רק לאחר מותו התגלה הונו האמיתי: הוריש 11 מיליון דולר לעמותות המסייעות לילדים במצוקה
אלן ניימן היה, לכל הפחות, חסכן. למרות שהרוויח יפה, הוא נהג לקנות בסופר רק עם קופונים וחגג את ההגעה לגיל 60 בו ניתן לקבל הנחות של פנסיונר. לפני כשנה נפטר בתום מאבק קשה במחלת הסרטן, אך איש לא ציפה לגודל הירושה ולמי היא תועבר

בקרב חבריו, אלן ניימן היה ידוע בתור קמצן, ולעיתים הקמצנות שלו כבר הפכה לקומדיה משעשעת. אך אפילו חבריו הקרובים לא ידעו שהוא מחזיק בהון כספי לא קטן. מוקדם יותר השנה הוא הלך לעולמו בגיל 63 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, וחבריו הוכו בהלם כאשר שמעו שהוריש לא פחות מ-11 מיליון דולר לעמותות ילדים שונות.

אלן ניימן על רקע המחסן של ארגון "Treehouse", המעניק ביגוד חם למשפחות עניות (צילום: AP)

בחודש הבא יציינו שנה למותו, וחבריו עדיין לא מעכלים שהאיש שתיקן את נעליו עם סרט הדבקה, רכש בסופרמרקט באמצעות קופונים וסעד במסעדות זולות, בעצם החזיק בהון אישי עצום. ניימן מעולם לא נשא ולא הביא ילדים לעולם, חרף אהבתו הרבה אליהם. לכן במשך חייו הוא עבד קשה, לעיתים בשלוש עבודות שונות.

מהוריו קיבל ירושה די גדולה, אך הוא גם היה מועסק במשרד הרווחה במדינת וושינגטון ועבד בתפקיד שהניב לו שכר נאה של כ-68 אלף דולר בשנה. סשי קרן עבדה עם ניימן במשך עשורים שלמים, והיא נזכרה השבוע כיצד חגג כאשר הגיע סוף סוף לגיל בו ניתן לקבל הנחות של פנסיונרים. רק לאחר מותו, הבינה קרן שהיא לא הכירה חלקים רבים מחייו של ניימן: "אני לא יודעת אם הוא היה בודד, אבל הוא היה מתבודד", היא אמרה.

"חיסכון כספי היה מעין משחק עבורו", המשיכה קרן ואמרה, "הוא היה משוויץ איך הוא היה עובר ימים שלמים מבלי להוציא ולו סנט אחד מהכיס". ב-2013 נפטר אחיו של ניימן, דבר שגרם לו להבין שהחיים הקצרים. הוא החליט "להתפזר" ורכש מכונית ספורט מסוג סיון: "זו הייתה מכונית קטנה וחמודה, לא 'מוסטנג', 'קורבט', או 'פורשה'. הוא יכל לעמוד בהוצאה, אבל בחר בסיון", אמרה קרן.

אחרי מות אחיו, ניימן "התפזר" וקנה מכונית ספורט (צילום: AP)

2.5 מיליון דולר נתרמו ל-Pediatric Interim Care Center, ארגון פרטי בוושינגטון שמסייע בטיפול בתינוקות שנולדו להורים שמכורים לסמים. הארגון השתמש בכסף מהתרומה הגדולה ביותר שקיבל כדי לשלם את המשכנתה שלקח על הבניין בו הוא פועל. יתר הסכום הועבר לאגודות וארגונים שונים, כגון ארגון "Treehouse", המעניק ביגוד חם למשפחות עניות.

YOU MIGHT ALSO LIKE