פורסמו שמות ההרוגים בבית הכנסת "עץ חיים"
גילם של הקורבנות נע בין 60 ל-97, ובהם גם בעל ואישה וזוג אחים. רבים מהם היו במקום כדי לחגוג ברית, אחרים פקדו את בית הכנסת לתפילת שחרית

רשימת ההרוגים בפיגוע האנטישמי שביצע אתמול בבוקר רוברט באוארס כוללת קשישים וקשישות, ואף אחת בת מעל תשעים. כך עולה מרשימת ההרוגים שפורסמה היום (ראשון) לפני שעה קלה.
רבים מהם היו בבית הכנסת כדי לחגוג ברית, אחרים היו במקום כדי להתפלל את תפילת שחרית של שבת.


רבבות הגיעו לבית הכנסת בשעות שלאחר הפיגוע הקשה (צילום: AFP)


הבוקר פורסמו שמות ההרוגים:

דניאל שטיין, 71, ג'ויס פיינברג, 75, ריצ'רד גוטפריד, 65, רוז מלינגר, 97, ג'רי רבינוביץ', 66, ססיל רוזנטל, 59 ואחיה דוד רוזנטל, 54, ברניס סימון, 84 ובעלה סילבן סימון, 86, מלווין וקס, 88 ואירווינג יונגר, 69.

11 חברי הקהילה נהרגו במהלך טרור שנמשך לא פחות מעשרים דקות, שהחל עם כניסתו של רוברט באוארס לבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, פנסילבניה.

לפי הודעת ה-FBI, לאחר שסיים את הירי בבית הכנסת, התכוון באוארס לברוח מהמקום, אלא שהוא נתקל בשוטר מקומי בודד שהגיע למקום. השוטר מנע ממנו להימלט ובאוארס נאלץ להתבצר במקום. הוא נעצר לאחר שנפגע מירי השוטרים והועבר לטיפול בבית החולים.


כוחות הביטחון מחוץ לבית הכנסת, אתמול 


אמש הוא הואשם ב-29 מעשים פליליים, כולל 11 אישומים פדרליים על פשעי שנאה, ו-11 עבירות של שימוש בנשק חם על מנת להרוג. העונש המקסימלי על האישומים האלה לבד הוא עונש מוות, אך עוד לא התקבלה החלטה בעניין.

היום ביקר במקום הטבח הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין. "מדובר באירוע האנטישמי החמור בארצות הברית מאז ומעולם", אמר הקונסול. הוא הוסיף כי לא דמיין שיאלץ להתמודד עם אירועים כאלה. "היום הוא יום להרכין ראש ולהזיל דמעה, אבל ממחר צריך להגביר כפל כפליים את המלחמה חסרת הפשרות בחיה האנטישמית שמרימה ראש". הקונסול דיין אמר עוד כי " אירוע אנטישמי - גם אם קורה אלפי מייל מירושלים - הוא אירוע מקומי עבור מדינת ישראל."


היורה, רוברט באוארס


"עץ חיים" היא קהילה קונסרבטיבית שנוסדה בעיר הפלדה לפני 150 שנה. בית הכנסת נמצא בשכונת סקווירל היל, בה חיים כמחצית מכלל היהודים באזור פיטסבורג רבתי. קהילת "דור חדש" המשתמשת אף היא במבנה ההיסטורי היא קהילה רקונסטרוקטיבית, תת-זרם של היהדות הרפורמית.

אמש הגיעו אלפי יהודים לבתי הכנסת ברחבי ניו יורק ולטקסי "הבדלה" שנערכו ברחבי העיר, על מנת להזדהות עם קורבנות הטבח.

YOU MIGHT ALSO LIKE