"הייתי חייבת לשמור על שפיות": נטישת שיא בקרב מורים ואנשי חינוך
נתונים ממשלתיים רשמיים מצביעים על מגמה מדאיגה, לפיה אלפי מורים בוחרים לעזוב את המקצוע בשל בעיות תקצוב, הן בכיתות והן בשכר. במספר מדינות נערכו שביתות ושכרם של המורים הועלה, אך הפערים הגדולים עדיין קיימים

עובדים במערכת החינוך הציבורית בארצות הברית נוטשים את מקום עבודתם בקצב מסחרחר, כך עולה מנתונים רשמיים שפורסם ע"י הממשלה.

מורים, תלמידים והוריהם מפגינים בווסט וירג'יניה (צילום: Getty Images)

83 מתוך כל 10,000 מורים ועובדי מוסדות לימוד אחרים עוזבים את התחום, כך על פי הנתונים שפורסמו על 10 החודשים הראשונים של השנה. מדובר בנתון הגבוה ביותר בעבור מקצוע זה מאז שמשרד העבודה האמריקאי החל למדוד את הנתון בשנת 2001.

אותם אנשי חינוך עוזבים בעיקר בשל תאני עבודה נחותים ומשכורת נמוכה: "הייתי חייבת לעזוב בשביל לשמור על השפיות שלי", אמרה שרה יורבה, מורה למדעים שעזבה את בית הספר בה לימדה במשך 12 שנים. עוד סיפרה שהיא הרוויחה כה מעט שהיא נזקקה לתמיכה כספית מהוריה, אך היא ממש לא לבד.

מורים בשש מדינות שונות פתחו בעיצומים במהלך השנה האחרונה, החל מווסט וירג'יניה בה הלימודים הושבתו במשך 9 ימים עד שמושל המדינה, ג'ים ג'סטיס, חתם על חקיקה שמעלה את שכרם בחמישה אחוזים. באפריל פעלו אנשי החינוך באוקלהומה בצורה דומה, וגם שביתה זו הסתיימה עם חקיקה שהעלתה את השכר. באריזונה המורים קיבלו העלאה של 20%, כמו גם תוספת לתקציב השנתי עמו אנשי משרד החינוך רוכשים ציוד לכיתות.

חשוב להבין כי השכר הממוצע בעבור מורים משתנה ממדינה למדינה. בניו יורק המורים מקבלים את השכר הגבוה ביותר, כ-80 אלף דולר באופן ממוצע, ואילו בדרום דקוטה השכר עומד על 42 אלף דולר בלבד. 

YOU MIGHT ALSO LIKE