נילסן צפויה לעזוב את הממשל בוודאות. ראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי עשוי להצטרף אליה
הטלטלות בממשל רב התחלופה בהיסטוריה המודרנית נמשך. הנשיא מאשים את השרה לביטחון המולדת בכך שאינה עוצרת את ההגירה הלא-חוקית. סיכוי גבוה שפטרונה בממשל, קלי, יעזוב אף הוא

הנשיא דונלד טראמפ צפוי לבקש מן השרה לביטחון המולדת, קירסטן נילסן, להתפטר בימים הקרובים. כך מדווח הבוקר בשלל כלי תקשורת. המקורות מספרים לכלי התקשורת כי הנשיא ממשיך להיות מתוסכל מאופן הטיפול של השרה בתחומים הקרובים לליבו - (מניעת) הגירה ואבטחת הגבול.

באו לממשל יחד, ויש סיכוי טוב שיעזבו יחד. ראש הסגל, הגנרל ג'ון קלי, והשרה נילסן (צילום: פולאריס\ניוזקום)

לא ברור בשלב זה מי צפוי להחליף אותה, או אם לבית הלבן יש "רשימה קצרה" מוכנה. ותזמון עזיבתה בפועל יהיה תלוי בטראמפ, שידוע כמי שמרבה לשנות את דעתו בנושאי כוח אדם. נילסן עצמה מצפה לבקשת ההתפטרות מצד הנשיא "בכל רגע", לדברי מקורביה.

נילסן, ששירתה בממשלו של ג'ורג' בוש הבן, מעולם לא התגברה על הספקנות כלפי נאמנותה מצד הנשיא ומקורביו. היא בת חסותו של ראש סגל הבית הלבן ג'ון קלי, שעל פי הדיווחים צפוי אף הוא לעזוב בקרוב. היא החלה בממשל טראמפ כסגניתו של קלי במשרד לביטחון המולדת, היתה סגניתו כראש הסגל, ואז מונתה בהשפעתו לשרה לביטחון המולדת במקום הפטרון שלה.

הנשיא סבור שנילסן אינה עושה די על מנת לעצור את ההגירה הלא-חוקית, כפי שהתרברב שיעשה בתעמולת הבחירות שלו ובעצרות. נילסן מעורה יותר במגבלות החוקיות ועשתה כל שיבכולתה כדי ליישם את מדיניות הנשיא מבלי לחטוף צווי מניעה מיידיים, וזה הספיק כדי שתרכוש מוניטין של אכזריות בקרב מתנגדי מדיניות ההגירה של הממשל. העובדה שבמקביל היא גם מואשמת בחוסר יכולת ומוטיבציה על ידי הנשיא (ומקורביו, המדהדים את טענותיו כדי לשאת חן בעיניו) מאמללת את נילסן, לדברי מקורביה.

הנשיא סבור כנראה שיש מטה קסם שיעלים את האנשים האלה, והשרה פשוט לא חזקה דיה להרים אותו (צילום: CNN)

אם אכן יעזוב הגנרל קלי את תפקידו תהיה זו טלטלה עזה בהרבה מאשר עזיבת השרה לביטחון המולדת או כמעט כל שר אחר. קשה לזכור כעת, עם כל הפרשיות של הממשל הנוכחי, אבל הבית הלבן היה מקום הרבה יותר כאוטי לפני שקצין המארינס השמרן והנוקשה נכנס לתפקידו והדיר רבים מן היועצים השערורייתיים יותר של הנשיא, כמו ה"לאומן" האנטישמי סטיב באנון ובתו של הנשיא וחתנו. לא ברור אם יש דמות שגם מסוגלת להשליט סדר בבית הלבן הכי פחות יציב זה עשרות שנים, וגם תסכים לעשות זאת במצב הפוליטי הנוכחי - שבו זימונים מבית הנבחרים, להשיב לשאלות לא נעימות קבל טלוויזיה ואומה, אינם רק אפשרות, אלא דבר הקרוב לוודאות.

YOU MIGHT ALSO LIKE