כואב בכיס בתחנת הדלק? כמו הרבה דברים, זה עניין של גיאוגרפיה
גורמים רבים חוברים להשפיע על המחיר השונה שמשלמים בכל מדינה בתחנת הדלק. מס הדלק הוא מרכיב חשוב, אבל רחוק מבלעדי. גם החקיקה הסביבתית המתקדמת עולה כסף

המקום שבו אתם מתגוררים יכול להשפיע במידה ניכרת על כמות הכסף שאתם משאירים בתחנת הדלק תמורת גלון בנזין. נהגים בעשר המדינות עם הדלק היקר ביותר בארה"ב ישלמו בממוצע 36 סנט יותר לגלון מן הממוצע הארצי, העומד עם 2.56 דולר. המתגוררים במדינות הזולות ביותר מבחינה זו ישלמו בין 20-30 סנט פחות מן הממוצע הזה.

כמה רחוק אפשר לנסוע על 20 דולר דלק אצלכם במדינה? (צילום: Shutterstock.com)

זה אולי לא נשמע הרבה, אבל זה מצטבר. הנהג האמריקאי הממוצע משתמש ב-656 גלונים של דלק בשנה, וזה אומר שנהגים בעשר המדינות היקרות מוציאים כ-240 דולר בשנה יותר מהממוצע. תושבי המדינות הזולות ביותר חוסכים כ-400 דולר בשנה לעומת אלה שבמדינות היקרות.

אז איפה יקר, איפה זול ולמה? להלן הרשימות:

היקרות

10. אילינוי
המחיר הממוצע: 2.72 דולר לגלון. 16 סנט יותר מן הממוצע הארצי. למה? בעיקר מס הדלק של המדינה, ה-11 בגובהו בארה"ב על פי מכון הדלק האמריקאי, עם שיעור של 34 סנט לגלון. אז למה 10 ולא 11? כי אילינוי בכל זאת יקרה במקצת מן המדינה הממוצעת.

עיר הרוחות, הכתפיים הרחבות... והדלק העשירי הכי יקר בארה"ב. שיקאגו, אילינוי (צילום: Shutterstock.com)

9. וושינגטון הבירה
תושבי הבירה הפדרלית משלמים בממוצע 2.73 דולר לגלון למרות מס דלק נמוך יחסית של 24 סנט לגלון. העברת הדלק למשאבות באזור הבירה יקרה יותר בשל תקנות ביטחון, וכמובן יוקר המחיה הגבוה על גדות הפוטומק משפיע אף הוא.

8. נבאדה
המחיר הממוצע במשאבה: 2.74 דולר לגלון. למדינת הכסף מס דלק גבוה מהממוצע והיעדר תעשיית זיקוק, מה שאומר שהתושבים צריכים לשלם על שינוע הדלק מחופי קליפורניה שבה - כפי שתראו במורד הרשימה - הדלק עוד יותר יקר.

7. מישיגן
המחיר הממוצע במדינת האגמים הגדולים הוא כ-2.75 דולר לגלון בנזין. האשם העיקרי: מס הדלק השלישי-המשותף בגובהו בארה"ב, בשיעור 44 סנט לגלון.

בעיר החטאים, ובשאר מדינת הכסף, משלמים לא מעט כסף כדי לתדלק (צילום: Shutterstock.com)

6. פנסילבניה
במדינת הקווייקרים יש את מס הדלק הגבוה בכל ארה"ב - 58 סנט לגלון, 9 סנט יותר ממקום 2 ברשימה (מדינת וושינגטון). רק יוקר המחיה הנמוך במדינה הכפרית ברובה, למרות שתי ערים גדולים וחשובות, מותיר את המחיר הממוצע על 2.79 דולר לגלון.

5. אורגון
באורגון יש מס דלק גבוה מהממוצע הארצי, אבל הסיבה העיקרית לכך שההיפסטרים בפורטלנד וחוטבי העצים במזרח המדינה מדורגים כה גבוה ברשימה, עם 2.86 דולר לגלון. הסיבה היא שהמדינה מייבאת את הבנזין שלה ממדינות משתי שכנותיה על החוף, בהן הדלק יקר עוד יותר. בנוסף, החוק באורגון אוסר על שירות עצמי בתחנת הדלק, אז נהגי המדינה צריכים לשלם מעט יותר על שירותיו של מתדלק.

