אנדרטה לזכר נרצחי הפיגוע בפיטסבורג הושחתה בצלבי קרס
באוניברסיטת Duke הקימו אנדרטת זיכרון ובה מגן דוד גדול, שבמהלך סוף השבוע האחרון עליו צוייר צלב קרס. נשיא המוסד הלימודי: "מעשה מרגיז ופחדני של ונדליזם, העובדה שההשחתה קרתה במקום כה ציבורי באוניברסיטה צריכה להדאיג את כולנו"

באוניברסיטת דיוק (Duke) שבצפון קרוליינה בחרו להנציח את זכר הקורבנות מאירוע הירי הרצחני בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג בעזרת ציור קיר מרשים שעליו התנוסס בגאווה מגן דוד, אך בסוף השבוע האחרון נרשם אירוע אנטישמי מכוער שבו אלמוני צייר צלב קרס על האנדרטה.

המעשה האנטישמי שהתגלה בסוף השבוע (צילום: אוניברסיטת דיוק)

במהלך סוף השבוע הועלו תמונות רבות שבהן נראה צלב הקרס האדום על המגן דוד השחור. הנהלת המוסד הלימודי הגיבה במהרה וכיסתה את מעשה הוונדליזם עד אשר הצליחו להסיר את הסמל המזוהה עם תנועת הנאציזם. בבוקר יום שני שיגר נשיא האוניברסיטה, וינסנט פרייס, מכתב לכלל התלמידים, חברי הסגל ושאר העובדים ובו אמר: "השחתת אנדרטה לזכר נרצחים שנרצחו בגלל יהדותם היא מעשה מרגיז ופחדני של ונדליזם שאינו צריך להתרחש כלל. מדובר באירוע מאוד מטריד, והעובדה שההשחתה קרתה במקום כה ציבורי באוניברסיטה צריכה להדאיג את כולנו".

עוד סיפר פרייס כי בכוונתו להיפגש עם מנהיגי הקהילה היהודית בעיר, וזאת על מנת "לדון על דרכים שבהן ניתן להמשיך הלאה וכיצד להילחם בתופעת האנטישמיות". באופן מיידי, החליטה הנהלת המוסד הלימודי להתקין מצלמות אבטחה בכל אזור האנדרטה. בנוסף, מאבטח יוצב בכניסה ל"מרכז פרימן לחיים יהודים", בניין שבו מוצגת המורשת היהודית. פרייס אף ציין כי המעשה המכוער התרחש בחלק מגל של אנטישמיות: "הרעל ששמו שנאה אינו קיים רק ב-דיוק. מדובר בתופעה ברמת המדינה, אפילו ברמה העולמית, בשנה האחרונה", הוא אמר.

דיוק היא אוניברסיטה פרטית שבה לומדים כ-15 אלף תלמידים. רבים יכירו את האוניברסיטה מקבוצות הכדורסל המוצלחות שלה, אך היא ידועה גם בשל פקולטות מובילות בתחומים שונים, לרבות רפואה, עסקים, משפטים ועוד.

YOU MIGHT ALSO LIKE