גל האנטישמיות נמשך: צעיר איים על בית כנסת בצפון קרוליינה
גבר בשנות העשרים לחייו צלצל בפעמון בית הכנסת "שערי שלום" והחל לגדף ולקלל את היהודים. המשטרה עצרה את הצעיר, ובהמשך נודע כי לפני מספר שבועות הוא נעצר לאחר ששרף צלב בפארק ציבורי. רב בית הכנסת: "אנחנו לוקחים מאוד ברצינות את האירוע, ואנו אסירי תודה שהמשטרה מתייחסת לזה גם כן ברצינות". המשטרה טוענת שהחשוד קיבל השראה מהפיגוע בפיטסבורג

וויליאם וורדן בן ה-20, תושב העיירה קארי (Cary), פרבר הממוקם מערבית לעיר ראלי (צפון קרוליינה), נעצר בסוף השבוע האחרון לאחר שהתקבלו מצדו איומים על בית הכנסת המקומית.


וויליאם וורדן, נעצר בסוף השבוע האחרון (צילום: משטרת קארי)


בחודש שעבר נעצר וורדן לאחר ששרף צלב בפארק בונד המקומי. בעקבות מעצר זה, הוא הואשם במתן איומי הפחדה על רקע גזעני. האירוע הנוסף בו איים על בית הכנסת המקומית התרחש במוצאי שבת האחרון בבית הכנסת "שערי שלום" בעיירה.

על פי החשד, וורדן צלצל בפעמון בית הכנסת בשעה 10:15 בלילה. חרף העובדה שאיש לא נכח במקום באותה עת, הצליח הרב סת' קליימן לענות לוורדן באמצעות הטלפון הנייד, ככל הנראה בעזרת אפליקציה כמו "Ring". בשלב זה וורדן החל לגדף את הקהילה היהודית, אך הרב סירב לומר מה בדיוק אמר.



"אנחנו לוקחים מאוד ברצינות את האירוע, ואנו אסירי תודה שהמשטרה מתייחסת לזה גם כן ברצינות. עבורנו, מעשה זה לא יעצור בעדנו כשאנחנו ממשיכים לגרום לטוב בקרב הקהילה", אמר קליימן. שעות ספורות לפני מתן האיומים של וורדן, בבית הכנסת נערך טקס אזכרה לזכר 11 הקורבנות של הפיגוע הקשה בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג. "הופתענו מאוד שאירוע כזה קרה בגלל שיש לנו קשרים כל כך טובים עם הקהילה בקארי", אמר קליימן.


הכניסה לבית הכנסת "שערי שלום" (צילום: גוגל מפות)


המשטרה המקומית פתחה בחקירה של האירוע, אך כבר בשלב זה החוקרים סבורים כי וורדן קיבל השראה מפיגוע הירי בפיטסבורג.

YOU MIGHT ALSO LIKE