בכיר במפלגה הרפובליקנית באוהיו: שריפות הענק הן "עונש של אלוהים לקליפורניה הליברלית"
אחרי שהנשיא טראמפ האשים כי השריפות התרחשו בשל "ניהול כושל", יו"ר המפלגה באחד המחוזות של אוהיו החריף את הטון וטען כי מדובר בעונש של מדינת הזהב הליברלית-דמוקרטרית

גוברים הקולות הקוראים לדייב ג'ונסון, יו"ר המפלגה הרפובליקנית במחוז קולומביאנה (אוהיו), להתפטר מתפקידו, וזאת על רקע פוסט שהעלה לדף הפייסבוק שלו ובו הטענה המקוממת לפיה השריפות הענקיות בקליפורניה, שגרמו למותם של 79 בני אדם, הן "עונש מאלוהים לליברלים".

"גיהנום עלי אדמות, בחסות הליברלים בקליפורניה", כתב הבכיר הרפובליקני (צילום: פייסבוק)

בפוסט שהעלה ניתן לראות אזור מיוער שבוער (לא ידוע אם באמת מדובר בתמונה מהשריפות האחרונות), ועל התמונה נכתב "גיהנום עלי אדמות, בחסות הליברלים בקליפורניה". בצד שמאל של התמונה נוספה תמונה נוספת, בה רואים מכוניות מתקרבות אל להבות ענק. אל תמונה זו התווסף הכיתוב "עונש של אלוהים לקליפורניה הליברלית".

מאז דווח עליו, ג'ונסון החליט להסיר את הפוסט, אך הדרישה שהוא יתפטר לא נעלמת בקלות: "ההערות המעוותות שלו מראות שאינו כשיר לכהן בתפקיד שבו נדרש אמון מן הציבור", כתב דיויד בטרס, בכיר במפלגה הדמוקרטית במחוז סמוך. ג'ונסון אינו רק יו"ר המפלגה במחוז, אלא גם נבחר לייצג את המחוז בוועידה הרפובליקנית של שנת 2016, בה הוכרז על דונלד טראמפ כמועמד הרשמי של המפלגה לקראת הבחירות הכלליות.

דייב ג'ונסון (צילום: המפלגה הרפובליקנית במחוז קולומביאנה)

ביום שני התראיין ג'ונסון לאתר מקומי וטען כי מדובר בביטוי בלבד. הוא אף הבטיח כי אין בכוונתו להתפטר. "אם כבר מישהו יתפטר, זה צריך להיות בטרס", הוא אמר תוך כדי שטען כי הבכיר הדמוקרטי עושה שימוש ציני בפוסט. עם זאת, ג'ונסון הסכים להתנצל ואמר, "אם פגעתי במישהו שאיבד אנשים בשריפה, ברצוני להביע את התנצלותי הכנה בפניו".

כזכור, הנשיא טראמפ אף התבטא בצורה דומה כאשר הטיח כי "השריפות הן תוצאה ישירה של ניהול כושל", לדבריו. אל אמירה זו הגיבו בזעם כבאים רבים, שטענו גם כי הדבר כלל אינו נכון וגם שלא ראוי שנשיא ארה"ב יתעסק באמירות קטנוניות כאלה בזמן שכבאים מסכנים את חייהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE