5.1 מיליארד שיחות "ספאם" בחודש אחד: כך תחסכו לעצמכם את כאב הראש
בנובמבר האחרון נקבע שיא חדש בכמות השיחות הללו, וה-FCC שמה לה למטרה למגר את התופעה למרות שיש הטוענים שלה אחריות רבה בנושא. קבלו את הדרכים שבהן ניתן להפחית בכמות השיחות שמפריעות לכם בכל שעות היממה

5.1 מיליארד שיחות "ספאם" התקבלו אצל כ-325 מיליון תושבי ארצות הברית במהלך חודש נובמבר בלבד, הנתון הגבוה ביותר מאז החלו למדוד נתון זה לפני כעשור.

שיחות "ספאם", מעל ל-5 מיליארד בחודש נובמבר האחרון (צילום: Shutterstock)

בראשית השנה המספר עמד על 2.9 מיליארד שיחות, מספר גבוה ביותר אך עדיין קטן באופן משמעותי מהמספר שנמדד בחודש הקודם. כעת ישנו חשש כי מספר השיחות הללו רק ילך ויגדל בתקופה הקרובה, וזאת על רקע העובדה שרשות התקשורת הפדרלית (FCC) שינתה את ההגדרה של מכשירי החייגן האוטומטי שדרכם ניתן לבצע את השיחות, שינוי שנעשה בטענה שההגדרה "רחבה מדי".

עם זאת, בכוונת ה-FCC להגביר את המאבק בשיחות "ספאם". אג'יט פאי, יו"ר הרשות, שלח בחודש שעבר מכתב לעשרות ספקי תקשורת ובו דרש מהם לאמץ "מערכת ליזהוי שיחות שיודעת להבדיל בין בני אדם למכונות". עוד אמר פאי כי הרשות "תפתח בצעדי ענישה" אם לא תהיה התקדמות בעניין במהלך השנה הבאה. "המאבק בשיחות ספאם נמצאת בראש סדר העדיפויות. בשנה הבאה אני מעריך שהצרכנים יתחילו לראות את זה בטלפונים שלהם", אמר בחודש שעבר פאי.

אג'יט פאי, יו"ר רשות התקשורת הפדרלית (צילום: FCC)

אחד מתתי-הנושאים הבוערים בכל המכלול של שיחות "ספאם" הוא "ספופינג שכונתי", טקטיקה יעילה של מבצעי השיחות הללו במסגרתה מספר הטלפון שמוצג כמקור השיחה מדמה את אזור החיוג ואת שלוש הספרות הראשונות של המספר של הצרכן, דבר שמעלה את הסיכויים שיענה לשיחה. עד שתגיע חקיקה חדשה ונהלים חדשים מה-FCC, אלה הן הדרכים היעילות ביותר לצמצם ככל הניתן את כמו שיחות הספאם שתקבלו:

הדבר הראשון והקל ביותר שניתן לעשות הוא לפנות ל-FCC ולבקש שהמספר שלכם יופיע ב"רשימה השחורה" ("Do Not Call List"). שלא תבינו לא נכון, מי שנרשם לזה עדיין מקבל מדי פעם שיחות, אבל בכמות פחותה בהרבה. ניתן להירשם בחינם, והרישום עצמו אינו פג תוקף כך שמדובר בפעולה אחת שלא צריך לחזור אליה. למי שנרשם לשירות זה מומלץ לדווח בכל זאת על שיחות ספאם שמתקבלות, דבר שיכול לשפר את השירות בעבור כולם. פרטים נוספים ניתן למצוא כאן.

הצטרפות ל-"Do Not Call List" עשויה לסייע בלחימה בשיחות ה"ספאם" (צילום: FCC)

הדרך השנייה והפחות שכיחה כרוכה בשינוי הגדרות הסמארטפון. ברוב הטלפונים החכמים ניתן להגדיר מצב של "Do Not Disturb" בו לא מתקבלות שיחות כלל. עם זאת, ניתן להגדיר מצב שבו ה-"Do Not Disturb" פועל ושיחות מאנשי קשר שנמצאים בטלפון שלכם כן יתקבלו. חשוב כמובן להבהיר כי במקרה ותבחרו באופציה זו, לא תתאפשר לכם לקבל שיחות ממספרים לא מוכרים. אם אתם עובדים במשרה שבה אתם מסתמכים על תקשורת מול לקוחות חדשים, יתכן שזה לא יתאים לכם.

אופציה נוספת להתמודד עם שיחות הספאם היא לחסום את המספר הספציפי שמתקשר אליכם. כאמור, הרבה שיחות ספאם עושות שימוש ב"ספופינג שכונתי" ומציגות מספר חדש בכל פעם, ככה ששיחות ימשיכו להגיע לטלפון. אבל עם אפשרות זו ניתן לצמצם במעט את כמותן בדרך קלה ביותר. אגב, ישנם גם טלפונים חכמים שמדווחים אם מדובר בשיחת ספאם, וגוגל הוסיפה את אפשרות זו לטלפון הנייד "פיקסל 3" שלה.

גם באמצעות אפליקציות ניתן להפחית בכמות שיחות ה"ספאם" (צילום: AP)

ישנן גם אפליקציות שמסייעות בטיפול בשיחות ספאם, והן מחוברות למאגר של מספרים "בעייתים". חלקן אף מציעות תכונה ייחודית שבה המתקשר צריך להקיש מספר לפני שהחיוג מתאפשר. כלומר, אדם מחייג אליכם ושומע הודעה שעליו להקיש ספרה (שמשתנה למען האקראיות) ורק אז יתאפשר המשך קיום השיחה. עם זאת, ישנן שיחות ספאם שיודעות לעקוף את שיטה זו.

YOU MIGHT ALSO LIKE