השבתת הממשל נכנסה ליומה השישי, שתי המפלגות צופות כי היא תמשיך אל תוך 2019
מאות חברי קונגרס שבו מחופשת חג המולד, אך הם קבעו לנסות ולפתור את הבעיה רק ביום שני. היות שהתראה של יממה תינתן לפני ההצבעה, הדבר ככל הנראה יקרה רק ביום שלישי, הראשון בינואר. חבר קונגרס רפובליקני: "דמה שזה הולך להימשך תקופה ארוכה"

לאחר חופשת חג המולד, הבוקר הגיעו לבניין הקפיטול בוושינגטון די. סי. מאות חברי קונגרס. אך שני הבתים, הסנאט ובית הנבחרים, לא הצליחו למצוא פתרונות יצירתיים וקבעו להיפגש שוב ביום שני, דבר שככל הנראה מבטיח כי השבתת הממשל תמשיך אל תוך השנה החדשה.

שלט שהוצב מחוץ לארכיון הלאומי של ארצות הברית, השבוע בוושינגטון די. סי. (צילום: Shutterstock)

"בשלב הזה, נדמה שזה הולך להימשך תקופה ארוכה", אמר חבר הקונגרס מארק מדוס, רפובליקני מצפון קרוליינה ואחד ממקורביו של הנשיא טראמפ, בראיון שערך ברשת CNN. הבית הלבן ממשיך להאשים את המפלגה הדמוקרטית בהשבתה, והנשיא טראמפ אפילו ציין את רציחתו של שוטר בקליפורניה ע"י מהגר לא חוקי כסיבה נוספת לבניית החומה בגבול הדרומי. גם דוברת הבית הלבן, שרה האקבי-סנדרס, האשימה את הדמוקרטים: "המסקנה היחידה שאליה ניתן להגיע היא שהמפלגה הדמוקרטית בוחרת להשבית את הממשל כדי להגן על מהגרים לא חוקיים", היא אמרה.

הדמוקרטים, מצדם, טוענים שהם מוכנים להתפשר, אך דווקא הצד הרפובליקני הוא זה שמהסס. "הצענו לבית הלבן ולרפובליקנים בקונגרס שלוש אפשרויות לפתוח מחדש את הממשל, ובכולן ישנה הקצאת כספים לטובת הגנת הגבולות, אך לא נממן את החומה היקרה, הלא יעילה והלא מוסרית של הנשיא", אמר דריו האמיל, דוברה של חברת הקונגרס ננסי פלוסי, מי שצפויה להיות יו"ר בית הנבחרים בעוד מספר ימים.

ובזמן ששתי המפלגות רבות בוושינגטון, ההשבתה שמשפיעה באופן ישיר על כרבע מהממשל הפדרלי נכנסה היום ליומה השישי. שני הבתים בקונגרס קבעו כי יתנו התראה של 24 שעות לפני כל הצבעה, כך שלכל המוקדם תתקיים הצבעה ביום שלישי, ה-1 בינואר. יומיים לאחר מכן, ב-3 בינואר, ייפתח מושב הקונגרס ה-116 והמפלגה הדמוקרטית תשלוט בבית הנבחרים בזמן שמפלגתו של הנשיא טראמפ תשלוט בסנאט.

YOU MIGHT ALSO LIKE