בחירות המושלים: הרפובליקנים שמרו על פלורידה וטקסס, הדמוקרטים הפתיעו בקנזס
ב-36 מדינות שונות בחרו היום מושל חדש (או מכהן שימשיך לעוד קדנציה). קרב צמוד התנהל בפלורידה, קמפ פתח פער על אברמס בג'ורג'יה. פנסילבניה בחרה בדמוקרטים, דרום קרוליינה נותרה רפובליקנית. המושל קואמו ימשיך לכהונה נוספת בניו יורק, לורה קלי הדמוקרטית ניצחה את יריביתה הרפובליקנית בקנזס

תמונת מצב נוכחית:

מירוצים שהוכרעו לטובת הרפובליקנים: אוהיו, אוקלהומה, אלבמה, אריזונה, ארקנסו, דרום קרוליינה, ויומינג, ורמונט, טנסי, טקסס, מסצ'וסטס, מרילנד, נברסקה, פלורידה, איידהו, איווה

מירוצים שהוכרעו לטובת הדמוקרטים: אורגון, אילנוי, הוואי, מישיגן, ניו יורק, פנסילבניה, קולורדו, קליפורניה, קנזס, רוד איילנד, מיניסוטה, ניו מקסיקו, מיין

מירוצים שטרם הוכרעו: קונטיקט, ג'ורג'יה, נבאדה, ניו המפשיר, דרום דקוטה, ויסקונסין

סך הכל הצליחו הדמוקרטים "להפוך" חמש מדינות: קנזס, אילנוי, ניו מקסיקו, מיין ומישיגן. המפלגה הרפובליקנית לא הצליחה לנצח בבחירות למושל באף מדינה שבה מכהן מושל דמוקרטי.



פירוט המדינות:

פלורידה

הקרב המסקרן על פלורידה מתנהל בין מי שנחשב למועמד הכי "טראמפיסט" (דה-סנטיס) שמתמודד בבחירות אלה. לעומתו, גילם הוא ראש עיריית טלהסי אשר זוכה לחיבוק רחב ממפלגתו. אפילו הסנאטור ברני סנדרס הגיע למספר עצרות שערך גילום ברחבי מדינת השמש.

נכון לשעה 9:10 (שעון חוף מזרחי), מדובר בקרב הצמוד ביותר בקרב הבחירות למושל. מדובר בהפרש של כמאה אלף מצביעים כאשר 97% מהקלפיות כבר מדווחות. לאחר ספירת 98% מן הקולות, דה-סנטיס מוביל ביתרון של כמאה אלף קולות. 99% מן הקולות נספרו (נכון לשעה 9:45 בחוף המזרחי) והפער עומד על כ-90 אלף קולות. בשעה 10:58 (שעון חוף מזרחי) עלה על הבמה אנדרו גילם והודה בהפסדו לדה-סנטיס.


רון דה-סנטיס (ר')49.8%
אנדרו גילם (ד')48.9%



אלבמה

במדינה הדרומית מתמודדת המושלת המכהנת, קיי אייבי (ר'), אשר נכנסה לתפקיד באפריל 2017 לאחר שקודמה, רוברט בנטלי, התפטר מתפקידו בעקבות פרשת שחיתות בה היה מעורב. אייבי מתמודדת מול וולט מדוקס (ד'), ראש העיר הנוכחי של טוסקלוסה, העיר בה נמצאת אוניברסיטת אלבמה המפורסמת. תהיה זו מערכת הבחירות הראשונה מאז הבחירות המיוחדות שנערכו בדצמבר 2017 בעקבות המינוי של ג'ף סשנס, שייצג את המדינה בסנאט, לתפקיד התובע הכללי. בבחירות הללו התמודדו רוי מור (ר') ודאג ג'ונס (ד') במה שזכור כאחד הקמפיינים הכי מכוערים שהתנהלו בשנים האחרונות. כזכור, ג'ונס הדמוקרטי ניצח עם 673,896 קולות לעומת 651,972 הקולות שקיבל מור, שופט בעברו אשר הואשם ע"י מספר נשים בכך שתקף אותן מינית כשהיו קטינות.


