איגודי הכבאים נגד טראמפ: דבריו שגויים עובדתית ומשפילים
הנשיא ניצל את השריפות בקליפורניה כדי לתקוף את הנהגת המדינה הליברלית. ראשי איגודי הכבאים במדינה העמידו אותו על טעותו העובדתית ותקפו אותו על חוסר כבוד כלפי הגיבורים הלוחמים באש

נשיאי שני איגודי הכבאים הגדולים בקליפורניה הוקיעו היום (שבת) את טענותיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לפיהן "ניהול כושל קשות של היערות" הוא האשם בשריפות הבר ההרסניות המשתוללות בצפון המדינה ובדרומה כאחת.

הם נלחמים באש והוא מאיים עליהם בקיצוץ תקציבים

נשיא "כבאי האש המקצועיים של קליפורניה" (California Professional Firefighters), בריאן רייס, כינה את דבריו של הנשיא "שגויים בתוכנם, שגויים בתזמונם ומשפילים" בהודעה רשמית. הרולד שייטברגר, הנשיא הכללי של התאחדות הכבאים הבינלאומית, כינה את דברי הנשיא "חסרי אחריות ומעליבים".

"אין שום סיבה לשריפות היער העצומות, הקטלניות והיקרות הללו בקליפורניה מלבד זה שניהול היערות כה גרוע", צייץ טראמפ. "מיליארדי דולרים ניתנים בכל שנה, וכל-כך הרבה חיים אובדים, הכל בגלל ניהול כושל קשות של היערות. תקנו עכשיו, או אין יותר תשלומים פדרליים!"

מאוחר יותר ניסה טראמפ "לאזן" עם ציוץ בשבח לוחמי האש וסימפתיה לקורבנות ולאלו שנאלצו להימלט מבתיהם, אבל זה היה מאוחר מדי. רייס גינה הן את הנימה של ציוצו המוקדם יותר של הנשיא והן את בסיסו העובדתי. "שריפות בר לא מתחילות רק ביערות - הן מתחילות גם באזורים מיושבים ובשדות עם צמחיה מיובשת", כתב.

 "השריפות? לא מתחילות רק ביערות. היערות? רובם באחריותך. הדיבור שלך בעניין? לא בא לנו טוב". נשיא "איגוד הכבאים המקצועיים של קליפורניה", בריאן רייס (צילום: אתר הארגון)

"יתרה מזאת", הוסיף רייס במכתבו, "קרוב ל-60% משטחי היערות בקליפורניה נמצאים תחת הנהלה פדרלית, ושני שליש ממה שנותר תחת שליטה פרטית. הממשל הפדרלי הוא זה שבחר להסיט משאבים מניהול היערות למטרות אחרות, לא קליפורניה".

רייס כתב כי הציוץ "המביש" תקף לא רק את קליפורניה, אלא את "כל הגברים והנשים האמיצים שלנו בחזית". שייטברגר הדהד את הנקודה הזו וכתב בהודעה משלו כי דבריו של טראמפ מעידים על "היעדר הבנה אמיתית בנוגע לאסון שלפנינו והעבודה המסוכנת שהכבאים שלנו מבצעים".

YOU MIGHT ALSO LIKE