שריל סנדברג לוקחת אחריות על הפעלת Definers ומצטערת על הבקשה לרגל אחרי סורוס
לדברי סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, "היהדות היא מרכיב ליבה בזהות שלי. המחשבה שמישהו פירש את מעשינו כאנטישמיים מעוררת שאט נפש". פייסבוק ניתקה את היחסים עם חברת יחסי הציבור בעקבות תחקיר לא מחמיא בניו יורק טיימס

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק, הודתה הערב (רביעי) כי מסמכים הנוגעים לפעילות חברת יחסי הציבור Definers עברו תחת ידיה. בכך תרמה סנדברג חיזוק להאשמות שמפנה נגדה יו"ר ומנכ"ל החברה מארק צוקרברג. צוקרברג טען באחרונה כי סנדברג לא מתמודדת כראוי עם משבר קיימברידג' אנליטיקה וכי היא אשמה בפגיעה בתדמית החברה.

היהדות היא מרכיב מרכזי בזהותה. שריל סנדברג (צילום: AP)

בהודעה שפרסמה הערב ב "חדר החדשות" של פייסבוק ציינה סנדברג כי אף שבזמן קריאת הסיפור בניו יורק טיימס – הסיפור שחשף את שיטות הפעולה של Definers שהביאו לסיום ההתקשרות עמה – היא לא זכרה את השם, בבדיקה שערכה עם צוותה עלה שמסמכים שמזכירים את Definers כן היו בחומרים שהוצגו לה וכן שהיא קיבלה כמה אימיילים שבהם הוזכרה החברה.

על פי אליוט שרג', ראש מחלקת התקשורת ומדיניות היוצא של פייסבוק, Definers נשכרה כחלק מהרצון של פייסבוק לגוון את קשריה בוושינגטון לאחר הבחירות, ובחרה בה בידיעה שהיא ממומנת על ידי רפובליקאים. שרג' הודה שפייסבוק ביקשה מ- Definers"לרגל" אחרי המיליארדר והפילנתרופ היהודי ג'ורג' סורוס, אולם עשתה זאת רק לאחר שסורוס עצמו מתח ביקורת על פייסבוק. לטענת שרג', פייסבוק רק רצתה לדעת אם ביקורתו של סורוס אותנטית או אם הוא פועל בשירות מישהו.

אבל הוא התחיל! ג'ורג' סורוס, שהמעקב נגדו נפתח לאחר ביקורת שמתח על פייסבוק (צילום: רויטרס)

סנדברג הוסיפה לדבריו שהיא לוקחת אחריות בתור הבכירה שמפקחת על צוותו וכן ביקשה להדגיש ש "זו מעולם לא הייתה כוונתו של מישהו לשרת נרטיב אנטישמי נגד ג'ורג' סורוס או כל אדם אחר. היהדות שלי היא מרכיב ליבה בזהות שלי והחברה שלנו ניצבת בנחישות נגד שנאה. הרעיון שהעבודה שלנו פורשה כאנטישמית מעוררת שאט נפש, עבורי במיוחד באופן אישי".

YOU MIGHT ALSO LIKE