ארדן קורא למושלי מדינות בארצות הברית לפעול נגד החלטת Airbnb שלא לפרסם דירות בהתנחלויות
השר טען כי החברה מאמצת את הנרטיבים האנטישמיים של תנועת ה-BDS, וכי מדובר במדיניות ייחודית לישראל, ולא לאזורי סכסוך אחרים. "דמוניזציה ואפלייה נגד מדינת ישראל"

סערת ה-Airbnb נמשכת. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קורא למושלים בארצות הברית לנקוט סנקציות כלכליות ולהתבטא נגד החברה. השר פנה במכתב לחמישה מושלים - אנדרו קואומו מניו יורק, ג'רי בראון מקליפורניה, ברוס ראונר מאילינוי, מייק פרסון ממיזורי, ריק סקוט מפלורידה ולמושל פלורידה הנבחר רון דה סנטיס.

השר ארדן קורא למושלי המדינות לפעול נגד החברה. לוגו Airbnb

במכתב ציין השר את הערכים הדמוקרטיים המשותפים, והוא ביקש מהמושלים לבחון את החקיקה נגד החרם במדינתם ולנקוט צעדים רלוונטיים, כולל צעדים כלכליים, נגד החברה.

כזכור, לפני כשבוע וחצי הודיעה Airbnb היא תסיר מהאתר שלה דירות של ישראלים ביהודה ושומרון. "קיימות עמדות מנוגדות ביחס לשאלה האם חברות צריכות לעשות עסקים בשטחים כבושים שנתונים למחלוקת היסטורית בין ישראל לפלסטינים", מסרה החברה בהודעה לעיתונות,"החוק בארה"ב מתיר לחברות כמו Airbnb לבצע עסקים בשטחים אלו. אך רבים בקהילה העולמית סבורים שחברות לא צריכות לעשות שם עסקים כי הם מאמינים שחברות לא צריכות להרוויח מאדמות שאנשים נעקרו מהן. אחרים מאמינים שהחברות לא צריכות להפסיק לפעול באזורים אלו". החלטת החברה צפויה להשפיע על כמאתיים בתים להשכרה.

בעקבות הודעה זו, הקימה ירושלים צוות בין-משרדי בהנחייתו של השר ארדן כדי לבחון את הסוגיה ואת דרכי הפעולה והכלים נגד ההחלטה. הצוות כולל נציגים מהמשרד לנושאים אסטרטגיים, משרד התיירות, משרד החוץ, משרד המשפטים, משרד הכלכלה ורשות המסים.

"כשר האחראי על המערכה כנגד ה-BDS, ברצוני להסב את תשומת ליבך להודעה של חברת Airbnb לפיה היא תסיר מהאתר שלה עסקים ישראליים הממוקמים ביהודה ושומרון", כתב השר ארדן למושלים, "בכך החברה מאמצת את הפרקטיקות והנרטיבים האנטישמיים של תנועת ה-BDS".

הוא הוסיף כי תנועת החרם על ישראל "אינה מעוניינת בקידום השלום או עתיד טוב יותר לפלסטינים, אלא בעשיית דמוניזציה ואפלייה נגד מדינת ישראל". לדבריו, מדיניות החברה מדאיגה במיוחד כשמבינים שהיא מכוונת רק כלפי ישראל. "מדיניות כזו אינה מיושמת כלפי אף אזור אחר בסכסוך. מדובר בפרקטיקה אנטישמית של יישום אמות מידה כפולות כלפי ישראל, שאינן נהוגות כלפי אף מדינה אחרת".

"החברה מאמצת את הפרקטיקות והנרטיבים האנטישמיים של תנועת ה-BDS". השר לביטחון הפנים גלעד ארדן

לאחר הודעת החברה, הודיע שר התיירות הישראלי יריב לוין כי הוא "דורש בתוקף מהנהלת airbnb לבטל את ההחלטה המפלה להסיר מהאתר דירות מהיישובים ביהודה ושומרון". הוא הדגיש כי מדובר בהחלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה של החברה. במקביל, השר הורה לגבש לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ ולהגות תוכנית ניוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי יהודה ושומרון.

כמה ימים לאחר שהודיעה החברה על חרם ההתנחלויות שלה, מושל פלורידה הנבחר רון דה סנטיס הביע את את תמיכתו הגורפת בישראל. דה סנטיס אמר כי הוא שוקל לאסור על עובדי הממשלה במדינה להתאכסן בדירות ובבתים שמוצעים להשכרה באתר. "אין אף מדינה אחרת שזוכה ליחס כזה, רק קהילות יהודיות. לדעתי, החלטה זו עוברת על חוקי האנטי-BDS במדינה".

גם מועצת עיריית בוורלי הילס קראה ל-Airbnb לבטל את החלטתה. "מועצת העיר בבוורלי הילס העבירה פה אחד הצעה המגנה את החלטת הנהלת Airbnb להסיר את כל המודעות של ישובים ישראלים בגדה המערבית. אנו אף קוראים לפתוח בחרם על האתר", לשון ההודעה של מועצת העירייה.

פועל כדי להגביל את החברה בישראל. שר התיירות יריב לווין

ג'וליאן גולד, ראש עיריית בוורלי הילס, הצטרף לתמיכה הנרחבת בישראל ואמר כי "ההחלטה של Airbnb היא מצערת. בשם כל תושבי העיר, ההחלטה שהתקבלה פה אחד משקפת את המחויבות שלנו לישראל וחשיפת שנאה בכל מקום אשר תהיה", אמר.
גם סגן ראש העירייה, ג'ון מיריש, התייחס לפרשה: "Airbnb אינה רצויה בבוורלי הילס כל עוד המדיניות שלה מבוססת על אנטישמיות וצביעות. שנאת יהודים היא מחלה. אנחנו יכולים לנסות לחסן אחרים נגד המחלה הזאת אבל אנחנו גם חייבים להגן על עצמנו מפני השפעותיה", אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE