קליפורניה: הצוותים לאיתור הגופות באזור שריפת קאמפ חוששים מהגשמים הצפויים מחר
אחרי כשבוע וחצי של שריפה, הגשם צפוי להגיע לקליפורניה. למרות שהוא צפוי לסייע בכיבוי האש, הגשם יקשה על איתור הנספים. במקביל, יש חשש משטפונות

הרשויות עדיין פועלות לכבות את שריפת קאמפ ולאיתור קורבנות נוספים, כאשר בינתיים ידיעה אחת מרגיעה מעט את הרוחות. מספר הנעדרים עומד כעת על כאלף בני אדם, לאחר שנוצר קשר עם כ-300 בני אדם שנחשבו נעדרים והיה חשש לחייהם. 

הצוותים מתרכזים בכלי רכב, אמבטיות ומזרונים

בינתיים, החיפוש אחר קורבנות נוספים של שריפת קאמפ בצפון קליפורניה נכנסת לשלב חדש, וכעת צוותי האיתור והזיהוי מנסים לפעול במהירות כדי להקדים את הגשמים שעשויים להקשות על מאמצי האיתור. הגשמים צפויים גם להקל על מאמצי הכיבוי של השריפה הקטלנית וההרסנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה, והשריפה הקטלנית ביותר במאה השנים האחרונות בארצות הברית.

קרוב ל-400 בני אדם משתתפים במאמצי הסריקות אחר גופות שנותרו בשטח. עד כה נהרגו בשריפה לפחות 77 בני אדם.

צוותי החילוץ והאיתור, יחד עם מתנדבים רבים, עוטים חליפות מיוחדות לבנות מכף רגל ועד ראש, וחובשים קסדה לבנה לראשם. הם בודקים בין ההריסות כדי למצוא עצמות לפני שיגיע הגשם וישטוף אותם, דבר שיקשה על המאמצים.

השריפה כילתה עד כה יותר מ-10,000 בתים.

אחרי השריפות, הגיע הזמן להתכונן לשטפונות

צוות של עשרה מתנדבים, שמלווה בכלב לאיתור גופות, עובר מבית לבית באתר המפוייח. הם מזיזים את ההריסות ואת השברים באמצעות מקלות, והמאמץ שלהם מתרכז בכלי רכב, באמבטיות ובמה שנותר ממזרונים שנשרפו. כאשר הם מסיימים סריקה בבית בלי שנמצאו בו קורבנות נוספים, הם מרססים "O" גדול סמוך אליו, כדי שצוותים נוספים לא יסרקו את הבית שוב.

רוברט פנאק, מתנדב ממחוז נאפה, אמר כי הוא מנסה לדמיין איך נראו הבתים לפני שהם נשרפו, כדי להבין היכן ניסו תושביו להתחבא מפני האש. "אני מנסה לחשוב על הצד החיובי", אמר פנאק, "להביא הקלה למשפחות, ולסגור עבורם מעגל".

השריף קורי הוני אמר כי ייתכן שהרשויות לעולם לא ידעו את המספר המדויק של חללי השריפה. הוא גם תהה אם הסריקה לאיתור הגופות תוכל להסתיים לפני שיגיע הגשם שצפוי השבוע. "עם כמה שאני מקווה שנוכל לעשות הכל לפני שיבואו הגשמים, אני לא בטוח שזה אפשרי", אמר.

כאלף שמות הופיעו ברשימת הנעדרים כשבוע לאחר שפרצה השריפה במחוז בוט, כ-140 מייל מצפון לסן פרנסיסקו. גורמים רשמיים לא האמינו שכל המופיעים ברשימה בסכנה, ואתמול הצטמצמה הרשימה בכ-300 בני אדם שאותרו.

אתמול בצהריים, יותר מחמישים בני אדם התאספו באתר זיכרון שהוקם בכנסיית צ'יקו למען הנספים בשריפה.

הצוותים מאתרים את הגופות של אלה שלא הספיקו להימלט

בינתיים, הרשויות בדרום המדינה מזהירות כי שטח שנותר חשוף בעקבות השריפות פגיע לשיטפונות, לקראת הסערה החורפית שצפויה לפקוד את המקום ביום רביעי, בדיוק כאשר פקקי האימה של חג ההודיה יחלו.

העיר ת'אוסנד אוקס הודיעה בטוויטר כי שקי חול, המשמשים לביצור בתים נגד מפולות בוץ במהלך הגשמים זמינים בחינם במרכז השירות העירוני, בכתובת 1993 קונחו בולבורד. את השקים ניתן למלא בכל תחנת כיבוי אש במחוז ונטורה.

YOU MIGHT ALSO LIKE