"בכל דיקטטורה חשוכה כן ואצלנו לא?" מועצת יש"ע מגיבה בחריפות לחרם של AirBnB
האתר בו אנשים פרטיים משכירים את ביתם למטיילים לתקופות קצרות הודיע כי יסיר מודעות להשכרת יחידות בהתנחלויות. השר ארדן: אפעל לצמצם פעילות החברה בישראל

חברת השכרת הדירות לתקופות קצרות המובילה בתחום, AirBnB, הודיעה היום כי תסיר מאתרה מודעות להשכרת יחידות וחדרים בהתנחלויות בגדה המערבית. בכך נכנעת החברה ללחץ כבד שהופעל עליה מצד צרכנים ובעלי מניות כאחד.

נכנעה למגמה שרק הולכת ומתפשטת

"הגענו למסקנה כי עלינו להסיר את המודעות בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית הכבושה שנמצאים בלב המחלוקת בין הישראלים לפלסטינים", נאמר בהודעה שפורסמה באתר. "אנו מקווים כי במוקדם ולא במאוחר, תהיה מסגרת לפתרון הסכסוך ההיסטורי ונתיב ברור לכולם". דובר החברה אמר כי ההחלטה, הצפויה להשפיע על כ-200 מודעות, תיכנס לתוקף בימים הקרובים.

מטעם שר התיירות יריב לוין נמסר כי הוא "דורש בתוקף מהנהלת airbnb לבטל את ההחלטה המפלה להסיר מהאתר דירות מהיישובים ביהודה ושומרון. לוין הדגיש כי מדובר בהחלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה של החברה. בהנחיית השר לוין החל משרד התיירות לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ". במקביל הנחה השר לוין את הנהלת משרדו להוציא לפועל תוכנית מיוחדת לעידוד התיירות והלינה בדירות נופש בכל רחבי יהודה ושומרון.

ממועצת יש''ע נמסר: "חברה שאין לה מניעה להשכיר דירות בדיקטטורות ברחבי העולם ובמקומות שאין בהם זכר לזכויות אדם, נטפלת למדינת ישראל, זה נובע מאנטישמיות או מכניעה לטרור, או משניהם יחד. אנו נפעל נגד האתר במידה ולא יבטל את החלטתו.

כדי להעניש את AirBnB, הוא ינסה להקשות עליכם להשכיר את הדירה של סבתא בארץ. שר התיירות יריב לוין (צילום: ויקיפדיה)

במקום להיות אתר תיירות, הפך אתר Airbnb להיות אתר פוליטי שרוצה לפגוע בכלכלת האזור ובכך לגרום נזק לכלל האוכלוסייה. אנו קוראים לכולם, להמשיך לטייל ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ללון בצימרים הפזורים באזור וליהנות מהמרחבים, מאתרי התיירות ומהמסלולים המיוחדים שיש לארץ התנ"ך".

בחדשות נלוות, הכנסייה הקווייקרית באנגליה החליטה היום על התנתקות מכל עיסוק כלכלי בעל נגיעה כלשהי להתנחלויות, ובכלל זה הימנעות מהשקעת כספי הכנסייה בחברות העושות עסקים בהתנחלויות. יובהר כי מדובר בכנסייה זערורית, הנוטה במובהק שמאלה בדעותיה הפוליטיות, אבל מדובר במגמה, ועל פי כל הסימנים היא רק צפויה להתרחב. 

YOU MIGHT ALSO LIKE