דו"ח של ה-FBI חושף: פשעי השנאה בארה"ב נמצאים בעלייה מתמדת
הדו"ח החדש שפורסם אתמול חשף את נתוני 2017 שממשיכים את המגמה המדאיגה שנוצרה בשנתיים שלפני כן ומראים על עלייה בלתי פוסקת בפשעי השנאה שחלק גדול מהם מכוונים כלפי יהודים בארה"ב. ממלא מקום התובע הכללי הגיב לממצאים: "הדו"ח הזה הוא קריאה לפעולה"

הבולשת הפדרלית פרסמה אתמול דו"ח החושף שלל נתונים מדאיגים בכל הקשור לפשעי שנאה בארה"ב ומציג עלייה מתמשכת שלהם בשנים האחרונות. הדו"ח אמנם מתייחס לשנת 2017, אך הוא רק ממחיש את עוצמת המגמה שהחלה לפני כן ולפי מה שמתרחש בארה"ב בתקופה האחרונה, לא עושה סימנים של היחלשות.

 

קרוב לאלף מפשעי השנאה בשנה שעברה כוונו כלפי יהודים (ארכיון: FLASH90)

הנתון שכמובן מסביר יותר טוב מכולם את קצב העלייה המדאיג של פשעי שנאה בארה"ב הוא הכמות שלהם ב-2017 שעמדה על 7,175 לעומת 6,121 בשנת 2016, עלייה של למעלה מאלף מקרים כאשר 15 מתוך אותם פשעי שנאה הסתיימו ברצח. מתוך כל פשעי השנאה ב-2017, לפחות 976 כוונו כלפי יהודים כאשר מספר הקורבנות שנפגעו במקרים אלה היה 1,017. גם כאן ניכר הפער הגדול מ-2016 אז נספרו 834 מקרים נגד יהודים מהם נפגעו 862 אנשים.

קרוב ל-60% מקורבנות פשעי השנאה נפגעו בשל הגזע שלהם, המוצא האתני או הייחוס שלהם כאשר שאר נפגעי מקרי השנאה היוו מטרה בשל הדת שלהם וחלק גם עקב הנטייה המינית שלהם. כ-1,700 מתוך סך פשעי השנאה ב-2017 כוונו כלפי הנפגעים בשל דתם כאשר כ-58% מהמקרים היו כלפי יהודים ו-כ-19% היו נגד מוסלמים כאשר כאן דווקא הייתה ירידה לעומת 25% שנמדדו ב-2016.

 

כתובת נאצה נגד סינים בסן פרנסיסקו. אוכלוסיות רבות בארה"ב סובלות מגילויי שנאה כלפיהן (צילום: Vicki S. Chau)

ה-FBI מקבלים את הנתונים בעזרת סוכנויות אכיפת חוק המדווחות להם על מקרים כאלה וייתכן והמספרים לא מדויקים מכיוון שלא כל הסוכניות אכן מדווחות על פשעי שנאה. בשנה שעברה כ-16 אלף סוכנויות סיפקו לבולשת הפדרלית דיווחים על פשעי שנאה.

"הדו"ח הזה הוא קריאה לפעולה", אמר ממלא מקום התובע הכללי, מת'יו וויטאקר, "ואנו נצטרך את הקריאה הזו. העדיפות העליונה של מחלקת המשפטים היא לצמצם את מספר הפשעים האלימים בארה"ב ופשעי שנאה בהחלט נכנסים לקטגוריה הזו. הם גם הפרות נבזות של ערכי הליבה שלנו כאמריקאים".

לפני כשבועיים, לאחר הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג, התחייב המשנה לתובע הכללי, רוד רוזנסטיין לדאוג לאכיפה מחודשת של פשעי שנאה בארה"ב והדגיש את התופעה הבעייתית של מקרים רבים שלא מדווחים כלל. רוזנסטיין הבטיח שמחלקת המשפטים תממן סקירה רחבה של מקרים מסוג זה.

 

ממלא מקום התובע הכללי, מת'יו וויטאקר. "העדיפות העליונה של מחלקת המשפטים היא לצמצם את מספר הפשעים האלימים בארה"ב" (צילום: AP)

לפי רוזנסטיין, הנתונים ב-2016 היו נמוכים משמעותית לעומת 2017 מכיוון ש-88% מסוכנויות אכיפת החוק שדיווחו על נתוני פשעי השנאה ב-2017, לא דיווחו כלל ב-2016. "אנו צריכים להבין את הסיבות שמונעות מנפגעים לדווח על פשעים נגדם ואת המכשולים שמונעים מסוכנויות אכיפת החוק והשוטרים לדווח על פשעי שנאה ל-FBI", אמר אז רוזנסטיין.

בריאן לוין, מנהל המרכז למחקר ללימודי שנאה וקיצוניות באוניברסיטת מדינת קליפורניה (Cal State) בסן ברנרדינו הציג נתונים המצביעים על עלייה של יותר מ-30% בפשעי שנאה ברחבי ארה"ב בשלוש השנים האחרונות. בקליפורניה לבדה, לפי לוין, הייתה עלייה של 44% במפשעי השנאה באותה תקופה.

 

יש כאלה המאשימים את נשיא ארה"ב בכך שהוא זה שמכשיר את הקרקע לפשעי השנאה הרבים (צילום: Karla Ann Cote/Nu)

לוין הדגיש אלמנט אחד משמעותי שלדעתו תורם בצורה משמעותית ביותר לעלייה במספר תקריות השנאה: "מה שמדאיג יותר מכל הוא העידוד של ה'לאומנות הלבנה' בציבור ובמרחבים הוירטואלים". גורמים נוספים מלבד עליית הלאומנות הלבנה הם לפי לוין היעדר במנהיגות פוליטית וירידה באמון הציבור במוסדות הממשלה, בבתי הספר ובתקשורת.

 

 

 

YOU MIGHT ALSO LIKE