לחץ כבד על מושל אריזונה למנות את המפסידה בבחירות לסנאט למושב השני, שצפוי להתפנות
כשמונה להחליף את הסנאטור המנוח ג'ון מקיין, הבהיר ג'ון קייל שכנראה לא ישרת מעבר לינואר הקרוב. כעת מבקש מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט למנות את מרת'ה מקסאלי להחליפו

מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל, מגייס את כל השפעתו הפוליטית כדי לשכנע את מושל אריזונה, דאג דוסי, למנות את חברת בית הנבחרים היוצאת מרת'ה מקסאלי להחליף את הסנאטור ג'ון קייל, שככל הנראה יעזובאת תפקידו עם השבעת הקונגרס החדש. כך מדווחת רשת CNN מפי מקורות המקורבים למגעים.

תמריא בכל זאת לגבעת הקפיטול? הטייסת במיל' מרת'ה מקסאלי (צילום: גייג' סקידמור, פליקר)

מקסאלי, שעבדה תחת קייל בעבר, הפסידה לפני שבועיים במירוץ על מושב הסנאט של ג'ף פלייק, שהחליט לא לרוץ לבחירה מחדש. כשמושב של סנאטור מתפנה, ממנה מושל המדינה אותה הוא או היא מייצגים מחליפ\ה עד תום הכהונה אליה נבחר\ה הפורש\ת. קייל מונה מוקדם יותר השנה למלא את מקומו של הסנאטור ג'ון מקיין המנוח. כבר כשמונה הצהיר קייל כי הוא מתחייב לשרת רק עד תום הקונגרס ה-115 (דהיינו, זה שמסתיים בעוד חודשיים).

כעת כאמור מדווחת CNN כי מקונל ובכירים אחרים במפלגה הרפובליקנית מבקשים מדוסי לנקוב בשמה של מקסאלי כמחליפתו של קייל. לפני שמונה ימים, כשמקסאלי פרסמה סרטון אדיב ומכובד המודה בהפסדה, למרות שהנשיא טראמפ קרא לה בקולניות לערער על התוצאות בטענה (חסרת כל ראיה) ל"זיופים", הניחו חדי העין כי מבלי להמעיט בהגינותה של מקסאלי, ייתכן שהיתה מתעקשת מעט יותר אלמלא היתה אפשרות סבירה מאד שתיכנס לסנאט גם כך - ובתנאי שלא תספק לאיש סיבות טריות להתנגד.

אם אכן ייענה דוסי ללחץ וימנה את מקסאלי, למרות שרק החודש היתה לתושבי אריזונה הזדמנות לשלוח אותה לסנאט ופחות ממחציתם בחרו לעשות כן, היא תשרת עד בחירות נובמבר 2020, אז ייערכו בחירות מיוחדות להשלמת השנתיים האחרונות בקדנציה של מקיין, שנבחר לכהונתו האחרונה ב-2016.

עם האיש שאת מושבו ירש. ג'ון קייל (שמאל) וג'ון מקיין המנוח (צילום: פיליפ סקוט אנדרוז, ניו יורק טיימס)

לפני שבוע התייחס קייל עצמו לאפשרות שמקסאלי תחליפו ואמר "מרת'ה מקסאלי תהיה חברה מצוינת בסנאט האמריקאי, ולא משנה איך היא תגיע לשם. צר לי שהיא לא הצליחה להגיע לשם בבחירות. אני לא יכול לחשוב על אדם ראוי יותר ממרת'ה". ממשרדו של המושל דוסי סירבו להתייחס ל"משרת סנאט פנויה שאינה קיימת כרגע".

YOU MIGHT ALSO LIKE