"Airbnb עוברת על חוקי האנטי-BDS": מושל פלורידה במתקפה חריפה
ההחלטה של חברת השכרת יחידות הדיור להסיר את כל הבתים בהתנחלויות, ממשיכה להדהד. לאחר שעיריית בוורלי הילס הצביעה פה אחד נגד ההחלטה, כעת גם רון דה-סנטיס הביע את תמיכתו הגורפת בישראל: "אין אף מדינה אחרת שזוכה ליחס כזה, רק קהילות יהודיות", הוא כתב

ימים בודדים לאחר שנחשפה פרשת חרם ההתנחלויות של חברת Airbnb ועל רקע התמיכה הגורפת שניתנה בדמות החלטה של מועצת עיריית בוורלי הילס, השבוע הביע מושל פלורידה הנכנס, רון דה-סנטיס, את תמיכתו הגורפת במדינת ישראל.

מושל פלורידה הנכנס, רון דה-סנטיס (צילום: רויטרס)

על פי הודעתו, דה-סנטיס שוקל לאסור על עובדי הממשל במדינתו להתאכסן בדירות ובבתים שרשומים באתר אם Airbnb לא תחזור בה מההחלטה למחוק את כל הדירות היהודיות מאיו"ש מאתרה. 

"נושא חשוב נוסף הוא המדיניות של Airbnb, שהיא למעשה אפליה כנגד יהודים בגדה המערבית. החברה החליטה להסיר את כל המודעות של דירות ובתים של יהודים באזור זה. אין אף מדינה אחרת שזוכה ליחס כזה, רק קהילות יהודיות. לדעתי, החלטה זו עוברת על חוקי האנטי-BDS במדינה, אנחנו בוחנים את הנושא. מעבר לכך גם נבחן כיצד פלורידה מתנהלת מול Airbnb. אני יודע שעובדי המדינה רשאים לעשות שימוש בשירותי החברה כשהם בנסיעות רשמיות. כשאכנס לתפקיד המושל, מדיניות זו לא תתקבל על הדעת. לכן אני סבור ש-Airbnb צריכה לבחון את הנושא מחדש ולהפוך את ההחלטה שקיבלה. אם היא לא תפעל כך, צפויה לה תקופה קשה בפלורידה ואנחנו נבחן את כל האופציות העומדות לרשותנו", נכתב בהודעה שפרסם דה-סנטיס בשעות הצהריים של יום שני.

כזכור, בראשית שבוע שעבר הודיעה Airbnb כי תסיר מאתרה מודעות להשכרת יחידות דיור וחדרים בהתנחלויות בגדה המערבית. בכך נכנעת החברה ללחץ כבד שהופעל עליה מצד צרכנים ובעלי מניות כאחד. "הגענו למסקנה כי עלינו להסיר את המודעות בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית הכבושה, שנמצאת בלב המחלוקת בין הישראלים לפלסטינים", נאמר בהודעה שפורסמה באתר החברה ביום שני הקודם. "אנו מקווים כי במוקדם ולא במאוחר, תהיה מסגרת לפתרון הסכסוך ההיסטורי ונתיב ברור לכולם", כלשון ההודעה.

דה-סנטיס במהלך הקמפיין לתפקיד המושל (צילום: AP)

החלטה זו לא עברה בשתיקה, הן בישראל והן בחלק מארה"ב. למשל, מועצת עיריית בוורלי הילס הצביעה פה אחד בעד הצעה המגנה את ההחלטה של החברה. בהחלטת מועצת העיר נכתב כי "עיריית בוורלי הילס מתנגדת בכל תוקף להחלטה של Airbnb. אנו קוראים על החברה לתקן את הטעות שלה ולהשיב את כל השירותים לכלל האזרחים בישראל באופן מיידי", כלשון ההודעה. אך המועצה לא הסתפקה רק בדרישה ואף איימה במפורש כנגד החברה הגדולה: "במידה והחברה לא תחדול ממעשיה האנטישמיים, אנו קוראים על כל העולם המתורבת להחרים את Airbnb עד שהיא חודלת ממעשיה האנטישמיים".

כאמור, אל תמיכה זו מצטרפת גם התמיכה שניתנה מדה-סנטיס, שרק אתמול בבוקר ביקר בבית ספר יהודי בפורט לודרדייל במה שהיווה את הופעתו הציבורית הראשונה מאז הוכרע המירוץ לתפקיד המושל.

YOU MIGHT ALSO LIKE