האו"ם דחה הצעה אמריקאית הקוראת לגנות את חמאס
במה שעשויה להיות ההצבעה האחרונה של השגרירה היוצאת, ארה"ב לא השיגה רוב של שני-שליש כפי שנדרש. רה"מ נתניהו: "אני משבח את כל 87 המדינות שנקטו עמדה עקרונית נגד חמאס"

העצרת הכללית של האו"ם דחתה הצעה של הנציגות האמריקאית לגנות את חמאס, וזאת מכיוון שלא השיגה רוב של שני-שליש בקרב המדינות החברות בארגון הבינלאומי.

ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם (צילום: Getty Images)

רגע לפני ההצבעה, נציגי המדינות הערביות הפעילו לחץ כבד והצליחו לגרום לכך שרוב של שני-שליש יידרש על מנת שהחלטה זו תתקבל. האמריקאים, מאידך, רצו שרוב פשוט יכריע. שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, שעתידה לסיים את כהונתה בשבועות הקרובים, אמרה רגע לפני ההצבעה כי המדינות החברות יכולות לעשות היסטוריה ולצאת כנגד ארגון הטרור, אותו כינתה "אחד המקרים הכי בוטים וברורים של טרור".

87 מדינות תמכו בהצעת הגינוי ו-57 מדינות התנגדו, כאשר 33 החליטו להימנע. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, התייחס לכך בטוויטר וכתב כי "בהצעת גינוי חמאס הושג רוב גורף של מדינות שעמדו נגדו. לא השגנו את הרוב של שני-שליש אבל זוהי פעם ראשונה שישנו רוב של מדינות שמצביעות נגד חמאס ואני משבח את כל 87 המדינות שנקטו עמדה עקרונית נגד חמאס".

YOU MIGHT ALSO LIKE