שריפת קאמפ הפכה לקטלנית ולהרסנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה עם 29 הרוגים ו-6,400 בתים הרוסים
בקליפורניה לא זוכרים שריפה כזו. בשנת 1991 נהרגו בשריפה אחת 25 בני אדם, וזו השריפה שהייתה הקטלנית ביותר עד הלילה, כאשר אותרו עוד שש גופות. 228 בני אדם עדיין נעדרים, ויש חשש לחייהם

שריפת קאמפ הפכה לקטלנית ביותר בהיסטוריה של קליפורניה, לאחר שהרשויות הודיעו הלילה (ראשון) כי נמצאו עוד שש גופות. הדיווח הקשה של שריף מחוז בוט, קורי הוני, בא בעקבות עליית מספר ההרוגים בשריפה הזו לבדה ל-29.

הוקמה מעבדת DNA ניידת לסייע בזיהוי הגופות

מספר נספים זהה היה בשריפת גריפית' פארק בשנת 1933 במחוז לוס אנג'לס, ובשנת 1991 נספו 25 בני אדם בשריפה במחוז אלאמדה הסמוך לאוקלנד.

חמישה מהקורבנות שאותרו הלילה נמצאו בבתים, וגופה נוספת נמצאה במכונית, אמר הוני. הוא הזהיר כי מספר ההרוגים עשוי עוד לטפס, משום ש-228 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים ולא ברור מה מצבם.

לוחמי האש נאבקים בתנאים הקשים, ביובש וברוחות חזקות - גם בשריפת קאמפ וגם בשתי שריפות שמשתוללות בדרום קליפורניה, ובהן נהרגו לפחות 31 ונהרסו אלפי בתים ומבנים נוספים. כרבע מיליון בני אדם התפנו מבתיהם מחשש לחייהם.

המושל ג'רי בראון קרא לבית הלבן להצהיר על מצב חירום "כדי להגביר את סיוע החירום ולעזור לתושבים להשתקם" מההרס.

"אתם, שאיבדתם את בני משפחתכם וחבריכם, את ביתכם ואת עסקיכם, דעו שכל המדינה איתכם", אמר בראון, "כתושבי קליפורניה, אנחנו חזקים ונחושים וביחד נצליח להשתקם".

כיבוי האש של קליפורניה הודיע כי במהלך הלילה התפשטה האש לגודל של 173 מייל רבוע, ולוחמי האש הצליחו להכיל רבע ממנה.

נאבקים בתנאי אקלים קשים. לוחמי האש באזור השריפות

מעבדת DNA ניידת הוקמה באזור כדי לסייע במלאכה הכואבת של זיהוי חללי השריפה. השריפה גם כילתה יותר מ-6,400 בתים, והיא הפכה לשריפה ההרסנית ביותר בהיסטוריה של המדינה.

דובר כיבוי האש ביל מרפי הזהיר כי הרוחות עשויות להוביל להגברת הלהבות. "תנאי האש היו בינוניים עד קיצוניים בשל הרוחות", אמר מרפי, "הצוותים ממשיכים להגן על מבנים ולהילחם בלהבות באגרסיביות".

השריפה פגעה בעיירה פרדייס, שנמצאת במרחק של כתשעים מייל מסקרמנטו, וחיים בה 30 אלף תושבים. האש בערה במקום בטמפרטורה כה גבוהה, עד שהיא המיסה צמיגים, קילפה את הצבע מהכבאיות ופוצצה חלונות. "זה סוריאליסטי", אמר בריאן איוונס, שביתו נשרף באש, "השריפה נעה מאוד מאוד מאוד מהר".

החל מהשנה הבאה, מערכת חירום ארצית תאפשר למחוזות השונים לשלוח הודעות לתושבים ישירות למכשירים הניידים. כך יוכלו הרשויות להימנע מאירועים דומים לאסון בפרדייס, שם תושבים רבים לא ידעו מה מתרחש סביבם עד שהאש הגיעה אל העיר.

"זה נראה כמו התופת של דנטה", אמר ג'ון ייטס, בן 65 שהתפנה מביתו, "שחור ואדום זה כל מה שיכולנו לראות".

מכוניות חרוכות בכביש הגישה לפרדייס

בדרום קליפורניה, שריפת וולסי גרמה למותם של שני בני אדם, ושרפה לפחות 177 בתי מגורים, בתי עסק ומבנים אחרים, והיא ממשיכה לאיים על 50 אלף בתים. חלק גדול ממליבו פונתה, וגם כוכבי הוליווד לא יכלו להישאר בבתיהם.

אמש הוצא צו פינוי מיידי לכל העיר קלאבסס. מוקדם יותר הוצא צו פינוי לחלקים מסוימים מן העיר בלבד. שריפות ווסלי והיל בוערות זה היום החמישי, אולם שריפת היל באזור ת'אוסנד אוקס נמצאת ברובה תחת שליטה וצווי הפינוי באזור מבוטלים בזה אחר זה.

עם זאת, כל צווי הפינוי במחוז לוס אנג'לס נשארים בתוקף. דייויד שוואב, להב כבאים במחוז ונטורה, הדגיש שלמרות ביטול צווי הפינוי, על התושבים השבים לבתיהם להישאר עירניים. "בשלב זה, אני חושב שמוטב שאנשים ישובו לבתיהם אם הם יכולים, אבל להיות עירניים. לבחון את השטח שלהם ולבדוק, ואם יש בעיות להתקשר ל-911 כדי שנוכל לבוא לעזור להם", אמר.

בעוד הרשויות הודיעו כי תושבים רבים רשאים לשוב לבתיהם, שינוי בתנאי הרוח כמו חזרתן של רוחות סנטה אנה עלול להצית תבערה מחודשת. במסיבת עיתונאים אתמול התחננו בכירים ממחוזות ונטורה ול.א. בפני התושבים שעודם תחת צו פינוי לציית לצו זה.

בית עם בריכה אפוף בלהבות

"זה לא כמו שהיה לפני עשר שנים", אמר מפקד הכבאים במחוז ונטורה מארק לורנזן. "אל תישארו בביתכם כדי להגן עליו. אנחנו לא רוצים להיאלץ להיכנס פנימה כדי להציל חיים". הרשויות הודיעו כי אנשי הרשות לבקרת בעלי חיים עובדים עם צוותי החירום להציל בעלי חיים מן השריפה.

YOU MIGHT ALSO LIKE