"גרמנו לו לקחת בעלת מלאה על השבתת הממשל. זה הישג"
כך סיכמה יו"ר בית הנבחרים הנכנסת ננסי פלוסי את הפגישה שלה ושל הסנאטור צ'אק שומר עם הנשיא, שמסרב להבין שאפילו הקונגרס הנוכחי, שעודו בשליטה רפובליקנית, לא רוצה חומה

יו"ר בית הנבחרים הנכנסת, ננסי פלוסי (דמוקרטית מקליפורניה) לגלגה על ה"גבריות" של הנשיא טראמפ והטילה ספק בהבנתו הבסיסית את תהליך ההוצאה הממשלתי במהלך פגישה בדלתיים סגורות עם חברי סיעתה בבית הנבחרים היום (שלישי).

"כשנכנסים לקרב פיפי עם בואש, מתכסים בפיפי". פלוסי וטראמפ (וגם סגן הנשיא מייק פנס, שנראה... מאושר להיות שם; צילום: קווין למארק, רויטרס)

פלוסי, שעומדת כמעט בוודאות לשוב לתפקיד בו כיהנה בין השנים 2007-2011, השמיעה את הדברים החריפים עם שובה לגבעת הקפיטון מפגישה פומבית מתוחה עם הנשיא דונלד טראמפ, לצד עמיתה מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר מניו יורק. במהלך הפגישה חזר הנשיא שוב ושוב על איומו להשבית את הממשל הפדרלי אם יסרב הקונגרס להקצות לפחות חמישה מיליארד דולר לחומת שלו בגבול מקסיקו.

"זה כאילו קטע של גבריות אצלו", אמרה פלוסי בנוגע לקיבעון של הנשיא על החומה. "כאילו שמישהו אי-פעם יקשר אותו עם גבריות". פלוסי הדגישה בפני חברי סיעתה שהבהירה לנשיא שאין די תמיכה בעניין החומה בקונגרס, והעלתה את ההשערה כי הנשיא מפחד לרדת מן העץ משום שהוא "מפחד להיראות כבורח עם הזנב בין הרגליים".

"ניסיתי להיות האמא. אני לא יכולה להסביר לכם. זה היה כל-כך מופרע", אמרה פלוסי על הפגישה בחדר הסגלגל, בו נכח גם סגן הנשיא מייק פנס (שמיעט מאד לפצות פה). "זה רק מראה: כשנכנסים לקרב פיפי עם בואש, מתכסים בפיפי".

"תסבירו לו אתם שאין לו את הקולות אפילו במפלגה שלו. לי הוא לא מקשיב" (צילום: אוון הוצ'י, AP)

לקראת סוף הפגישה התרברב הנשיא טראמפ כי "יתגאה" להשבית את הממשל אם לא יקצה הקונגרס מזומנים לבניית החומה לפני תאריך היעד של ה-21 בדצמבר. סך הכל הגדירה פלוסי את הפגישה בחדר הסגלגל כניצחון עבור מפלגתה. "העובדה היא שהצלחנו לגרום לו לומר, לקחת בעלות מלאה על כך שההשבתה היא שלו", אמרה פלוסי. "זה היה הישג".

לאחר שהבטיח במהלך הקמפיין כי מקסיקו תשלם עבור החומה שלו בגבול עם מקסיקו - שאין כמעט אדם העוסק במדיניות הגירה, מכל צד של המפה הפוליטית, הסבור באמת שהיא נחוצה - בילה טראמפ את שתי שנות נשיאותו עד כה בדרישה שהקונגרס יממן את בניית החומה מכספי העם האמריקאי.

במהלך ישיבת הסיעה הדמוקרטית, פלוסי הסבירה גם מדוע ביקשה מן הנשיא שלא להמשיך לדון במימון הממשל לפני העיתונות. "בפוקס ניוז אמרו 'היא לא רוצה שהציבור יידע'. לא, אני לא רוצה שהציבור יראה כמה מוטעה - שום ראיות, שום מידע, שום אמת במה שהוא אומר", אמרה פלוסי. "שנסתור אותו בפני המצלמות? זה מה שאמרתי לנשיא".

מקור שעודכן בפרטי פגישתם של פלוסי ושומר עם טראמפ לאחר שהכתבים והמצלמות עזבו, מסר כי נראה היה שהנשיא מתקשה להשלים עם המציאות. "הנשיא לא היה מעורה היטב בניואנסים", אמר המקור. "הוא התמקד רק בהיבט הכללי של הבטחת הבחירות לבנות חומה שמקסיקו תשלם עליה, והוא סירב לקבל את המציאות שבה אפילו הקונגרס הנוכחי, שעודנו נשלט במלואו על ידי המפלגה שלו, מוכן להעביר רק את ההסכם שבנוגע אליו פלוסי ושומר באו לפגוש אותו, וזהו הסכם שלא כולל כסף לחומה".

YOU MIGHT ALSO LIKE