המירוץ הצמוד לסנאט באריזונה הסתיים, הדמוקרטים יכולים לחייך
קירסטן סינמה שנבחרה לייצג את אריזונה עשתה היסטוריה ותהיה האישה הראשונה בהיסטוריה של מדינתה שנבחרת לסנאט לאחר ניצחון דחוק על הרפובליקנית מרתה מקסאלי. "זה לא יהיה קל וזה לא יקרה בין לילה, אך אנו יכולים לעבוד ביחד כדי להתמודד עם האתגרים של המדינה שלנו"

אחד המירוצים הצמודים ביותר בבחירות האמצע הוכרע סוף סוף לטובת קריסטן סינמה שתתפוס את מקומה בסנאט כנציגה השנייה של אריזונה כאשר המקום הנוסף של המדינה מאוייש על ידי ג'ון קיל שמונה ע"י מושל המדינה דאג דוסי במקומו של ג'ון מקיין המנוח.

 

סינמה במהלך נאום הניצחון שלה אמש (צילום: AP)

סינמה הזכירה את מקיין במהלך נאום הניצחון שלה אמש לאחר פרסום התוצאות שהבטיחו לה ניצחון על חברת הקונגרס הרפובליקנית מרתה מקסאלי בקרב צמוד מאין כמוהו. נכון לאתמול בערב המספרים הראו על 49.68% של סינמה לעומת 47.96% של מקסאלי כאשר סינמה גרפה 1,097,321 קולות לעומת 1,059,124 של יריבתה.

לא מעט עובדות הופכות את הניצחון של סינמה למיוחד. האישה הראשונה בהיסטוריה של אריזונה שנבחרת לסנאט היא גם הדמוקרטית הראשונה שנבחרת לעמדת הסנאטור באריזונה מזה 30 שנה ומסיימת את שליטתם של הרפובליקנים על התפקיד.

סינמה היא גם הביסקסואלית המוצהרת הראשונה שתיכנס לסנאט לאחר שב-2013 הפכה לראשונה הנכנסת לבית הנבחרים. הדרך של סינמה לניצחון נתקלה בכמה מכשולים, בין השאר כאשר פורסם לפני כחודשיים כי הסנאטורית המיועדת השתייכה בתחילת שנות ה-2000 לקבוה אנטי מלחמתית ובתקופת מלחמת עיראק ב-2003 השתתפה בהפצת כרוזים שהציגו את חיילי צבא ארצות הברית כשלדים.

 

מול מרתה מקסאלי במהלך מסע הבחירות (צילום: AP)

במהלך נאום הניצחון שלה דיברה סינמה על העתיד והמשיכה להתייחס לסנאטור מקיין המנוח: "זה לא יהיה קל וזה לא יקרה בין לילה, אך אנו יכולים לעבוד ביחד כדי להתמודד עם האתגרים איתם המדינה שלנו מתמודדת. אנחנו יכולים לעשות את זה בצורה שונה. בשביל המדינה שלנו, בשביל העתיד שלנו, בשביל סנאטור מקיין ובשביל כל אחד אחר, אני חושבת שאנחנו חייבים".

המירוץ הצמוד אותו לא ניתן היה להכריע ביום הבחירות לפני שבוע, עמד תחת ביקורת קשה מצד הנשיא טראמפ ורפובליקנים אחרים שטענו ללא ביסוס שהיתרון שהיה לקירסטן סינמה הגיע בזכות הונאת בחירות.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE