מפץ גדול או התאבדות פוליטית? בנט ושקד מהמרים על כל הקופה
שר החינוך ושרת המשפטים, שהולכים יחד כבר 12 שנה והקימו לפני 6 שנים את 'הבית היהודי', מפרקים היום את מפלגת-העל של הציונות הדתית ומקימים חלופה "דתית-חילונית" שתנסה לאסוף קולות של מאוכזבי ליכוד

נפתלי בנט ואיילת שקד, שהקימו לפני שש שנים את מפלגת הבית היהודי והחזירו את הציונות הדתית לעמדת השפעה, הודיעו היום במסיבת עיתונאים כי הם פורשים מן המפלגה ומקימים מפלגת ימין דתית-חילונית חדשה, שתיקרא "הימין החדש", בראשה יעמדו השניים כיושבי-ראש משותפים.

יושבי ראש משותפים. 

תוכן מסיבת העיתונאים הודלף יותר משעה טרם שנערכה, אבל את מה שאבד לאירוע בהפתעה סיפק הפעיל החברתי גונן בן יצחק, לשעבר בכיר בשב"כ ומי שהפעיל את "הנסיך הירוק" מסעב יוסף, בנו של בכיר החמאס חסן יוסף, שקטע את נאומיהם המרוממים של שר החינוך ושרת המשפטים, הטיח בהם שהם פשיסטים ולעג לסיבותיהם המוצהרות למהלך.

שקד פתחה את מסיבת העיתונאים בהבעת תודה והערכה לציונות הדתית, ועמדה על כך שמעולם לא חשה זרה או לא רצויה בקרב מחנה זה. לאחר מכן מנתה את ההישגים שרשם לדבריה הבית היהודי בהובלת בנט ובהובלתה, וציינה את העובדה שמאז 2014 לא שוחררו מחבלים "עם דם על הידיים" ואת המהפכה שהיא מובילה במערכת המשפט.

החזיר למסיבת העיתונאים את העוקץ שהדלפת התוכן גזלה. איש השב"כ לשעבר ופעיל חברתי בהווה, גונן בן יצחק (צילום: מודיעין ניוז)

אולם דקה לאחר מכן סתרה שקד את עצמה כשאמרה ש"הדבר העיקרי שלא הצלחנו לעשות בבית היהודי הוא ליצור שותפות אמיתית בין דתיים לחילוניים" ואמרה כי במפלגה החדשה יהיה מספר מועמדים שווה לדתיים וחילונים.

"אנחנו מציעים שותפות אמת כמו באוהל בטירונות, כמו בשולחן הסדר וכמו בבית הפרטי שלי" אמר בנט. "מפלגת הימין החדשה היא ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. נגד מדינה פלסטינית, נגד שחרור מחבלים, בעד מדינת ישראל. לו לפני 13 שנה הייתה קיימת המפלגה הזאת, ההתנתקות לא הייתה קורית", הוסיף.

"חושב שהציונות הדתית בכיס שלו". ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: כאן11)

בנט אף הוא השתבח בהישגי שש שנות "הבית היהודי" אולם אמר שלאחרונה ירדה יכולתה של המפלגה להשפיע. "נתניהו חושב שהציונות הדתית המופלאה בכיס שלו", אמר, והצביע על הסכמת ישראל להעברת 15 מיליון דולר מקטאר לחמאס כדוגמא למהלך שהבית היהודי לא הצליח לעצור. שקד הבהירה לאחר מכן כי המפלגה החדשה מצפה לגרוף קולות ממצביעי ליכוד שמאסו במפלגה ובעומד בראשה, ועלולים בלי האפשרות החדשה שהיא ובנט מציעים ללכת למפלגות "שרק מתחפשות לימין".

לשניים צפויה להצטרף גם חברת הכנסת שולי מועלם-רפאלי, ויחד תיקח המפלגה החדשה שלוש יחידות מימון בחירות מתוך שמונה של הבית היהודי ושלוש שמיניות מזמן התעמולה החינמי של הבית היהודי בטלוויזיה. במפלגות הימין האחרות כמו הליכוד ו"כולנו" של משה כחלון תוקפים את המהלך, ומציגים את בנט ושקד כמי ש"עשו סיבוב" על הציונות הדתית.

YOU MIGHT ALSO LIKE