"הדריסה נעשתה מתוך הגנה עצמית": הוגש כתב ההגנה של הרוצח משארלוטסוויל
היום התחילו לבחור בחבר המושבעים שילווה את המשפט בשבועות הקרובים ובהמשך השבוע אמורים להישמע דברי הפתיחה של שני הצדדים. כבר עתה ברור כי ההגנה תטען כי ג'יימס פילדס פעל מתוך מניע של הגנה עצמית כאשר דרס למוות את הת'ר האייר בת ה-32 במהלך ההפגנות שהתרחשו בעיר אשתקד

15 חודשים לאחר אירוע הדריסה המזעזע שהוביל למותה של הת'ר האייר, השבוע החל בווירג'יניה משפטו של ג'יימס פילדס בן ה-21, תושב אוהיו המואשם בעשרה סעיפים חמורים, לרבות רצח מדרגה ראשונה.

ג'יימס פילדס במהלך ההפגנה אשתקד, דקות ספורות לפני שרצח בדריסה את הת'ר האייר (צילום: רויטרס)

ביום שני החל שלב בחירת חבר המושבעים במשפט לאחר שפילדס כפר באשמה. כזכור, הוא היה חלק ממאות פעילי הימין הקיצוני שהגיעו לעיירה שארלוטסוויל אשתקד כדי להפגין נגד הורדת פסל של גיבור מלחמה מהקונפדרציה (מדינות הדרום שניתקו את היחסים עם מדינות הצפון והכריזו על עצמאות, דבר שהוביל למלחמת האזרחים). המפגינים מהימין הקיצוני החלו לקלל יהודים ואפרו-אמריקאים ובמהרה הגיעו מפגיני נגד, דבר שהפך את האירוע לאלים ביותר. בשלב זה לקחת פילדס את מכוניתו ודהר לעבר מפגיני הנגד. כאמור, הוא רצח את האייר בת ה-32 ופצע עשרות נוספים.

ג'ון היל, אחד מעורכי דינו של פילדס, סיפר אתמול במהלך בחירת חבר המושבעים כי הוא עתיד להציג טיעון לפיו פילדס פעל מתוך הגנה עצמית. הוא אף אמר שיגיעו להעיד מספר אנשי מקצוע, ביניהם רופאים ופסיכולוגים, אשר טיפלו בפילדס. מאידך טוענת התביעה הפדרלית כי לפילדס עבר עשיר של התבטאויות גזעניות ברשתות החברתיות, שם אף הפגין את הערצתו לאדולף היטלר.

רגעי הדריסה אשתקד (צילום: רויטרס)

פילדס היה נראה רגוע הבוקר כאשר נכנס לאולם בית המשפט, שאבטחתו תוגברה בשל החשש כי מפגינים רבים יגיעו לאזור. השופט ריצ'רד מור סיפר לחבר המושבעים כי המשפט עתיד להיערך במשך שלושה שבועות ועליהם להיות מוכנים להיות מנותקים ממשפחותיהם בתקופה זו. ג'וזף פלטניה, התובע הכללי של שארלוטסוויל, אמר הבוקר כי משרד אינו דורש להטיל עונש מוות על פילדס, וזאת בניגוד לאמירות בחודש יוני האחרון בעת שהוגשו נגדו 30 סעיפים של פשעי שנאה ע"י משרד המשפטים הפדרלי.

בחירת חבר המושבעים תמשיך מחר, ודברי הפתיחה במשפט אמורים להתקיים כבר בהמשך השבוע הנוכחי.

YOU MIGHT ALSO LIKE