עוד צעד בדרך החוצה: האיחוד האירופי אישר את הסכם הברקזיט
כעת מצפים מנהיגי אירופה שתרזה מיי תצליח לאשרר את ההסכם בפרלמנט הבריטי. בניסיון לצנן את ההתנגדות בבריטניה, האירופים טוענים: "זה המקסימום"

האיחוד האירופי אישר היום (ראשון) את הסכם ה"ברקזיט" - פרישתה של בריטניה מהאיחוד. האיחוד קרא לתושבי הממלכה לגבות את ראש הממשלה תרזה מיי בצעדי ההתנתקות שלה מאירופה.

האיחוד אישר את ההסכם בתוך כחצי שעה. אנגלה מרקל (מימין), תרזה מיי ועמנואל מקרון, תמונת ארכיון

27 מנהיגי האיחוד לא היו צריכים יותר מחצי שעה כדי לאשר את ההסכם, באורך של 600 עמודים, לפרישתה של בריטניה מהאיחוד שצפוי להתקיים ב-29 במרץ. המנהיגים אישרו גם את הצהרה בת 26 עמודים העוסקת בהסכם הסחר העתידי בין האיחוד לבין בריטניה.

"זהו ההסכם", אמר נשיא הנציבות האירופית ז'אן קלוד יונקר לכתבים בדרכו לפגישה. הוא הוסיף כי לדעתו מיי תצליח לאשר את ההסכם בפרלמנט הבריטי.

"עכשיו זה הזמן לקחת אחריות", אמר מישל ברנייה, בכיר צרפתי שעבד בשנה וחצי האחרונות על טיוטת ההסכם.

יונקר אמר כי מדובר ב"יום עצוב", וכינה את הברקזיט "טרגדיה" לשני הצדדים. "אני מאמין שממשלת בריטניה תצליח לשכנע את הפרלמנט הבריטי", הוסיף. עם זאת, הוא סירב לענות על שאלה אחת פשוטה - מה יקרה במידה והפרלמנט יתנגד. "אצביע בעד ההסכם הזה משום שהוא הטוב ביותר עבור בריטניה", סיכם יונקר.

ברנייה כינה את ההסכם "בסיס לקשרים עתידיים" והתעקש: "אנחנו נישאר בני ברית, שותפים וחברים".

באיחוד מקווים שהיא תצליח לאשרר את ההסכם בפרלמנט. תרזה מיי

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי ההצבעה מלמדת שאירופה זקוקה לרפורמה. הוא הדגיש כי פריז תפעל עם בריטניה כדי להפעיל לחץ על הרגולטורים האירופיים, בייחוד בנושאי סביבה. זאת, בתמורה להסכמי סחר מקלים.

ראש ממשלת הולנד, מארק רוט, שארצו נמצאת בקשרי מסחר קרובים עם בריטניה, שיבח את תפקודה של מיי במשא ומתן הקשה, ואמר כי הוא משוכנע שהיא תצליח לאשר את ההסכם בפרלמנט כבר בשבועות הקרובים.

יחד עם זאת, רוט גם העביר מסר לבריטים שטוענים כי ניתן להשיג הסכם טוב יותר. "זה המקסימום שאנחנו יכולים לעשות".

YOU MIGHT ALSO LIKE