קיי אייבי (ר')59.4%
וולט מדוקס (ד')40.6%


אלסקה

ביל ווקר, המושל המכהן, היה אמור להתחרות על קדנציה שנייה, אך התחרט ופרש מן המירוץ לפני שבועיים וחצי, לא לפני שהספיק להעביר את התמיכה שלו לבגיץ'.


מייק דאנליבי (ר')
מארק בגיץ' (ד')


אריזונה

רוב הבוחרים במדינה יתרכזו היום בבחירות לסנאט, שם יבחרו את המחליף של ג'ף פלייק שפרש. דוסי יסיים בקרוב את כהונתו הראשונה כמושל המדינה המערבית, והוא יקווה שהבוחרים יתנו לו את האפשרות להשלים כהונה נוספת.


דאג דוסי (ר')58.0%
דיויד גרסיה (ד')40.0%


ארקנסו

קרב מעניין יתנהל בין האצ'ינסון, המושל המכהן, לבין הנדרסון, לשעבר בכיר בלכ"ר "Teach for America". הציפייה היא שהאיצ'ינסון יזכה בכהונה נוספת, בעיקר מכיוון שמדובר באחת המדינות היותר "אדומות" במדינה.

אסה האצ'ינסון (ר')65.6%
ג'ראד הנדרסון (ד')31.6%


קליפורניה

ג'ון קוקס נמצא בפיגור דו ספרתי בסקרים, אך בימים האחרונים הוא מפגין אופטימיות רבה. סגן המושל הנוכחי, גאווין ניוסאם, מבקש להחליף את ג'רי בראון בתפקיד הנכסף. ניוסאם כיהן בעבר כראש עיריית סן פרנסיסקו, וקוקס הוא איש עסקים אשר התמודד בעברו על מושב בקונגרס מטעם מדינת אילנוי. 

גאווין ניוסאם (ד')57.0%
ג'ון קוקס (ר')43.0%




ניוסאם וקוקס, אחד מהם יכנס למשרד המושל בסקרמנטו

קולורדו

המושל הנוכחי היקנלופר מסיים שתי קדנציות רצופות, ועל כן אין ביכולות להתמודד על כהונה שלישית רצופה. פוליס מוביל בכמעט כל הסקרים, אך סטפלטון נחשב לדמות מוכרת מאחר והוא מכהן כגזבר המדינה מאז 2011.

פוליס הוכרז כזוכה במדינה ויהפוך למושל ההומוסקסואל הראשון בתולדות ארצות הברית.

ג'ראד פוליס (ד')51.1%
וולקר סטפלטון (ר')45.6%


קונטיקט

בניגוד לקולורדו, המושל המכהן מאלוי יכול היה לבחור להתמודד בפעם השלישית ברציפות, אך הוא בחר שלא לעשות זאת. איש העסקים למונט הוא זה שיקווה לחליפו, אך שני יריביו ינסו למנוע ממנו זאת.

נד למונט (ד')44.2%
בוב סטפנוביסקי (ר')51.0%
עוז גרייבל (ע')4.3%


ג'ורג'יה

אחת ההתמודדויות המעניינות ביותר של ערב הבחירות תתקיים במדינת האפרסקים, שם יתמודד מזכיר המדינה של ג'ורג'יה, בריאן קמפ, מול סטייסי אברמס, מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים המקומי. אם תיבחר, אברמס תהפוך למושלת הראשונה בתולדות ארה"ב ממוצא אפרו-אמריקני.

קמפ מוביל בהפרש של כמאה וחמישים אלף קולות, אך עד כה נספרו רק 22% מן הקולות בעיר הגדולה, אטלנטה, שצפויה לתמוך יותר באברמס. קמפ ינסה להגדיל את הפער במחוזות שמחוץ לעיר כדי לבטל את היתרון הצפוי של אברמס באטלנטה.

עם ספירת 67% מן הקולות (10:09 שעון חוף מזרחי), נראה שקמפ הצליח לעצור את המומנטום של אברמס. הפער עומד כרגע על כ-300 אלף קולות. לאחר ש-95% מן הקולות נספרו, קמפ מוביל בפער מבטיח של 250 אלף קולות. הפער הצטמק לכ-100 אלף קולות בלבד לאחר ספירת 99% מכלל הקולות. קמפ צריך לקבל מעל ל-50% כדי להימנע ממצב שבו ההתמודדות תוכרע באמצעות סיבוב שני של בחירות.


