יסייע לכבאים אך יקשה על המחלצים: גשם יגיע השבוע לקליפורניה
סערה חורפית תגיע לקליפורניה ותוביל לגשמים ברחבי המדינה, דבר שבהחלט יעזור לכבאים בבלימת האש. מאידך, ישנו חשש כבד מאוד מפני מפולות בוץ, בייחוד בצפון המדינה. הגשם גם אמור 'לנקות' את האוויר באזור סן פרנסיסקו

ברחבי קליפורניה עדיין מנסים להתאושש מגל שריפות הענק שגרם למותם של 76 בני אדם ו-1,276 נעדרים, וכעת ישנו חשש כבד כי הגשמים שאמורים להגיע למדינת הזהב בימים הקרובים יגרמו למפולות בוץ, בדיוק כפי שקרה בשנה שעברה באזור סנטה ברברה לאחר שריפת "תומאס".

הנשיא טראמפ, ביחד עם המושל בראון והמושל הנבחר ניוסאם (צילום: Getty Images)

הגשם צפוי להקשות גם על עבודת המחלצים, שממשיכים לחפש שרידי אדם בין ההריסות. באזור העיר פרדייס, שנרשפה כליל ובה נרשמו מרבית ההרוגים והנעדרים, צפוי לרדת לפחות ארבעה אינץ' של גשם מיום שלישי ועד יום שישי. מצד אחד, מדובר בבשורה חיובית עבור הכבאים, שכן הגשם כמובן יסייע במאמצי הכיבוי של השריפה. מאידך, האדמה החרוכה רכה מאוד וזה עלול להוביל למצב של מפולות בוץ קטלניות. 

חשש נוסף הוא מפני שובה של הרוח החזקה, דבר שעלול להוביל להתפשטות הלהבות עוד בטרם יחל לרדת גשם. במוצאי שבת דווח כי הכבאים הצליחו להשתלט על 55% משריפת "קאמפ" בצפון המדינה ועל 84% משריפת "וולסי" בדרום המדינה.

גשם צפוי לרדת גם בסן פרנסיסקו, דבר שצפוי לשפר באופן משמעותי את איכות האוויר בכל האזור. כזכור, מאז פרצה שריפת "קאמפ" במרחק של כ-175 מייל צפונית מן העיר, גובה הזיהום אוויר עלה לרמה שהוגדרה כמסוכנת ע"י הסוכנות להגנה הסביבה (EPA). עדות לחומרת המצב ניתנה ע"י העירייה, שפרסמה אזהרה חריגה וביקש מילדים וקשישים להישאר בבתים ואף ביטלה מספר אירועי ספורט שתוכננו. גם בלוס אנג'לס צפוי לרדת גשם בהמשך השבוע, אך ברמה פחותה מצפון המדינה. החשש מפני מפולות בוץ קיים גם בדרום, אך הרשויות בעיקר חוששות מכך בצפון המדינה. 

אתמול סייר הנשיא טראמפ באזור, ביחד עם מושל המדינה, ג'רי בראון והמושל הנבחר, גאווין ניוסאם. הנשיא חזר על האמירה לפיה ניהול לא תקין של היערות הוא זה שגרם לשריפות הקטלניות. לאחר מכן המשיך הנשיא לאזור לוס אנג'לס, שם בחן את הנזק העצום במליבו. הנשיא טראמפ אף הספיק לעבור בבר בו התרחש אירוע הירי הקטלני כיממה לפני פרוץ הלהבות.

YOU MIGHT ALSO LIKE