קירסטן נילסן: "אין 'בשלב זה' כוונה לירות במהגרים שיגיעו לגבול"
השרה לביטחון המולדת הודיעה כי לא תסבול אלימות מצד המהגרים בשיירה שעדיין רחוקה מגבול ארצות הברית. באשר למדיניות ההגירה טענה כי "כל האופציות על השולחן". נילסן הכחישה את הדיווחים בדבר הויכוח הקולני בין ג'ון קלי וג'ון בולטון בדבר תפקודה כאחראית על בטחון הגבולות

השרה לביטחון המולדת של ארצות הברית קירסטן נילסן הודיעה אתמול (חמישי) כי "נכון לעכשיו" אין בכוונת הצבא לירות בבאי שיירת המהגרים מדרום אמריקה בהגיעם לגבול. בראיון לחדשות פוקס אמרה נילסן כי אמנם אין כוונה לירות במהגרים, אולם הם כן צפויים להיתפס. יחד עם זאת הדגישה נילסן כי היא לוקחת את בטחון שוטרי הגבול מאוד ברצינות וציינה כי יש להם את האפשרות להגן על עצמם בעת הצורך.


לאנשי משמר הגבול יש הזכות להגן על עצמם. השרה לביטחון המולדת קירסטן נילסן (צילום: GettyImages)


נילסן רואיינה על רקע כוונת מזכיר ההגנה ג'ים מאטיס לחתום על צווי גיוס לכ-800 חיילים לפחות, שיגבו את שוטרי משמר הגבול עם מקסיקו לקרת הגעת שיירת המהגרים, ה "קרוואן". נילסן אמרה כי המשרש לביטחון המולדת ביקש ממשרד ההגנה לסייע בתגבור היכולות של הממשל בגבול על מנת להימנע מתקרית כאוטית בין המהגרים לכוחות הביטחון. תקרית דומה אירעה בין אנשי שיירת המהגרים כשאלה הגיעו לגבול גואטמלה-מקסיקו והתעמתו עם שוטרים מקסיקניים שהיו במקום.

לדברי נילסן, "אנחנו בשום אופן לא נסבול אלימות נגד משמר הגבול בסיטואציה הזו. אלה נשים וגברים מסורים שמסכנים את חייהם מדי יום". נילסן עמדה לאחרונה במוקד הביקורת הציבורית על ההחלטה להפריד בין בני משפחה של מהגרים הנכנסים לארצות הברית מדרום ומדיניות ה"אפס סובלנות" שננקטה בנושא.

המחלוקת על הפרדת הילדים בגבול, שעוררה סערה בינלאומית עם פרסום התנאים בהם הוחזקו הילדים שהופרדו מהוריהם, הגיעה עד לדרגים הגבוהים ביותר בבית הלבן. על פי מספר דיווחים, ראש המטה בבית הלבן ג'ון קלי והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון התעמתו בטונים גבוהים במיוחד סביב הנושא, וספציפית סביב תפקודה של נילסן כ"שומרת הגבול" הראשית של ארצות הברית. לאחרונה הואשמה נילסן על ידי דונלד טראמפ בכשלון בצמצום מספר המהגרים והמסתננים לארצות הברית. הוויכוח שארע ביום חמישי שעבר צידד בולטון בעמדת טראמפ בעוד קלי, שנילסן היא בת טיפוחיו, הגן עליה בתקיפות.


התווכחו בצעקות על תפקודה של נילסן? ג'ון קלי (שמאל) וג'ון בולטון (צילומים: GettyImages)


נילסן טענה בראיון כי הדיווחים על הויכוח אינם נכונים וכי מבדיקתה עם המעורבים לכאורה הדבר לא קרה. היא הוסיפה כי היא משוחחת תכופות עם טראמפ בנושאי הגירה וכי מבחינת שניהם "כל האופציות על השולחן" לטובת התמודדות עם זרם המהגרים.

שיירת המהגרים מדרום אמריקה, המכונה "קרוואן", גדלה בימים האחרונים והיא מונה כחמשת אלפים צועדים ממדינות דרום ומרכז אמריקה, בעיקר הונדורס, גואטמלה ואל-סלבדור. המהגרים מנסים להגיע לארצות הברית לא רק בשאיפה לחיים טובים יותר, אלא גם על מנת להמלט מאלימות קשה במדינות מוצאם. במתקפה על המהגרים האשים טראמפ את המדינות שלא שמרו טוב יותר על גבולותיהם ואפשרו להן לצאת ואיים להקטין את סיוע החוץ שארצות הברית נותנת להן, על אף שכבר עתה מדובר בכמה מהמדינות העניות ביותר בעולם.

YOU MIGHT ALSO LIKE