סטייסי אברמס (ד')47.9%
בריאן קמפ (ר')51.1%




קמפ נגד אברמס, מי ינהיג את ג'ורג'יה?

הוואי

המושל המכהן איגי מבקש לקבל קדנציה נוספת, ומי שעומדת בדרכו היא יו"ר מפלגת המיעוט במדינת האיים, אנדריה טופולה.

דיויד איגי (ד')
אנדריה טופולה (ר')


איידהו

המושל המכהן אוטר סירב לרוץ בפעם השלישית, וסגנו בראד ליטל זכה במועמדות הרפובליקנית. ג'ורדן הייתה בעברה חברה בקונגרס המקומי.

בראד ליטל (ר')56.3%
פאולט ג'ורדן (ד')41.9%


אילנוי

לאחר שגבר על מתמודדת ממפלגתו בבחירות הפריימריז, המושל ראונר יתמודד מול איש העסקים פריצקר.

ברוס ראונר (ר')37.9%
ג'יי. בי. פריצקר (ד')55.0%


איווה

קים ריינולדס (ר')49.3%
פרד האבל (ד')47.1%


קנזס

אחת ההפתעות הגדולות ביותר של הערב הגיעה מהקרב על הכס הבכיר בעיר הבירה טופיקה. קובאך, מזכיר המדינה של קנזס, לא ימשיך לעבוד בממשל ומי שתחליף אותו היא לורה קלי, שכיהנה מאז שנת 2005 בסנאט המקומי במדינה.

כריס קובאך (ר')42.8%
לורה קלי (ד')48.3%


מיין

שון מודי (ר')35.9%
ג'אנט מילס (ד')57.6%


מרילנד

לארי הוגאן (ר')56.3%
בן ג'לוס (ד')42.6%


מסצ'וסטס

צ'ארלי בייקר (ר')59.5%
ג'יי גונזאלס (ד')40.5%


מישיגן

ביל שוט (ר')42.2%
גרצ'ן וויטמר (ד')55.0%


מיניסוטה

טים וולץ (ד')54.1%
ג'ף ג'ונסון (ר')42.3%




גילם או דה-סנטיס? תושבי פלורידה יכריעו את השאלה

נברסקה

פיט ריקטס (ר')56.7%
בוב קריסט (ד')43.3%


נבאדה

אדם לקסלט (ר')
סטיב סיסולאק (ד')


ניו המפשיר

כריס סונונו (ר')50.9%
מולי קלי (ד')47.5%


ניו מקסיקו

סטיב פירס (ר')44.5%
מישל גרישאם (ד')55.5%


ניו יורק

המושל קואמו ינסה לגבור על יריבו הרפובליקני, מארק מולינארו אשר כיהן בעברו כראש עיריית טיבולי במדינה, וכחבר בבית הנבחרים המקומי, וזאת על מנת לזכות בקדנציה שלישית רצופה.

אנדרו קואומו (ד')56.5%
מארק מולינארו (ר')39.5%




אוהיו

מייק דה-וויין (ר')50.8%
ריצ'ארד קורדריי (ד')45.5%



אוקלהומה

קווין סליט (ר')54.3%
דרו אדמונדסון (ד')42.2%


אורגון

קייט בראון (ד')50.2%
ניוט ביולר (ר')44.1%


פנסילבניה

טום וולף (ד')57.5%
סקוט ווגנר (ר')41.0%


רוד איילנד

ג'ינה ריימונדו (ד')52.7%
אלן פאנג (ר')37.4%


דרום קרוליינה

מקמאסטר אשר נכנס לתפקיד לאחר שניקי היילי מונתה לשגרירת ארה"ב באו"ם, וכעת הוא יחל את הכהונה המלאה הראשונה שלו.

הנרי מקמאסטר (ר')55.3%
ג'יימס סמית' (ד')44.7%


דרום דקוטה

כריסטי נועם (ר')51.5%
בילי סאטון (ד')47.1%


טנסי

ביל לי (ר')60.3%
קארל דין (ד')37.9%


טקסס

גרג אבוט (ר')56.2%
לופה ולדז (ד')42.2%


ורמונט

פיל סקוט (ר')57.3%
כריסטין האלקוויסט (ד')38.6%


YOU MIGHT ALSO LIKE