הבחירות כבר כאן: מה הסיכוי של הדמוקרטים לתפוס את בית הנבחרים והסנאט?
הדמוקרטים זקוקים לעוד 23 מושבים בבית הנבחרים כדי להפוך לרוב, ולשניים בסנאט. למרות זאת, דווקא יש סיכוי גבוה יותר שהקונגרס ייצבע כחול, והסנאט יישאר אדום

הציבור האמריקני החל להגיע אל הקלפיות ביום בחירות האמצע, אחד הימים החשובים ביותר לממשל בוושינגטון, שבסופו ייקבע האם הקונגרס יגבה את מדיניות הנשיא טראמפ, או יהווה מכשול עבור הנשיא.


הקלפיות נפתחו, ואחוזי ההצבעה צפויים להיות גבוהים לעומת בחירות אמצע קודמות


המפלגה הדמוקרטית צריכה להשיג עוד 23 מושבים בבית הנבחרים כדי להפוך לרוב, וההיסטוריה, כמו גם הסקרים, דווקא לצידם. מאז סיום מלחמת העולם השנייה, המפלגה של הנשיא הפסידה בממוצע 25 מושבים בכל בחירות אמצע. כאשר מדובר בנשיא שאחוז התמיכה בו בסקרים עומד על פחות מחמישים אחוזים, מספר המושבים שמפלגתו עשויה לאבד מגיע גם ל-37.

הסקרים צופים כי הבוחרים להוטים הפעם הרבה יותר מאשר ברוב בחירות האמצע, שידועות ככאלה שאחוז ההצבעה בהן נמוך מאשר בזמן הבחירות לנשיאות. לדוגמא, רק 38.5 אחוזים מהבוחרים באו לקלפיות בבחירות האמצע של שנת 2014, לעומת 56 אחוזים שהצביעו בבחירות לנשיאות רק שנתיים אחר כך.

רבים סבורים כי הרפובליקנים מצליחים להוציא יותר בוחרים מהבית אל הקלפיות. שיעור ההצבעה שלהם היה גבוה יותר בשתי בחירות האמצע האחרונות, מחקר חדש מצא כי מאז שנת 1978, היתרון הזה נעלם בכל פעם שיש נשיא רפובליקן בבית הלבן.


המצביעים שהשכימו קום לצאת לקלפי באטלנטה


בסקר שנערך בסוף השבוע על ידי חדשות ABC והוושינגטון פוסט, 80 אחוזים מהבוחרים הרשומים ציינו שהם "יצביעו בוודאות" או שהם כבר הצביעו, לעומת 65 אחוזים בשנת 2014 ו-71 אחוזים בשנת 2010.

במאבק לתפיסת הקונגרס, הדמוקרטים מקווים שהמצביעים הצעירים יפקדו את הקלפיות בהמוניהם. סקר שנערך בחודש שעבר על ידי המכון לפוליטיקה בבית הספר הרווארד קנדי גילה כי רק 26 אחוזים מהבוחרים בגילאי 18-29 תומכים בפעולות של טראמפ בבית הלבן. 55 אחוזים אמרו שהם מעדיפים לראות רוב דמוקרטי בקונגרס.


עובד בחירות מציב את הקלפי לקראת הגעת המצביעים


ומסתבר שמדובר באוכלוסיה לא מעטה. מספרם של הצעירים המילניאלים ובני דור ה-X כבר עבר את מספרם של דורות מבוגרים יותר.

עם זאת, הם לא הבוחרים שאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות. בבחירות האמצע של שנת 2014, אחוז הזכאים להצבעה מבני הדורות הצעירים יותר עמד על 51. למרות זאת, אל הקלפיות באו 21 מיליון פחות צעירים מאשר בני הדורות המבוגרים יותר. בסקר שנערך לאחרונה, רק 31 אחוזים מהם אמרו ש"יבואו בוודאות" להצביע ו-26 אחוזים ציינו שהם "כנראה" יצביעו.

במאבק על הסנאט, סקרים שנערכו לקראת יום הבחירות העלו כי הסיכוי של הדמוקרטים להפוך לרוב אינו גבוה. למרות שהמפלגה נושפת בעורפם של הדמוקרטית, שמחזיקים ברוב של 51-49, הסקרים מראים כי הסיכוי שזה ישתנה עומד על 19.5 אחוזים.

YOU MIGHT ALSO LIKE