2,500 משתתפים בטקס זיכרון מרגש בפיטסבורג: "ננצח שנאה עם אהבה"
הטקס שנערך באוניברסיטת פיטסבורג סחף אחריו אלפי משתתפים שמילאו את האולם עד אפס מקום. בין הנואמים היה ראש עיריית פיטסבורג שסיפק את הציטוט בכותרת והוסיף: "אנו נהיה עיר של חמלה, נקבל את כל האנשים"

כיממה עברה מאז פשע השנאה המחריד בבית הכנסת "עץ חיים" והאירוע הקשה עדיין מהדהד ברחבי העיר פיטסבורג וגם מחוצה לה. לפני זמן קצר הסתיים טקס זיכרון שנערך באולם "החיילים והמלחים" באוניברסיטת פיטסבורג המכיל כ-2,300 מקומות. 2,500 אנשים הצטופפו באולם ורבים אחרים נשארו מחוצה לו, כולם משתוקקים להביע את צערם ולקחת חלק בטקס החשוב לזכר 11 הרוגי האסון שהוא גם האירוע האנטישמי החמור ביותר בארה"ב מאז ומעולם.


ההמון שהתאסף היום באוניברסיטת פיטסבורג לטקס הזיכרון (צילום: רויטרס)


"זוהי השעה הקשה ביותר בהיסטוריה של העיר שלנו, אך הנה עוד דבר לגבי פיטסבורג", פתח את דבריו בנחישות ראש העיר ביל פדוטו, "יש לנו חוסן נפשי. אנו נעבוד ביחד כאחד, אנו ננצח אהבה עם שנאה ואנו נהיה עיר של חמלה שתקבל בברכה את כולם".


עצב גדול במהלך הטקס (צילום: רויטרס)


הבוקר פורסמו שמות 11 ההרוגים במעשה הטרור המזוויע, כולם קשישים וקשישות מגילאי 54 ועד 97. שלושה מההרוגים היו חברי הקהילה של הרב ג'ונתן פרלמן שנאם גם הוא בטקס: "מה שקרה אתמול לא ישבור אותנו, זה לא יהרוס אותנו. אנו נמשיך לפרוח, נמשיך לשיר וללמוד ביחד ונשמר את המסורת ההיסטורית שלנו בעיר עם האנשים הידידותיים ביותר שאני מכיר".


פרחים באתר הזיכרון המאולתר ליד בית הכנסת "עץ חיים" (צילום: רויטרס)


ההרוגה המבוגרת ביותר, רוז מלינגר בת ה-97 הייתה אחת מחמישה שהתגוררו בשכונת סקווירל היל, בה נמצא בית הכנסת "עץ חיים" ובה גם חיים כמחצית מכלל היהודים באזור פיטסבורג רבתי, שאר ההרוגים הגיעו מחלקים אחרים של פיטסבורג. "עץ חיים" היא קהילה קונסרבטיבית שנוסדה בעיר הפלדה לפני 150 שנה וקהילת "דור חדש" המשתמשת אף היא במבנה ההיסטורי, היא קהילה רקונסטרוקטיבית, תת-זרם של היהדות הרפורמית.

YOU MIGHT ALSO LIKE