יש מבצעי קניות ויש מבצעי אכיפה: השירות החשאי בעקבות גנבי כרטיסי אשראי
השירות פתח במבצע לקראת צאת עשרות מיליוני אמריקאים לכבישים במהלך חג ההודיה והוא מחפש אחר סורקים להעתקת כרטיסי אשראי שמותקנים בתחנות דלק. השרות ממליץ לשלם במזומן היכן שאפשר

השירות החשאי פתח במבצע אכיפה ללכידת גנבי כרטיסי אשראי בתחנות דלק במהלך חג ההודיה. מבצע "השפעה עמוקה" הושק אתמול (חמישי) ונועד לנצל את הדרישה הגבוהה לדלק בימים אלה, במהלכם צפויים כ-54 מיליון אמריקאים לצאת לדרכים. השירות סימן מטרה על גבם של גנבי כרטיסי אשראי, שמתקינים סורקים קטנים בצמוד לעמדות התשלום במכונות התדלוק. באופן כזה, כל כרטיס שנעשה בו שימוש לגיטימי, מועתק ופרטיו יכולים לשמש את הגנבים באופן לא לגיטימי.

השתמשו במזומן היכן שאפשר. תשלום באשראי בתחנת דלק (צילום: Wayne Times)

לדברי הסוכן המיוחד מת'יו אוניל, "עוקצי משאבות דלק מחמירים כי יש יותר טכנולוגיה להגנה מפניהם בכספומטים, אז הגנבים פונים למשאבות". להערכת אוניל הסוכנות מגלה עשרים עד שלושים מתקני העתקת אשראי בשבוע, כשעל כל אחד מהם יש מידע של כשמונים כרטיסי אשראי בעת תפיסתו. "קל לייצר אותם, קל להתקין אותם והם יכולים להשיג הרבה מידע מכרטיסי אשראי בזמן קצר, והגנבים אפילו לא חייבים לבוא ולאסוף את המתקן", הוסיף.

עד כה המבצע הניב תפיסה של קרוב למאתיים התקנים כאלה ברחבי ארצות הברית וההערכות הן שנמנעה גניבתם של כששה מיליון דולרים. אולם לא כל המתדלקים היו בני מזל: סיפורו של סטיבן פלייק שטייל בפולשיר, טקסס, מספק עדות לסוג הגניבות שגנבי פרטי האשראי מבצעים.

"חייבו אותי על קניות באדידס ובנייקי, ראיתי חיובים של 75 דולר, שמונים דולר, והיו שלושה מהם. הלכתי לתחנת הדלק המקומית שהייתה סגורה אבל אפשר היה לתדלק עצמאית, השתמשתי בכרטיס שלי כמו כל אחד אחר, ובאותתו אחר צהרים ראיתי חיובים בחשבון הבנק שלי שאני יודע שלא אני שילמתי. התקשרנו לבנק והם בעצמם הבינו 'כן, למישהו יש את מספר הכרטיס שלך'"

הכרטיס הגנוב שימש לרכישת נייקי ואדידס (צילום: יח"צ)

אוניל ממליץ ללקוחות להשתמש במזומן היכן שרק אפשר, מאחר שזיהוי הסורקים בחריץ התשלום באשראי הופך קשה יותר ויותר. "האתגר במאבק בפשע הזה נובע מכך שהסורקים מותקנים ממך בתוך המשאבה, באופן שמקשה על הלקוחות לזהות שהם בכלל שם". בדיקה מדוקדקת עשויה לעזור אולם מוטב ללכת על בטוח ולא להשתמש בכרטיס.

YOU MIGHT ALSO LIKE