שריפת קאמפ בצפון קליפורניה רחוקה מסיום. ההרוג הבא שיימצא יהפוך אותה לקטלנית בתולדות קליפורניה
10 צוותים של משרד חוקר מקרי המוות מחפשים אחר קורבנות בעיירה המושמדת פרדייס שמצפון לסקרמנטו. באזור לוס אנג'לס הושגה התקדמות בהכלת האש. עם זאת, כרגע השריפה מתקרבת לעבר סימי ואלי וגרמה לסגירת כביש ה-118 מערבית לשד' טופנגה

שריפת הבר ההרסנית ביותר בקליפורניה אפילו לא קרובה לסוף השתוללותה הרת-האסון. שריפת ה"קאמפ" בצפון קליפורניה כבר כילתה אלפי בתים וגבתה את חייהם של 29 בני אדם. ההרוג הבא שיימצא משריפה זו יהפוך אותה רשמית לקטלנית בתולדות מדינת הזהב.

בית החלומות נגוז כמו חלום, כאן בפוינט דום שבמאליבו, סמוך לפסיפיק קואסט הייוויי (צילום: פרדריק ג'יי. בראון, AFP)

בין הכבאים, המחרפים את נפשם במשמרות אינסופיות כדי להציל את חייהם ורכושם של חברי קהילתם, יש גם כאלה שאיבדו בעצמם את בתיהם. אולם שריפת הקאמפ אינה התופת היחידה המשתוללת בקליפורניה. הרחק מדרום צפויות רוחות סערה להגביר את עוצמת ההרס וסכנת החיים של שתי דליקות נוספות. "למעשה, רוחות הסנטה אנה החזקות ביותר בדרום עלולות להגיע ביום שלישי, עם משבים קרובים לעומת הוריקן", אמר חזאי CNN דייב הנן.

שריפת הקאמפ השמידה למעשה את העיירה פרדייס, ביתם של למעלה מ-26 אלף בני אדם. כשבתים רבים מספור עומדים מפוחמים, 10 צוותי חיפוש וחילוץ של משרד חוקר מקרי המוות מסייעים לאתר את שרידי הקורבנות. למעלה מ-30 סגני שריף במחוז התייצבו לעבודתם על אף שאיבדו בעצמם את בתיהם.

סמל משטרת קולוסה ג'רוד יוז סיפר לתחנת הטלוויזיה KTXL כי ביתו שבפרדייס הושמד בלהבות, אולם הוא לבש את מדיו והתייצב לעבודה ברגע שהביא את בנו למקום מבטחים. "זו הקהילה שלי. כאן גדלתי. זה משהו שהייתי חייב לעשות", אמר.

כבאים מפילים קיר ומכבים שריפה בבית בפרדייס. לקרוב ל-26 אלף אין יותר איפה לגור (צילום: ג'וש אדלסון, AFP)

שריפת הקאמפ, הגדולה משלוש השריפות הגדולות כרגע במדינה, הבעירה כ-111 אלף אייקרים לרוחב צפון קליפורניה, וכ-25% ממנה נמצאים תחת שליטה. כך הודיעה רשות הכיבוי של המדינה, קאל פייר. השריפה השמידה כ-6,700 מבנים, רובם בתי מגורים.

בדרון המדינה, מצפון-מערב למרכז לוס אנג'לס, ממישכות שריפות ווסלי והיל לבעור. שריפת ווסלי, הגדולה והמסוכנת מבין השתיים, התפשטה על פני 91 אלף אייקרים וכ-20% ממנה נמצאים תחת שליטה. שריפת היל, באזור ת'אוסנד אוקס, מכסה כ-4,500 אייקרים וכ-75% ממנה נמצאים תחת שליטה. שריפת ווסלי השמידה לפחות 370 מבנים נכון להיום (שני) בבוקר, אולם 57 אלף מבנים נוספים נמצאים בסיכון. כשלושת אלפים כבאים נמצאים בזירה. בשעות הבוקר המאוחרות של יום שני נודע כי השריפה מתקרבת לעבר אזור סימי ואלי, וגרמה לסגירת כביש ה-118 מערבית לשד' טופנגה

השריפה אחראית למותם של שני בני אדם ולפציעתם של אזרח ושלושה כבאים. שני ההרוגים נמצאו ברכב ביום שישי אחר הצהריים בבלוק 3300 של מלהולנד הייוויי. במשרד השריף של מחוז לוס אנג'לס מאמינים כי הנהג איבד את הכרתו בעת שניסה להימלט עם הנוסע מן האזור. חבר מועצת מאליבו, ג'פרסון "זומה ג'יי" ווגנר אושפז לאחר שאיבד את ביתו בשריפה. הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סנטה מוניקה.

YOU MIGHT ALSO LIKE