ראש ה-FBI לשעבר על חקירת קשרי רוסיה-קמפיין טראמפ: "לארבעה חשודים יש קשר מסויים לטראמפ"
ג'יימס קומי הופיע בפני הקונגרס והתייחס לימים של פתיחת חקירת המעורבות הרוסים והקשרים של קמפיין טראמפ בפרשה. לדבריו, טראמפ אינו בין החשודים. במהלך השימוע שאלו חברי הקונגרס לגבי חקירת המיילים של קלינטון

ה-FBI פתח בחקירה של ארבעה אזרחים אמריקנים ביולי 2016 כדי לבדוק אם הם סייעו למאמצים הרוסיים להשפיע על הבחירות לנשיאות. כך אמר ראש הבולשת לשעבר ג'יימס קומי אמש (שבת).

במהלך השימוע ניסו הרפובליקנים לברר מה קורה עם חקירת קלינטון. ג'יימס קומי

הוא הוסיף כי החוקרים ניסו לבדוק אם ישנו קשר בין הרוסים לבין מי שנבחר לנשיאות - דונלד טראמפ.

הוא סירב לומר מי הם הארבעה, אך ציין כי הנשיא אינו אחד מהם.

"פתחנו בחקירה של ארבעה אמריקנים כדי לראות אם ישנו קשר בינם לבין המאמצים של הרוסים לחבל בבחירות", אמר קומי, כך על פי פרוטוקול השימוע שנערך בדלתיים סגורות ביום שישי בוועדת השיפוט של הקונגרס, ובוועדת הפיקוח.

הנשיא טראמפ פיטר את קומי במאי אשתקד, לאחר שנכנס לתפקיד בינואר אותה שנה. זמן קצר לאחר פיטוריו של קומי, משרד המשפטים נקב בשמו של רוברט מולר כתובע המיוחד בפרשת המעורבות הרוסית ובחשד שקמפיין טראמפ היה מעורב במהלך.

רוסיה הכחישה את התערבותה בבחירות לנשיאות. טראפ הכחיש כי הייתה מעורבות כלשהי, ואתמול הוא דרש, שוב, לסיים את החקירה המיוחדת בעניין, וכינה אותה שוב "ציד מכשפות".

בשימוע שנערך ביום שישי, שאל חבר הקונגרס הרפובליקני ג'ון רטקליף את ראש ה-FBI לשעבר אם לבולשת הייתה "ראיה כלשהי" למעורבות בין קמפיין טראמפ ואם אנשי ה-FBI עדכנו את המועמד הרפובליקני לנשיאות.
קומי ענה כי החקירה נגד ארבעת האמריקנים החלה בסוף חודש יולי, אך הוא לא בטוח אם הסוכנים עדכנו את הנשיא טראמפ.

לארבעת החשודים הראשונים יש "קשר מסויים לטראמפ", כך על פי ראש ה-FBI לשעבר

"זה היה אחרי ה-29 ביולי, אז התשובה תהיה כן. היו לנו כמה סיבות לחשוד שאזרחים אמריקנים סייעו לרוסים", אמר קומי. לדבריו, לארבעה האלה יש "קשר מסויים לטראמפ".

פרוטוקול השימוע, בן 235 עמודים, גם שופך אור על תגובתו של קומי לשאלה בנוגע לקשרים של ה-FBI עם המרגל הבריטי לשעבר שטען לקשרים בין רוסיה לבין הקמפיין של טראמפ.

רוב השימוע שנערך ביום שישי עסק בשאלות חברי הקונגרס בנוגע לחקירות של מזכירת המדינה לשעבר הילארי קלינטון והשימוש שלה בשרת פרטי לשליחת אימיילים בזמן שכיהנה בתפקיד.
השימוע, שהובל בידי חברי הקונגרס מהמפלגה הרפובליקנית, צפוי לקבל תפנית כאשר הדמוקרטים יתפסו את הרוב בבית הנבחרים בינואר.

YOU MIGHT ALSO LIKE