ישב בכלא 17 שנה על שוד שכלל לא ביצע - ויפוצה ב-1.1 מיליון דולר
למרות שהיה לו אליבי מוצק, ריצ'רד אנתוני ג'ונס הורשע בשוד חמור רק בגלל שהוא דומה מאוד לשודד האמיתי. הוא שוחרר שנתיים לפני תום תקופת המאסר לאחר שזוכה

ריצ'רד אנתוני ג'ונס שהה 17 שנים במאסר על פשע שנעשה על ידי אדם שדומה שלו. כעת, הוא קיבל פיצוי של 1.1 מיליון דולר בעקבות תביעה תחת החוקים החדשים שעוסקים בהרשעה שגויה. כך הודיעו גורמים שונים בקנזס ביום שלישי.

ריצ'רד ג'ונס, מימין, וריקי עמוס, משמאל (צילום: משרד המשפטים של קנזס)

ג'ונס שוחרר מבית הכלא בשנה שעברה, והגיש בחודש אוגוסט דרישה למדינה לפצות אותו ב-1.1 מיליון דולר והכריז עליו רשמית כחף מפשע. מדובר בדרישה הראשונה שהוגשה תחת החוק החדש.

הוא הורשע בשנת 1999 בשוד של אישה בחניון של סניף וולמארט. זאת, למרות שהיה לו אליבי מוצק: הוא השתתף במסיבת יום הולדת ונראה במקום על ידי כמה משתתפים. למרות זאת, הוא הורשע במעשה בגלל שהוא נראה זהה לאדם שביצע את השוד בפועל. למעשה, מדובר בשוד פשוט שהסתיים רק בגניבת הטלפון של אותה אישה, אך מכיוון שהיא נפלה ונחבלה, האירוע תויג כשוד אלים.

עדי ראייה מסרו למשטרה תיאור של החשוד - שדומה ממש לג'ונס עצמו, ואפילו קוראים לו ריק. אחד מעדי הראייה אפילו רשם את מספר הרכב של השודד, והבלשים איתרו אותו סמוך לביתו של ג'ונס. במסדר זיהוי שנערך, בו היו גם תמונות של ריק השודד וגם של ריצ'רד החף מפשע, ושל עוד אנשים עם שמות ותיאור דומה למה שניתן. הטעות כמובן לא איחרה לבוא, והזיהוי נפל על ג'ונס, כמובן.

חוזר הביתה עם חיוך. ג'ונס לאחר שחרורו מהכלא

האליבי שלו לא שכנע את חבר המושבעים, וג'ונס, שכבר היה לו תיק פלילי במשטרה, הורשע בשוד החמור ונידון ל-19 שנות מאסר. הוא ערער והפסיד. בכלא הוא גילה פרויקט שנועד לעשות צדק עבור חפים מפשע שהורשעו בשוגג, ואנשי הפרויקט איתרו את הכפיל שלו. המידע הזה הוצג לעדי הראייה, שלא יכלו למעשה להבדיל בין השניים. בעקבות זאת, בית המשפט ביטל את הרשעתו של ג'ונס והוציא אותו מהכלא בחודש יוני אשתקד.

יחד עם הפיצוי בגובה של 1.1 מיליון דולר, בית המשפט הורה להוציא לג'ונס תעודת יושר, מחיקת גיליון ההרשעות שלו, השמדת כל חומר הראיות הביולוגי ששימש במשפט ועוד.

YOU MIGHT ALSO LIKE