שנה חדשה, חוקים חדשים: הצצה לכמה מהחוקים שנכנסו היום לתוקף
שכר המינימום עולה, קליפורניה נלחמת במטחנות הגורים, באילינוי הציידים יוכלו ללבוש ורוד ובאוהיו רוצים שהתלמידים ילמדו להתנסח כראוי. שלום לחוקים החדשים

שנה חדשה, חוקים חדשים. גל של חוקים חדשים נכנסים היום לתוקפם עם תחילתה של השנה החדשה - החל מעליית שכר המינימום, עבור בצביעת ציוד ציד בוורוד ועד נוסח רשמי לכתיבת קורות חיים. מדינה אחת אפילו מתכוונת לשלם למי שיעבור אליה ויעבוד מהבית.

החוקים החדשים נכנסו לתוקף (צילום: Shutterstock)

הנה כמה מהחוקים החדשים שנכנסים היום לתוקף ברחבי הארץ:

עליית שכר המינימום:

19 מדינות ו-21 ערים מעלות היום את שכר המינימום. כ-17 מיליון בני אדם, מניו יורק ועד קליפורניה, יקבלו מהיום יותר כסף בתלוש המשכורת. השמחה של העובדים עלולה להיתקל בקושי של מעסיקים רבים, וכבר פורסם כי בעלי עסקים בניו יורק שוקלים לעבור לניו ג'רזי כדי לצמצם את עלויות העובדים.

הציידים באילינוי יוכלו ללבוש ורוד:

צייד בכתום. מהיום זה יוכל להשתנות (צילום: Shutterstock)

זה אחד החוקים המשונים שנכנסים לתוקף היום, אך כנראה שלציידי - ולציידות - אילינוי יש דרישות אופנתיות. לאחר שהציידים יכלו ללבוש בגדי ציד בצבע כתום זוהר בלבד, בעונת הציד הקרובה הם יוכלו ליהנות ממבחר של שני צבעים, לאחר שגם ורוד זוהר אושר.

הצעת החוק עברה פה אחד בשני בתי המחוקקים. יוזמי החוק מאמינים כי הצבע החדש יקל על הציידים לזהות האחד את השני וימנע תאונות ירי מסוכנות".

ורמונט רוצה שתעברו אליה:

מי שעובד מהבית יוכל החל מהיום להרוויח כמה דולרים בלי לעשות כלום, חוץ מלעבור לוורמונט. התושבים החדשים יכולים לקבל מענק בגובה של עשרת אלפים דולר מטעם הממשלה המקומית.

בניסיון לעודד את צמיחת הכלכלה, ורמונט תסייע במימון הוצאות המעבר והוצאות העבודה מהבית או מחלל עבודה משותף. ורמונט היקצתה לנושא 125 אלף דולר שיחולקו לראשונים שיעברו למדינה.

קליפורניה מגבילה את מכירת חיות המחמד:

חנויות חיות בקליפורניה לא יוכלו למכור מהיום חיות מחמד, אלא אם הן הגיעו ממקלטים ומעמותות למען בעלי חיים.

קליפורניה נלחמת במטחנות הגורים. אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

חנות חיות שלא תעמוד בדרישות החוק, שכוללות בין השאר גם רישום מדויק של מקור הכלבים, החתולים והארנבים שנמכרים בה, תיקנס ב-500 דולר.

הוואי מתירה סיוע רפואי להתאבדות:

לאחר שכמה מדינות, ו-וושינגטון DC התירו סיוע רפואי אקטיבי כדי לאפשר לחולים סופניים למות, גם הוואי מצטרפת לגל המורבידי. על פי החוק שנכנס היום לתוקף, שני ארגוני בריאות חייבים לאשר את מצבו של החולה ואת יכולתו לקבל החלטות. בנוסף, מגישי הבקשה לסיוע למות ייבדקו כדי לוודא שהם לא סובלים מדיכאון או מצבים נפשיים אחרים שלא מאפשרים להם לקבל החלטות בדעה צלולה.

אוהיו רוצה שהילדים יהיו רהוטים:

אוהיו החליטה שהיא רוצה שהילדים שגדלים בה יהיו רהוטים, וזאת על ידי חוק חדש שנכנס היום לתוקפו. על פי החוק, תלמידים במערכת החינוך המקומית יהיו חייבים לעבור שיעורי כתיבה רהוטה עד סוף כיתה ה'. הקורסים חייבים להיות חלק מתוכנית הלימודים של בתי הספר.

ילמדו להתבטא כבר בכיתה ה' (צילום: Shutterstock)

טנסי מקשיחה את חוקי ההגירה:

חוק חדש אוסר על גורמי אכיפת החוק המקומיים בטנסי מאימוץ מדיניות מקלה בכל הנוגע להתמודדות עם מהגרים. החל מהיום, עובדי הרשויות בטנסי יהיו חייבים לפעול ביישור קו עם סוכנויות ההגירה הפדרליים.

מסצ'וסטסט מעלה את גיל המינימום למעשנים:

גל החמרת חוקי העישון מגיע היום למסצ'וסטס, לאחר שהצטרפה לשש מדינות אחרות שמתירות לרכוש סיגריות מגיל 21 ומעלה. עם זאת, מי שהגיע לגיל 18 - הגיל החוקי הקודם - לפני תחילת השנה, עדיין יוכל לרכוש סיגריות.

YOU MIGHT ALSO LIKE