"כשמישהו הולך להביא לי שלום אני שואל אותו: איזה מחיר אני הולך לשלם"
בראיון מיוחד למערכת היברו ניוז, מספר השר לשעבר וגיבור ישראל, על תמיכתו בהחלטת נתניהו ובהסכם הפסקת האש עם חמאס, מותח ביקורת על "מחנה השלום". כשברקע עולה שמו כמשוריין ברשימת "הבית היהודי" הוא לא שולל חזרה לחיים הפוליטיים אם יוצע לו להיות שר בממשלה

בעוד בישראל מתנהלת מלחמת הבחירות, ועדיין לא ידוע האם לממשלה אכן תשרוד שנה שלמה כפי שמצהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, או שבסופו של דבר יוקדמו הבחירות, כפי שחוזה שר האוצר, משה כחלון, מותח תת-אלוף בדימוס והשר לשעבר, אביגדור קהלני, ביקורת על המערכת הפוליטית ומנגד לא שולל את חזרתו אליה.

אביגדור קהלני

קהלני מבקר בימים אלו בקהילות היהודיות בניו יורק עם משלחת של פצועי צה"ל שארגנה עמותת "אל-עמי". במהלך הביקור הוא מספר את סיפורו כלוחם ואומר כי המשלחת עימה הגיעה שמורכבת מלוחמים היא תמצית הציוניות. אמש, במהלך אירוע בבית הכנסת לינקולן סקוור התייחס קהלני לקהילה היהודית וחשיבות חיזוק הקשר בינה לבין ישראל "חלק מכם שולחים את הילדים שלכם לצבא כחיילים בודדים, חלק שולחים כסף או כל דבר אחר, זה לא משנה. לכל אחד מכם צריכה להיות אבן קטנה בקיר שמגן על ישראל". בהקשר למצב הביטחוני הרעוע אמר "לא הולך להיות שקט, לא הולך להיות פתרון מעבר לפינה. הבטחתי לילדים שלי שאני אביא את השלום, הייתי בממשלה, הייתי בקבינט, בכנסת, פגשתי את עראפת, פגשתי את אבו מאזן כמה פעמים, הוא אפילו היה בביתי אבל לא יכולתי להביא את השלום. למה? כי הם לא אוהבים אותנו".

בראיון שקיים עם כתבת היברו ניוז, ריקי כרמי, לפני האירוע, התייחס קהלני לאירועי ההסלמה האחרונים בדרום ישראל. הוא הביע תמיכה בהחלטת נתניהו להסכם רגיעה מול חמאס, זאת בעוד בישראל אמירתו של צחי הנגבי, השר לשיתוף פעולה אזורי, על כך שיש הבדל בין תל אביב לעוטף עזה, עוררה סערה ציבורית "צריכים לתת צ'אנס להסכם רגיעה" אמר קהלני והוסיף כי "לא תמיד כשמישהו מקניט אותך מיד אתה יוצא ועושה מלחמה".

כשנשאל הם זה תקף גם כשיש הרוגים אמר "תשווי מול ההרוגים של עופרת יצוקה, צוק איתן, שלום הגליל אז אני חושב שמדינה צריכה לחשוב כמו מדינה ולא כמו מישהו עצבני שפגעו בו. צריכה לחשוב מה טוב למדינה כרגע. אני רוצה ביטחון, גבולות ביטחון, מצב שבו אלו שעומדים שני מטר מהגדר שלי לא יהיו עם נשק. ישנם אחרים שיש בהם תמימות שנובעת לא יודע ממה, שחושבים שאם אנחנו נושיט את הלחי השנייה נשיג שלום ואני לא מקבל את זה. אני רוצה ביטחון שעתיד הילדים והנכדים שלי לא יהיה כמו העתיד שלי".

