"אני מפחדת כל הזמן": אם שנמלטה מהכת היהודית "לב טהור" שופכת פרטים נוספים על הקבוצה האכזרית
מגורים רעועים, תזונה לקויה ועונשים כבדים הם רק חלק משגרת החיים תחת היד הקשה של ראשי הכת. שרה הלבראנס, שנמלטה עם ילדיה מהכת שעברה לאחרונה לגוואטמלה, עדיין חוששת שילדיה יחטפו חזרה

הבית שלה היה במתחם מאובטח בגוואטמלה, בבית רעוע עם קרשים בתור ריצפה, רצועות פלסטיק בתור קירות ובד דק בתור תקרה. לא היה שם מיזוג אוויר, מים חמים ועד לאחרונה גם לא היו שם שירותים. למרות זאת, שרה הלבראנס לא עוררה מהומה במקום עד השנה, כאשר נאמר לה שבתה בת ה-13 חייבת להתחתן עם הבן של מנהיג הקהילה.

צניעות מכף רגל ועד ראש. נשות וילדות הכת

אלה היו חייה של הצעירה, כפי שמתוארים בכתב תביעה שהגישה לבית משפט בברוקלין, בניסיון להשיג חזקה על ילדיה, ולאחר שדווח על מעצרם של חמישה מנהיגים בכת - כולל אחיה שלה.

הלבראנס מאשימה את הקבוצה, אותה היא מתארת ככת, וכעת היא וששת ילדיה זקוקים להגנה.

"אני מפחדת כל הזמן מהכת, וממה שאבי הילדים וחברי הכת עשויים לעשות, כעת כשהם לא תחת חזקתם ושטיפת המוח שלהם", כתבה הלבראנס. הכת הזו היא קבוצה יהודית קיצונית שנקראת "לב טהור".

עד שהיא נמלטה מהכת, הקבוצה סיפקה לה את החיים היחידים שהיא הכירה. אביה, שלמה הלבראנס, הקים את הכת בירושלים בשנת 1987. מטרתה של הכת היא לעסוק ב"יהדות טהורה", כך על פי חומרים כתובים שמפיצים אנשי הכת. בין השאר, כללי הכת דורשים צניעות מחמירה עבור נשים וילדות, והן חייבות ללבוש כיסוי גוף מלא כמו בורקה - מכף רגל ועל קצה הראש. חברי הכת נמצאים תחת משטר דיאטה מחמיר, ותחת שטיפת מוח בלי הפסקה.

בשנת 1994, חברי הקבוצה התיישבו בברוקלין. בזמן הזה הורשע שלמה בחטיפת נער שנעלם מבית אמו בניו ג'רזי. הוא ריצה עונש מאסר של שנתיים, ולאחר מכן גורש.

הכת, שמורכבת מכארבעים משפחות, עברה לקוויבק, קנדה, בסביבות שנת 2000. שם, החינוך הביתי של ילדי הכת, שלא נחשפו כלל ללימודי מדע - משך את תשומת לבם של שירותי הרווחה. בדיקה שערכו גילו תנאי מחייה קשים, הכוללים חורים בריצפה, מזרנים ספוגי שתן ובלי צעצועים כלל.

חבר הכת שנמלט ממנה בשנת 2012 סיפר לכלי התקשורת כי בכירי הכת כפו עליו לחיות בארון במשך עשרה ימים כעונש משום שהתווכח כשהיה רק בן שמונה. כאשר היה בן 15, הוא חי שבעה חודשים במחסן, לאחר שהתפלח לאגם סמוך. "במשך כל החודשים האלה, כל מה שחשבתי עליו היה 'אני רוצה ללכת, אני רוצה ללכת, אני רוצה ללכת'", סיפר. מכיוון שהוא נתפס כחסר תקנה - ראשי הכת הסכימו לבקשה שלו לעזוב.

בשנה שעברה, נאלצו אנשי לב טהור להתמקם מחדש, והפעם סמוך לעיירה אורטוריו שבגוואטמלה - והפעם עם מנהיג חדש. זאת, לאחר שמייסד הכת טבע למוות בנהר במקסיקו בעת טיול בשנה שעברה.

תנאי המגורים הקשים בבתי הקהילה

בנו נחמן, אחיה של שרה, תפס את הנהגת הכת יחד עם קבוצת עוזרים. למרות הקרבה המשפחתית לראשי הכת, תלונותיה של שרה בנוגע לחתונת בתה הצעירה לא התקבלו.

לדבריה, היא נודתה על ידי הקהילה, הופרדה מבעלה ומילדיה ונדרשה לבצע את העבודות הבזויות ביותר. לבסוף היא הוכרחה לעזוב לנתק כל קשר עם ילדיה.

היא סירבה, ובמקום זאת היא הצליחה לאסוף את ילדיה מהבתים בהם חיו בניסיון להציל אותם. לצערה, היא מצאה רק שלושה מהם. כך אמר הפעיל החברתי מברוקלין יעקב פליצ'קין. האם הצעירה תפסה את שלושת הילדים ונסה על חייה. בתור חבר של משפחתה של שרה, הוא טס לגווטמלה באוקטובר כדי לסייע לה.

קרוביה, שחששו לגורלם של שלושת בניה הנותרים - ינטה בת ה-13, חיים בן ה-12 ודויד בן ה-6 - יצרו קשר עם הרשויות במקום שפרסמו אזהרת חטיפת ילדים מקומית. הילדים נמצאו עם אביהם במקסיקו עשרה ימים לאחר מכן.

האב נעצר יחד עם הילדים והוטס לברוקלין בעזרת סיוע משפטי של עורך דינה של שרה. "אני מאוד מודאגת שהאב וחבריו לכת ינסו לחטוף את הילדים ויכריחו אותם לשוב לכת, שם הם בסכנת תת-תזונה", אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE