כשלים טכניים מתרבים בשעות הצהריים של יום הבחירות
הבחירות לקונגרס ולמשרות ברמת המדינה נפתחו היום באופן חלק יחסית, אולם פה ושם נתקלים המצביעים בתקלות טכניות שמעיבות על החוויה הדמוקרטית. בטקסס עמד משמר הגבול לבצע "תרגיל שליטה בקהל" בשכונה היספאנית בבוקר הבחירות, אך ביטל ברגע האחרון. בג'ורג'יה, שם אין "עקבות נייר" להצבעה האלקטרונית, יש תקלות במכונות ותורים ארוכים

הבחירות ברחבי ארה"ב מתנהלות באופן חלק יחסית בשעות הבוקר, אולם פה ושם יש תקלות המקשות על המצביעים לממש את זכותם הדמוקרטית. בטקסס עמדו כוחות משמר הגבול לבצע הבוקר, מכל הימים בעולם,"תרגיל בשליטה בהמון" בשכונה היספאנית ברובה בעיר אל פאסו (בה מתגורר המתמודד הדמוקרטי לסנאט, בטו או'רורק). אמש הזדעקו מחוקקים מקומיים במדינה נגד התזמון וקראו לו "תרגיל ציני בהפחדת בוחרים". הבוקר ביטל משמר הגבול את התרגיל ללא הודעה מוקדמת וללא הסבר.


כוחות משמר הגבול בניו מקסיקו (צילום אילוסטרציה: חוליאן אגייאר, טקסס טריביון)


קלפיות מרובות במחוז מריקופה עתיר האוכלוסיה באריזונה אינן פועלות. למריקופה היסטוריה ארוכה של בעיות ביום ההצבעה, וב-2016 בפריימריז במדינה נרשמו תורים של למעלה מחמש שעות בשל כשלים בציוד וסגירת קלפיות ללא הודעה מוקדמת.

בג'ורג'יה, אולי המדינה בה דובר יותר מכל במחזור הבחירות הזה על דיכוי הצבעה, נרשמות בעיות במכונות ההצבעה בקלפיות מרובות, והדבר גורם לתורים ארוכים. ג'ורג'יה היא אחת מחמש מדינות בלבד המשתמשות באופן בלעדי במכונות הצבעה אלקטרוניות, שאינן מייצרות "עקבות נייר" אליהן ניתן להשוות את התוצאות על המסך.

ברחבי מיזורי נרשמו דיווחים רבים על עובדי קלפיות האומרים למצביעים כי הם חייבים אמצעי זיהוי עם תמונה כדי להצביע. הדבר פשוט אינו נכון. ישנם אמצעי זיהוי תקפים רבים ללא תמונה, כמו למשל כרטיס הרישום להצבעה, ועל הנתקלים בדרישה השגויה הזו לעמוד על זכותם.

300 אלף מצביעים באלבמה, כעשירית מבעלי זכות הבחירה במדינה, רשומים כ"לא פעילים". חשוב לדעת שמותר לכם להצביע באופן רגיל גם אם אתם רשומים כ"לא פעילים" מכל סיבה שהיא, ובלבד שאתם מופיעים ברשימת הבוחרים.

בצפון קרוליינה מתרבים הדיווחים כי ארגון בשם "Turbo Vote" שולח למצביעים הודעות מועילות כביכול עם המקום בו עליהם להצביע - אבל שולח אותם לקלפיות הלא נכונות. עוד בצפון קרוליינה, חלק מן המכונות מתקשות לקרוא את כרטיסי ההצבעה.


בסוף אמיצי ניו יורק (מכבי האש) נאלצו לפרוץ את המנעול (צילום: NBC)

בוחרים ננעלו הבוקר מחוץ למקום הצבעה בברוקלין שבניו יורק למשך כתשעים דקות. כך מסרו מוועדת הבחירות העירונית. ההצבעה במרכז הקהילתי ברוקלן החלה בערך בשעה 07:30 בבוקר, מסרה ואלרי ואסקז, מנהלת התקשורת של ועדת הבחירות העירונית.

האתר, השוכן במבנה ששייך לרשות הדיור העירונית של ניו יורק, היה אמור להיפתח בשעה שש בבוקר. אולם עובדי הקלפי לא הצליחו לפתוח את המנעול האלקטרוני על הבניין, הסבירה ואסקז, שלא ידעה לומר הצבעתם של כמה בוחרים שובשה בשל התקלה.

ברחבי ארה"ב, למי שאוהב לזהות מגמות בעולם האמיתי לפי התנהגות ברשת, מחרוזת החיפוש הפופולרית ביותר היום בגוגל ברחבי ארה"ב אינה באנגלית, אלא בספרדית. Donde votar? - "איפה מצביעים?". השימוש במלות החיפוש הללו קפץ ביותר משלושת אלפים אחוזים היום.

באתר בחירות בנוקסוויל שבטנסי אירעה הפסקת חשמל, וגם מצבר החירום של האתר כשל. כרגע מצביעים במקום בפתקי נייר, ובשל היעדר תאורה בתוך הבניין נערכת ההצבעה בחזיתו. מנהל הבחירות של מחוז נוקס, קליף רודג'רס, הודיע כי הזמין פתקי הצבעה נוספים בעוד צוותים עמלים להחזיר את זרם החשמל למקום.


דונדה ווטאר? אקי, אחי (צילום: CNN)


אם אתם בעלי זכות הצבעה, ובכפוף למקום מגוריכם ומי מנהל שם את העניינים, ייתכן שתיתקלו בקושי להצביע בשל החמרה בנהלים בניסיון להקשות על בני מיעוטים לנצל את זכותם הדמוקרטית. ודאו שאתם בקלפי הנכון ושיש לכם אמצעי זיהוי תקף.

עמדו בנימוס אך בתוקף על זכויותיכם, ובמקרה הכי גרוע, שבו לא מצליחים או מסכימים לאמת את זהותכם ולתת לכם להצביע במכונה כמו כולם, אמרו Please give me a provisional ballot and receipt as required by law. במקרה כזה עובדי הקלפי חייבים על פי חוק לתת לכם טופס הצבעה זמני. 

לאחר שתמלאו ותמסרו אותו, הטופס שלכם יישלח לוועדת הבחירות, שתעיין בטופס בו הסברתם מה קרה ומי אתם, ואם יוחלט שזהותכם והצבעתכם לגיטימית - היא תיספר. ודאו שאתם מצביעים במחוז מגוריכם, אחרת גם טופס זמני לא ייספר. אם אתם בוחרים בקליפורניה, ראו את הקישור המצורף לעיל על הצעות החוק השונות העומדות לבחירה בקלפי כדי לסייע בקבלת החלטה. חג דמוקרטיה שמח!

YOU MIGHT ALSO LIKE