ראשי הקואליציה בישראל הודיעו: הבחירות יתקיימו ב-9 באפריל
בתום פגישה בין ראשי הקואליציה, התקבלה החלטה פה אחד להקדים את הבחירות. "הממשלה תשלים ארבע שנים מלאות של כהונה עם הישגים כבירים", אמר נתניהו בתום הישיבה. הכנסת עשויה להתפזר כבר ביום רביעי, לאחר שהיו"ר ייפגש עם נציגי הקואליציה והאופוזיציה

הבחירות לכנסת ישראל יערכו ב-9 באפריל. כך החליטו היום (שני) ראשי סיעות הקואליציה בירושלים. בהודעה שפרסמו במשותף אמרו ראשי הקואליציה כי "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

"הממשלה תשלים ארבע שנים מלאות". פתקי הצבעה (צילום: Shutterstock)

עם פתיחת ישיבת ראשי הקואליציה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "צריך לדבר על בחירות", ושאר החברים הסכימו איתו. "אי אפשר להמשיך ככה", אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם. "הממשלה תשלים ארבע שנים מלאות של כהונה עם הישגים כבירים. הפכנו את ישראל לכוח עולמי עולה, ואין פה שום הפרזה. הפריחה המדינית שלנו בשיא של כל הזמנים", אמר נתניהו בישיבה.

הכנסת צפויה להתפזר כבר ביום רביעי הקרוב, זאת, לאחר שיו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ייפגש עם ראשי הקואליציה ועם חברי האופוזיציה כדי לקבוע את יום פיזור הכנסת. נראה שההחלטה התקבלה על רקע חוק הבחירות, לאחר שהבינו בקואליציה כי לא ניתן להעביר אותו בקואליציה צרה של 61 חברי כנסת בלבד. החוק אמור היה לעבור עד ה-15 בינואר ולהסדיר את גיוס תלמידי הישיבות לצבא.

יש עתיד וישראל ביתנו הודיעו קודם לכן כי למרות שהצהירו בעבר כי יתמכו בחוק מהאופוזיציה - הן לא יעשו זאת. לדברי הסיעות האלה, ההתנגדות שלהן נובעת ממה שהן רואות כ"דיל" שנרקם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המפלגות החרדיות, ולפיו נתניהו ישנה את החוק בהמשך, או שהוא מתכוון להשיב בדרך כלשהי לישיבות את הכסף שהן ישלמו על אי עמידה ביעדי הגיוס. מנגד, בליכוד מתעקשים כי אין שום הסכם כזה עם המפלגות החרדיות.

"דרשתי שנתניהו יתחייב שהחרדים לא יקבלו פיצוי כספי בקומבינה תמורת החוק", אמר לפיד, "אמרו להם: 'אל תדאגו, נעביר לכם את הכסף מתחת לשולחן'". הוא הוסיף כי יו"ר הקואליציה דוד אמסלם כבר אמר מול המצלמות כי הממשלה מתייחסת לסעיף הסנקציות "כאילו אין סנקציה".

היועמ"ש לא צפוי להודיע על כתבי אישום בסמוך ליום הבחירות. נתניהו ורעייתו (צילום: Shutterstock)

גמרנו לחכות. גמרנו להיות פראיירים שלהם. יש עתיד תצביע נגד חוק הגיוס. נלך לבחירות. אחרי הבחירות ממשלה בראשותי תעביר את חוק הגיוס בלי קומבינות ובלי רמאויות. הגיע הזמן לרפא את הפצע הזה בחברה הישראלית", הוסיף לפיד וציין: "אני לא מתואם עם ליברמן. אם צריך, נציג לישראל ביתנו את הנתונים שיש לנו שיש ניסיון להעביר כסף למפלגות החרדיות תמורת חוק הגיוס".

במקביל לחוק הגיוס, הרי שההודעה על הקדמת הבחירות נעשית כאשר מעל לראשו של ראש הממשלה הולכים ומתעבים ענני החקירות הפליליות, והיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט כינס היום לראשונה את הצוות המורחב שעוסק בפרשות נתניהו השונות.

פרשנים משפטיים טוענים כי בעוד הדיונים בנוגע לפרשות של ראש הממשלה ורעייתו ימשיכו כרגיל, הרי שהיועמ"ש יימנע מפרסום החלטה סמוך למועד הבחירות, כדי שלא להשפיע על ההליך הדמוקרטי.

YOU MIGHT ALSO LIKE