פלורידה: השוטרים בבתי הספר חומשו ברובים, השוטרים עברו אימוני ירי מיוחדים בעקבות הטבח בתיכון מרג'ורי סטונמן
סקוט ישראל, שריף מחוז ברווארד, אמר כי אנשיו עברו הכשרות מיוחדות לאירועי ירי, והשוטרים בבתי הספר חומשו ברובי קרבין. למרות המחאות, הוא מסרב להתפטר

השריף של מחוז ברווארד בפלורידה, בו נרצחו 17 תלמידים ואנשי צוות באירוע הירי בבית ספר התיכון מרג'ורי סטונמן באמצע חודש פברואר, הודיע כי משרדו נקט בצעדים מיוחדים בעקבות הטבח המחריד.

תלמידי בית הספר מפונים לאחר אירוע הירי שגבה את חייהם של 17 תלמידים ואנשי צוות

השריף, סקוט ישראל שלח השבוע מכתב לוועדה שחוקרת את אירוע הירי, ובו הוא ציין כי כל אנשיו השלימו אימון בן שמונה שעות שעוסק באירועי ירי פעילים, וכי כל השוטרים שפועלים בבתי הספר במחוז עברו הכשרה דומה שנמשכה שבוע, והם אף צוידו ברובי קרבין כדי שיהיה להם כוח אש גדול יותר.

בנוסף, משרד השריף הקים יחידת הערכת איומים חדשה, שבראשה עומד מפקח משטרת ניו יורק לשעבר, והוקמה ועדה פנימית שתעביר לוועדת החקירה ממצאים מיוחדים ואת מסקנותיה.

"תהיו בטוחים שהצעדים שנקטנו עד היום אינם האחרונים בתהליך הזה", כתב ישראל, "אלא הם אמצע הדרך בזמן שאנחנו ממשיכים לפעול ולהשתפר בהתאם להמלצות הוועדה".

משרד השריף גם שינה את המדיניות הכתובה שלו, כדי לחייב את השוטרים להתעמת עם מבצעי אירועי ירי פעילים. לפני כן, בנייר המדיניות היה כתוב כי השוטרים "רשאים" להתערב במצבים כאלה.

ישראל הוסיף עוד בראיון כי הוא מוכן לערוך את השינויים הנדרשים, אך במקביל הוא לא מוכן לקבל אחריות על מותם של 17 התלמידים ואנשי הצוות. "אני בהחלט אחראי לכל מה שקורה בסוכנות, לטוב ולרע", אמר ישראל, "אבל כמו שאמרתי בעבר, האחראי היחיד למקרי המוות האלה הוא הרוצח".

משפחות הקורבנות קראו למושל ריק סקוט להשעות את ישראל לפני שהוא עוזב את לשכתו ב-8 בינואר. ישראל, שתקופת כהונתו מסתיימת בשנת 2020, הודיע כי אינו מתכוון לעזוב את תפקידו.

"לא עשיתי שום דבר לא בסדר", הוא אמר, "אני לא שוקל להתפטר או משהו כזה. אני אשאר השריף כל עוד אנשי מחוז ברווארד רוצים אותי".

YOU MIGHT ALSO LIKE