קהלני שידוע בדעותיו הניציות, מתח ביקורת נוקבת על מה שהוא מכנה "מחנה השלום ואמר כי "כשמישהו הולך להביא לי שלום אני שואל אותו: איזה מחיר אני הולך לשלם? אם הוא מביא שלום שאני לא נמצא במזרח התיכון אז זה מילים ריקות, אני לא מקבל שום שלום שבו יפגע ביטחון מדינת ישראל. אנחנו לא אימפריאליסטיים, ואנחנו גם צריכים להפסיק להתנצל על זה שאנחנו שם. בתור מי שעבר את כל המלחמות, ואני עברתי את כולן, אני יודע בדיוק את המחיר ששילמנו. נוצר מצב במדינה שיש אנשים שהקימו את מחנה השלום, עם כל הכבוד להם, מחנה השלום צריך להיות מבוסס על אלו שהקיזו דם, היו חוד החנית.

הם הפכו את כולם כאילו האחרים לא רוצים שלום. אני רוצה שלום יותר מכולם, איבדתי אח, אשתי איבדה שני אחים, מרבית הלוחמים שלי נהרגו. אני רוצה שלום יותר מכולם, אבל מצד שני אני רוצה שלום שבו יכבדו אותי, שישמרו לי על התנאים הבסיסיים, שיכבדו את נוכחותי במזרח התיכון, ולא שאני אהיה מוכן לסגת עד הירקון. אני רוצה לחיות בביטחון, יש לי זכות לחיות בביטחון, אין לי מדינה אחרת. אלה המכנים עצמם מחנה השלום, אני רוצה שיבואו ויעמדו מולי ויגידו לי על מה הם מוכנים לוותר. אם הם מוכנים לוותר על הביטחון  שלי, הביטחון שלי יישאר בידיים שלי, אני לא אפקיד את ראשי בגיליוטינה, ואתן למישהו אחר להחזיק את החבל שיוכלו לשחרר את הסכין עלי".

הביקורת שלו על "מחנה השלום" היא גם על מי שמרכיב את המחנה ולא רק על התוכן שהם מפיצים. "מחנה השלום צריך להיות בנוי אך ורק מלוחמים, אלו שהיו שם, אלו שחטפו, אלו שירו עליהם, ואלו שקברו את חבריהם" אמר קהלני. מבחינתו, לוחמים צריכים להיות התשובה למצב שבו שרויה מדינת ישראל.

קהלני, תת-אלוף בדימוס, בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, עיטור המופת ממלחמת ששת הימים ועיטור הנשיא על תרומתו לישראל, כיהן כחבר כנסת של מפלגת העבודה בכנסת ה-13 והיה חבר בוועדת החוץ והביטחן. ב-1995 עמד בראש מפלגת המרכז "הדרך השלישית" וכיהן כשר לביטחון פנים בממשלת נתניהו בכנסת ה-14. 

בימים אלו, בהם המערכת הפוליטית בישראל גועשת ורועשת הוא לא שולל אפשרות לחזור לחיים הפוליטיים "אני לא אחזור לתפקידים שלא משמעותיים בהובלת מדינת ישראל. כיוון שאני חי בתוך הפוליטיקה אני יודע שזה לא ריאלי שמישהו יקרא לי לדגל וישים אותי בתוך ממשלה". שמו של קהלני עלה לאחרונה כמועמד ברשימת "הבית היהודי" כשריון ברשימה של יושב-ראש המפלגה, נפתלי בנט. בשיחה איתנו פותח קהלני דלת לאפשרות זו והצהיר " אם יבוא מישהו ויגיד לי בוא לתפקיד, אנחנו מאמינים בך, אני אצביע לדגל, כי כל מה שטוב למדינת ישראל אני עושה. אם אני יכול לתרום מעצמי אז אני אעשה את זה.  אם זה להיות שר בממשלת ישראל הייתי מקבל את זה בכבוד, אבל להתמודד בפריימריז אני לא מתכוון לעשות את זה כרגע", אומר.

YOU MIGHT ALSO LIKE