4. וושינגטון
במדינת ירוקי העד יש את מס הדלק השני בגובהו בארץ האפשרויות - 49 סנט לגלון. אבל יש גורם נוסף, מעבר לברור מאליו, במחיר הדלק הגבוה (2.99 דולר לגלון) בפאתי צפון-מערב: וושינגטון מייבאת את הנפט הגולמי שלה מאלסקה, ויבוא ימי בתוך ארה"ב יקר יותר בשל חוק שנועד לטפח את תעשיית הספנות האמריקאית.

רוצים לבקר במחט החלל? אם תגיעו ברכב, תשלמו סנט פחות משלושה דולר לגלון (צילום: Shutterstock.com)

3. אלסקה
הנוהגים בכבישי עטורי השלג של מדינת הספר האחרון משלמים 3.21 דולר לגלון - זאת למרות מס הדלק הנמוך בכל 50 המדינות, 12 סנט בלבד. הסיבה? למדינה היחידה בארה"ב שתשלם לכם לגור בה אין מספיק קיבולת זיקוק כדי לספק את התצרוכת המקומית. לכן במקום ליהנות מאוטארקיה בתחום הדלק נאלצת המדינה לשלוח את הנפט הגולמי במורד החוף לוושינגטון או קליפורניה, ולקבל אותו חזרה בצורת בנזין, וכל זה מייקר את העסק קשות.

2. הוואי
בממלכת האלוהא החזיקו במשך זמן רב בכתר גלון הבנזין היקר בארה"ב. גם במקום השני, 3.22 דולר לגלון זה כואב בכיס. הכל בהוואי יקר יותר, ממשולש פיצה למכונית ובית. למדינה בתי זיקוק משלה, אבל אלפי הקילומטרים שעל המכליות לעבור מאלסקה (או כל מקום אחר) להביא את הנפט הגולמי לחופים הקסומים עושה את שלו. תוסיפו את מס הדלק השלישי-המשותף בגובהו בארה"ב (44 סנט לגלון) ותקבלו נסיעה יקרה מאשר כמעט כל מקום אחר.

1. קליפורניה
והזוכה היא... לא באמת הופתעתם. 3.24 דולר לגלון, טבין ותקילין. תקני איכות האוויר של מדינת הזהב נוקשים מכל מקום אחר בו מתנופפים הכוכבים והפסים. כל-כך נוקשים שהבנזין שמותר למכור בקליפורניה נקי יותר, ועולה יותר לייצר אותו. בתי הזיקוק המסוגלים לכך מוגבלים, וכשפעילותו של אחד מהם מושבתת מכל סיבה. המחיר מזנק זמנית. לכל זה תוסיפו את מס הדלק השביעי בגובהו בארה"ב, ואת יוקר המחיה הגבוה באופן כללי, ותקבלו מדינה שמייצרת כשליש מתצרוכת הנפט הגולמי שלה, מזקקת בעצמה את הבנזין שלה - ובכל זאת נהגיה משלמים עליו יותר מבכל מדינה אמריקה. רציתם לה-לה-לנד, לא?

חי בלה-לה-לנד... הכל קורה בגדול (צילום: Shutterstock.com)

ולצד השני של המטבע, איפה המכה בכיס קלה יותר בתחנה? אלה עשר המתדלקות הזולות בארה"ב:

אלבמה
$2.26

מיסיסיפי
$2.27

דרום קרוליינה
$2.29

ארקנסו
$2.31

לואיזיאנה
$2.31

טקסס
$2.31

וירג'יניה
$2.32

טנסי
$2.34

מיזורי
$2.36

אוקלהומה
$2.36

באים לברביקיו? לא בטוח שיש חניה חינם, אבל יהיה זול להגיע (צילום: Shutterstock.com)

במדינות אלה הדלק זול משתי סיבות עיקריות: האחת היא שכולן גובות מס דלק נמוך מן הממוצע. בנוסף, חלק ניכר מן המדינות ברשימה יושבות לחופי מפרץ מקסיקו - מרכז זיקוק הנפט של ארה"ב. לא זו בלבד שבבתי הזיקוק הללו מייצרים סוגים זולים יותר של בנזין, מרחק השינוע נמוך יותר. כל אלה יחד, בנוסף ליוקר מחיה נמוך ברוב המדינות הללו, חוברים לחיסכון של כמה מאות דולרים בשנה לנהגים ברצועת הברביקיו המשובח של ארה"ב. לא נשמע כל-כך הרבה? חשבו את זה בתור חיסכון פנסיוני לא הרפתקני לאורך שלושים שנה. יוצא משהו כמו 40 אלף דולר - סכום נכבד ביותר כתוספת לפנסיה.

YOU MIGHT ALSO LIKE