ספקטרום וטריביון לא הגיעו להסכמה - ו-33 ערוצים הוחשכו
שתי ענקיות הטלוויזיה לא הצליחו לחדש את הסכם הפצת ערוצי טריביון על ידי ספטרום והערוצים יוחשכו לכששה מיליון מנויים ברחבי ארצות הברית. לטענת ספקטרום, טריביון דורשת סכום יותר מכפול ממה שמשולם כיום. טריביון: "הצענו מחירי שוק הוגנים"

מחלוקת עסקית בין חברת הטלוויזיה טריביון וחברת התקשורת ספקטרום הובילה להחשכה של יותר משלושים תחנות טלוויזיה למנויי ספקטרום Charter pay-TV, בהן KTLA-5 הפופולרית באזור לוס אנג'לס.

לא משודרת למנויי ספטרום Charter pay-TV (צילום: אתר רשמי)

המחלוקת נסובה סביב התשלום שמבקשת טריביון מספקטרום תמורת הפצת ערוציה. שתי ענקיות הטלוויזיה ניהלו בשבועיים האחרונים משא ומתן אינטנסיבי אך התקשו להגיע להסכמות. בשל כך הופסקו שידורי ערוצי טריביון למנויי ספקטרום היום (רביעי) בשעות אחר הצהרים, שעון מערב. ההחשכה הקיפה כששה מיליון מנויים ברחבי ארצות הברית, מתוכם כמיליון וחצי מנויים באזור לוס אנג'לס, וכללה כאמור גם את ערוץ KTLA. בזמן ההחשכה שודרה בו תכניתו של ג'רי ספרינגר.

מנויי ספקטרום באזור לוס אנג'לס שראו את תכניתו של ספרינגר מופסקת באמצע קיבלו במקומה שקופית עם ההודעה הבאה: "טריביון דורשת התייקרות מגוחכת... הצענו מחיר הודן והם מתעקשים שנשלם להם סכום שגבוה משמעותית ממה שאנחנו משלמים עבור כל אחת מ-1,700 התחנות שאנחנו מפיצים". לקוחות החברה יאלצו להפסיד גם את שידורי הבוקר הפופולאריים של KTLA, אלא אם יתקינו בשעות הקרובות אנטנה דיגיטלית שתאפשר להם לקלוט את שידורי הערוץ. בין הערוצים הנוספים של טריביון שיוחשכו למנויי ספקטרום ישנו גם KSWB-5 שמשודר בסן דייגו ומשדר תכניות של רשת פוקס, בהם משחקי פוטבול מה-NFL - בדיוק כשהעונה מתקרבת לשלבי ההכרעה.

לא ישודרו למנויים באזור סן דייגו עד הודעה חדשה. משחקי ה-NFL (צילום: USA Today)

דובר חברת טריבון גארי וויטמן מסר בתגובה כי "אנחנו מאוד מאוכזבים שאין לנו הסכמה על חידוש החוזה שלנו עם ספקטרום. הצענו לספקטרום מחירי שוק הוגנים עבור החדשות המקומיות, שידורי ספורט חיים ותכניות הבידור האיכותיות שלנו... ספקטרום סירבה להצעה שלנו וכשלה בניהול משא ומתן רציני".

Charter pay-TV ששייכת לספקטרום הגדירה את ההחשכה "מצערת" וטענה בתגובה כי טריביון פשוט רצתה יותר מדי כסף עבור תכניותיה: "טריביון דורשת סכום יותר מכפול ממה שאנחנו משלמים כיום עבור אותן תכניות. זה יותר ממה שאנחנו משלמים לכל גוף שידור אחר. הם לא מתנהלים בהגיון".

טריביון מדיה, שיושבת בשיקגו, דרשה מ-Charter שיושבת בסטמפורד, קונטיקט סכומים גבוהים יותר עבור הפצת שידורי 33 תחנות טלוויזיה שבבעלותה למנוייה. בנוסף, דרשה החברה תשלום גבוה יותר עבור הפצת ערוץ הכבלים שלה, WGN America. ההסכם בין החברות פקע בסוף השנה האזרחית בשעון המזרח – תשע בערב שעון מערב ביום שני האחרון – אך שתי החברות הסכימו על הארכה זמנית בניסיון אחרון להגיע להסכם, ניסיון שלא צלח.

YOU MIGHT ALSO LIKE