מקומם: שלט "פייק ניוז" נתלה מחוץ למוזיאון השואה בסן אנטוניו
עוברי אורח הבחינו בשלט, שעליו חץ שמצביע על עבר המוזיאון. מנהלת המקום: "מעשה שמדבר בעיקר אל אותם אנשים שמכחישים את ההיסטוריה, וזה בהחלט מעורר דאגה". סנאטור מקומי: "מפציר בכולם לבקר במוזיאון ולהפגין את תמיכתם"

המשטרה בטקסס פתחה בחקירה לאחר שאתמול התגלו כתובות נאצה מחוץ למוזיאון השואה בסן אנטוניו, טקסס. עוברי אורח נדהמו לגלות שלטים ביתיים שעליהם נכתב "פייק ניוז" ו-"MAGA", קיצור ל-"Make America Great Again", הסלוגן של הנשיא טראמפ במהלך הקמפיין, ואמירה שעליה חוזר הנשיא שוב ושוב.

השלט שנתלה מחוץ למוזיאון השואה (צילום: AP / מוזיאון השואה)

על גבי השלט שעליו נכתב "פייק ניוז" צוייר חץ שמצביע ישירות על המוזיאון. מדובר באירוע האנטישמי השני שנרשם במחוז ביומיים האחרונים, וזאת לאחר שביום שני בבוקר התגלו שני צלבי קרס שרוססו על בניין העירייה בקונברס (Converse). אלן אויירבידז, מנהלת המוזיאון, אמרה שהגיע למקום רק לאחר שהמשטרה הגיעה והסירה את השלט. "אני חושבת שזה מעשה שמדבר בעיקר אל אותם אנשים שמכחישים את ההיסטוריה, וזה בהחלט מעורר דאגה. שאלתי מישהי שעובדת במוזיאון שאינה יהודייה כיצד היא מתייחסת לזה כהיסטוריונית, והיא אמרה שמדובר בהכחשת שואה ואנטישמיות בוטה", אמרה אויירבידז.

השלט שמצביע לעבר המוזיאון, אתמול בסן אנטוניו (צילום: AP)

הסנאטור המקומי חוסה מננדז, שמייצג את סן אנטוניו בבירה אוסטין, אמר הבוקר כי "את תושבי סן אנטוניו לא ירתיעו עם שנאה וגזענות. אנחנו נעמיד לדין את אלה שמשחיתים, מתעללים או מפלים כנגד מי מהקהילה שלנו", הוא אמר. עוד התייחס למשמעות העמוקה של הכחשת שואה ואמר כי "מוזיאון השואה קיים כדי שהאנושות לא תחזור על אותן הטעויות. אני מפציר בכולם לבקר במוזיאון, תפגינו את תמיכתם ותשלחו מסר תקיף על אי ההצלחה של מי שניסה לפגוע בקהילה היהודית", כלשון ההודעה. רונית שרווין, מנכ"ל הפדרציה יהודית ("Jewish Federation"), מסרה כי "מדובר במסר ברור של הכחשת שואה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE