"החזרנו את בית הנבחרים לעם האמריקאי"
כך אמרה הלילה ננסי פלוסי,יו"ר בית הנבחרים לשעבר - ואולי גם הבאה. בסנאט אולי מעולם לא היה סיכוי של ממש, אבל בבית הנבחרים עשו הדמוקרטים את העבודה והשלימו את כיבוש הבית התחתון עוד בטרם הגיעה תוצאה בודדת מהחוף המערבי. גודל הניצחון יתברר רק בעוד מספר שעות

הנשיא דונלד טראמפ התקשר לננסי פלוסי לברך אותה על ניצחון הדמוקרטים בבחירות לבית הנבחרים. בשנתיים הבאות, לראשונה בנשיאותו של טראמפ, יוחזק רוב הקונגרס בידי מפלגה שאינה חפצה בטובתו.  



בכדורסל 23 היה מספרו של הגדול מכולם, מייקל ג'ורדן מהשיקגו בולס. בבחירות 2018 הפכה אבי פינקנאואר, מהנפה הראשונה באיווה, לדמוקרטית ה-23 שהופכת מושב רפובליקני, ובכך מחזירה למפלגתה את השליטה בבית התחתון של הקונגרס האמריקאי. 

הניצחון הדמוקרטי הושג בזכות מצביעים בנפות פרבריות בפלורידה, ווירג'יניה, פנסילבניה וגם בטקסס, והושג על כתפי נשים, שהיו כ-65% מן המועמדים שהשיגו את כיבוש 23 המושבים הרפובליקניים שהיו דרושים למפלגה. הנצחון מרשים במיוחד על רקע השגתו טרם הגעת התוצאות מהחוף המערבי, שם צפויה המפלגה לרפד את יתרונה בבית התחתון. 


ילידה וקוטלת ענקים. שאריס דייוידס, חברת בית הנבחרים החדשה מנפה 3 של קנזס

הדמוקרטים לא ניצחו בנפות שהיו אמורות לבשר על גל כחול אמיתי, שינוי בסדר גודל של רעידת אדמה. איימי מקגראת' לא ניצחה בנפה השישית של קנטאקי והנחת ריצ'ארד אוג'דה לא ניצח בנפה 3 במערב וירג'יניה. אבל הדמוקרטים כן ניצחו בשיעור גבוה מהמירוצים הצמודים על מושבים רפובליקנים ובעיקר בפרברים, בתמיכה חזקה של נשים, וגם בניצחון אלקטורלי מרשים של נשים - יותר מ-60% מ-23 המועמדים שהפכו מושבים כחולים והבטיחו את הניצחון היו מועמדות. 

ובכל זאת יש יותר מניצחון אחד שהרשים במיוחד את המדווחים והפרשנים: קנדרה הורן ניצחה בנפה החמישית של אוקלהומה, לב מדמם של מדינה אדומה במיוחד. שאריס דייוידס, ילידה אמריקאית, הדיחה בקנזס את קווין יודר בעל ההשפעה הלא מועטה. שני מושבים אדומים ותיקים הפכו כחולים בטקסס כחלק מהגל הכחול המקומי שהוביל המתמודד לסנאט בטו או'רורק. לאלה יש להוסיך שכל הנפות שהדמוקרטים סימנו בווירג'יניה, שכבר אינה מעוז רפובליקני מבוצר כשהייתה, נכבשו. בסך הכל, לצוות הדמוקרטי שעבד על בית הנבחרים יש בהחלט ממה להיות מרוצה.

כעת יחזיקו הדמוקרטים בסמכויות פיקוח וחקירה, וכן בסמכויות זימון - בין השאר להחזרי המס של טראמפ, אם כי חברי קונגרס דמוקרטים לא מעטים שהתראיינו הערב קראו לדמוקרטים להתמקד בעיקר ולא בטפל. לדבריהם, התעסקות בהחזרי המס של טראמפ תשחק לידיו ועליהם לבחור את קרבותיהם בשנתיים הקרובות. 

המרוצים בפלורידה הסיטו לשוליים החלטה משמעותית שזוכה למשנה משמעות עם תחילת קמפיין 2020: כמיליון וחצי תושבי פלורידה בעלי עבר פלילי קיבלו היום בחזרה את זכותם להצביע בכוח הצעת חוק בקלפי. המצביעים הללו, אם ישתמשו בזכותם בשיעור דומה לשאר האוכלוסיה, צפויים להשפיע רבות על הכיוון הפוליטי של מדינת השמש. 


המסוק נחת, ומתוכו יצאה חברת הקונגרס החדשה. מיקי שריל, נפה 11, ניו ג'רזי



הפיל את הטייסת הקרבית הראשונה בתולדות המארינס. אנדי באר, נפה 6, קנטאקי (צילום: אתר הקמפיין)



מגברתי השרה לגברתי חברת הקונגרס. דונה שלאילה



אזור וירג'יניה ביץ' נצבע כחול. ג'ניפר ווקסטון הדיחה את ברברה קומסטוק




עושה ליריב הרפובליקני חיים קשים מהצפוי. קריסטן קרלסון עם רוס ספאנו (צילום: פלורידה פוליטיקס)




טסה לוושינגטון? דווקא הביתה. איימי מקגראת' (צילום: אתר הקמפיין)

YOU MIGHT ALSO LIKE