הטבח בבית הכנסת "עץ חיים": התביעה פתחה בהליך לגזור דין מוות על היורה
שר המשפטים צפוי להחליט על עונש המוות רק במידה ובאוארס יורשע במעשים המיוחסים לו. הוא מואשם ברצח, בפשעי שנאה, בפשעי נשק ובעבירות נוספות

בזמן שהקהילה היהודית מנסה לעכל את תוצאות הטבח בפיטסבורג, גורמי התביעה כבר חושבים על המחר. הרשויות פתחו בהליך שיאפשר לדרוש גזר דין מוות עבור רוברט באוארס שרצח בשבת 11 בני אדם בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, פנסילבניה. שישה בני אדם אחרים נפצעו באירוע, בהם ארבעה שוטרים.


אנדרטאות שהוצבו לזכר הנרצחים מחוץ לבית הכנסת "עץ חיים"


באוארס מואשם ב-11 מעשי רצח, שישה מעשי תקיפה ו-13 סעיפים של הפחדה על בסיס גזע. בנוסף, הוא מואשם בעבירות פדרליות שכוללות שימוש בנשק ופשעי שנאה. "כל היהודים צריכים למות", אמר באוארס לחוקרים לאחר שנעצר.

מרגרט פילבין, דוברת של התביעה הפדרלית, אמרה לכלי התקשורת כי סקוט בריידי, התובע במחוז ווסטרן בפנסילבניה "פתח בהליך האישור לדרישה לעונש מוות" לבאוארס. היא הוסיפה כי שר המשפטים ג'ף סשנס יחליט בנוגע לעונש המוות רק במידה ובאוארס יורשע במעשים המיוחסים לו.

הדברים של פילבין באו לאחר שבשבת, זמן קצר לאחר הטבח, קרא הנשיא דונלד טרמאפ לגזור עונש מוות על באוארס. "מי שעושה מעשים כאלה, ראוי שיקבל עונש מוות. אני חושב שיש להחמיר את החוקים ואני חושב שצריך לתת עונש מוות לכל מי שעושה דבר כזה לאזרחים תמימים".

הנשיא הוסיף כי "הם בהחליט צריכים לשלם את המחיר הסופי. אני מרגיש ככה כבר הרבה מאוד זמן. אנשים חולקים עלי, ואני לא יכול להבין למה".


רוברט באוארס. התביעה תדרוש עונש מוות


מאוחר יותר, הורה הנשיא להוריד את דגל המדינה שמונף מעל הבית הלבן אל חצי התורן לאות כבוד לנופלים ולבני משפחותיהם.

אתמול פורסמה רשימת הקורבנות של הטבח בבית הכנסת. הנופלים, רובם קשישים, בהם גם זוג נשוי ושני אחים. רבים מהנופלים היו באותם רגעים בבית הכנסת כדי לחגוג ברית, אחרים היו במקום כדי להתפלל את תפילת שחרית של שבת.

ההרוגים הם דניאל שטיין, 71, ג'ויס פיינברג, 75, ריצ'רד גוטפריד, 65, רוז מלינגר, 97, ג'רי רבינוביץ', 66, ססיל רוזנטל, 59 ואחיה דוד רוזנטל, 54, ברניס סימון, 84 ובעלה סילבן סימון, 86, מלווין וקס, 88 ואירווינג יונגר, 69.

11 חברי הקהילה נהרגו במהלך טרור שנמשך לא פחות מעשרים דקות, שהחל עם כניסתו של רוברט באוארס לבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, פנסילבניה.

לפי הודעת ה-FBI, לאחר שסיים את הירי בבית הכנסת, התכוון באוארס לברוח מהמקום, אלא שהוא נתקל בשוטר מקומי בודד שהגיע למקום. השוטר מנע ממנו להימלט ובאוארס נאלץ להתבצר במקום. הוא נעצר לאחר שנפגע מירי השוטרים והועבר לטיפול בבית החולים.


הקהילה מתאבלת לאחר הטבח הנורא


הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, ביקר אתמול בבית הכנסת שבו בוצע הטבח, ואמר כי "מדובר באירוע האנטישמי החמור בארצות הברית מאז ומעולם", אמר הקונסול. הוא הוסיף כי לא דמיין שיאלץ להתמודד עם אירועים כאלה. "היום הוא יום להרכין ראש ולהזיל דמעה, אבל ממחר צריך להגביר כפל כפליים את המלחמה חסרת הפשרות בחיה האנטישמית שמרימה ראש". הקונסול דיין אמר עוד כי " אירוע אנטישמי - גם אם קורה אלפי מייל מירושלים - הוא אירוע מקומי עבור מדינת ישראל."

YOU MIGHT ALSO LIKE