טלטלה במחנה השמאל בישראל: המחנה הציוני מתפרק בשידור חי
ראש מפלגת העבודה הודיע מול המצלמות על סיום שותפות הפעולה עם ציפי לבני, בלי שהיא ידעה על כך מראש. "מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שתהיי בה", אמר גבאי ויצא מהחדר. לבני: "כל הפתעה לטובה". וגם: שנה לאחר שאיבד את אישתו הראשונה, ח"כ יהודה גליק הודיע כי הוא עומד להתחתן

עוד פחות ממאה ימים לבחירות בישראל, וקדירה הפוליטית קודחת כפי שלא היה עשרות שנים, אם בכלל. הבוקר (שלישי) הפיל יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי פצצה פוליטית בשידור חי, כאשר הודיע על פירוק המחנה הציוני, ועל סיום הדרך המשותפת של מפלגת העבודה עם מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני.

הטיל פצצה פוליטית ופירק את המחנה הציוני בשידור חי. יו"ר העבודה, אבי גבאי (צילום: Shutterstock)

"קיוויתי והאמנתי שהשינוי והשותפות החדשה יובילו לצמיחה שלנו, לחיבור של ממש, לפרגון הדדי", אמר יו"ר הסיעה במהלך דברים שנשא הבוקר מול חברי המפלגות, "אבל הציבור חכם, הוא רואה שזה לא מצב הדברים והתרחק. אני עדיין מאמין בשותפות, בחיבורים, בלאחד מחנה גדול ומחויב לשינוי, אבל חיבורים מוצלחים מצריכים חברות, עמידה בסיכומים ונאמנות לדרך. זה לא קורה בשותפות הזאת ולכן אני שוב בוחר בציבור".

בתום ההקדמה הזאת הודיע גבאי ליו"ר האופוזיציה "ציפי, אני מאחל לך הצלחה בבחירות, בכל מפלגה שבה תהיי", הוסיף גבאי. "אנחנו נמשיך להילחם ולהיות מחויבים לשינוי שעם ישראל רוצה. באתי לפוליטיקה עבור העם ואשאר תמיד בצד שלו".

לבני ההמומה גילתה על הפילוג יחד עם שאר הציבור, בשידור חי, ונראתה המומה. אך זו לא הייתה ההפתעה האחרונה שקיבלה ציפי מראש מפלגת העבודה. בישיבת הסיעה שנערכה לאחר הפיצול, אמר גבאי "רק חרא אכלתי ממנה מהרגע שהיא קיבלה את תפקיד ראשות האופוזיציה. לא הייתה כאן שותפות, רק נזק. כשהיה דברים טובים היא רצה לתקשורת, בתקופות פחות טובות היא נעלמה והשאירה לנו את כל העבודה".

עם סיום דבריו של גבאי במסיבת העיתונאים, לבני אמרה כי היא תגובתה תגיע מאוחר יותר, ובינתיים היא שוקלת את צעדיה. כמה שעות לאחר הפצצה שהטיל גבאי, כינסה יו"ר מפלגת התנועה מסיבת עיתונאים משל עצמה. "קיבלתי הרבה מאוד תגובות על כך, בעיקר מנשים". היא הוסיפה כי תמשיך לרוץ עם מפלגתה, וכי היא לא פוסלת שיתופי פעולה אפשריים.

"כל הפתעה לטובה", המשיכה לבני, והחלה לגלול את ההיסטוריה של השותפות בין המפלגות, עד ליומה האחרון. "גבאי צדק בדבר אחד היום: בינינו זאת לא הייתה שותפות כי הוא לא רצה שותפות. הדרך בה סיים אותה היום רק מעידה על כך. בשבוע שעבר אמרתי שסדר העדיפויות שלנו צריך להיות קודם המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני. הנאום ששמעתם היום היה מה שאני שמעתי כל התקופה הזו - אני, אני, ואני".

הופתעה יחד עם כולם. ציפי לבני (צילום: Shutterstock)

עוד אירוע מפתיע שהתרחש היום דווקא עורר חיוכים רבים ושמחה במליאת הכנסת, כאשר חבר הכנסת מהליכוד יהודה גליק הודיע כי הוא מתחתן בשנית. לפני שנה בדיוק איבד גליק את אשתו הראשונה. "מכיוון שקיבלתי מכם אהבה וחיזוק בשמחה ובאבל, אני מוצא חובה נעימה לשתף אתכם גם בהתפתחות חדשה - אני שמח לבשר לכם כי הדס ואני החלטנו להתחתן".

הטלטלה הפוליטית במחנה השמאל עם הפירוד בדרכם של גבאי ולבני באה רק שלושה ימים לאחר זעזוע פוליטי במפלגות הימין, עם הודעתם של שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד על הקמת מפלגת ימין דתית-חילונית בשם "הימין החדש", ועזיבת הבית היהודי.

שקד פתחה את מסיבת העיתונאים בהבעת תודה והערכה לציונות הדתית, ועמדה על כך שמעולם לא חשה זרה או לא רצויה בקרב מחנה זה. לאחר מכן מנתה את ההישגים שרשם לדבריה הבית היהודי בהובלת בנט ובהובלתה, וציינה את העובדה שמאז 2014 לא שוחררו מחבלים "עם דם על הידיים" ואת המהפכה שהיא מובילה במערכת המשפט.

בנט ושקד מכריזים על מפלגתם החדשה, הימין החדש

אולם דקה לאחר מכן סתרה שקד את עצמה כשאמרה ש"הדבר העיקרי שלא הצלחנו לעשות בבית היהודי הוא ליצור שותפות אמיתית בין דתיים לחילוניים" ואמרה כי במפלגה החדשה יהיה מספר מועמדים שווה לדתיים וחילונים.

"אנחנו מציעים שותפות אמת כמו באוהל בטירונות, כמו בשולחן הסדר וכמו בבית הפרטי שלי" אמר בנט. "מפלגת הימין החדשה היא ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. נגד מדינה פלסטינית, נגד שחרור מחבלים, בעד מדינת ישראל. לו לפני 13 שנה הייתה קיימת המפלגה הזאת, ההתנתקות לא הייתה קורית", הוסיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE