סיכום יומיים נפיצים בארה"ב: שישה מוקדים אליהם נשלחו חבילות נפץ
מרבית האירועים התרחשו היום בבוקר סוער במיוחד כאשר הזוג קלינטון, הנשיא לשעבר אובמה, משרדי CNN ופוליטיקאים נוספים היו הנמענים של מעטפות שהכילו מטעני צינור ובחבילה שהגיעה לרשת הטלוויזיה נמצאה גם אבקה לבנה החשודה כמסוכנת. מושל ניו יורק אנדרו קואומו טען כי גם למשרדו הגיעה חבילת נפץ אך זו התבררה בהמשך כאזעקת שווא וגם, מה היה המכנה המשותף לכל החבילות?

מה שהחל כתקרית יחידה ביום שני האחרון עם חבילת נפץ שהגיעה לביתו של איל ההון הליברל ג'ורג' סורוס, הפך היום בבוקר לרצף אירועים מדאיג שהעמיד את רשויות החוק על הרגליים והעסיק את האומה כולה.


חבילה אחת שהגיעה ליעדה, משרדי CNN (צילום: טוויטר)


הרצף הדרמטי החל אתמול בלילה כאשר במהלך סריקה רגילה של אנשי שירות הדואר נמצאה חבילה שמוענה לבית הילארי וביל קלינטון. החבילה הועברה מיד לטיפול הרשויות ולא הגיעה כלל ליעדה. חבילת הנפץ הבאה שנחשפה הייתה ממוענת לנשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה כאשר כאן נבלמה הגעתו של המטען ליעדו בזכות אנשי השירות החשאי שיירטו את המשלוח החשוד בוושינגטון.

המקרה הבא היה הדרמטי ביותר עם חבילת הנפץ הראשונה שהגיעה ליעדה, משרדי CNN במרכז טיים וורנר בניו יורק. החבילה נשלחה עבור ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן למרות שהוא לא חלק מרשת CNN אלא רק מופיע שם כפרשן. גילוי המטען גרם לפינוי משרדי רשת הטלוויזיה והבניין כולו הנמצא בלב ניו יורק, מה שגרם לבהלה גדולה באזור.


משטרת ניו יורק בכוחות גדולים ליד מרכז טיים וורנר בניו יורק היום (צילום: רויטרס)


בחבילת הנפץ נמצא מטען צינור ומעטפה עם אבקה לבנה שנבדקה ע"י משטרת ניו יורק לאחר שזו הוציאה את המטען מהמשרדים ואפשרה לאנשי CNN לשוב לשם כעבור כמה שעות בסיום בדיקה יסודית שנערכה כדי לוודא כי אין עוד מטענים במקום.

מאוחר יותר נחשף כי חבילת נפץ הגיעה למשרדה של חברת הקונגרס דבי וסרמן שולץ בסאנרייז, פלורידה. וסרמן שולץ היא המכנה המשותף בין כל חבילות הנפץ שנשלחו מכיוון ששמה נרשם על כולן כזו שהחבילות כביכול הגיעו ממנה. כמו עם מכתב רגיל במקרה שהחבילה לא מגיעה ליעדה מסיבה כלשהי היא מוחזרת לשולח וזה אכן מה שקרה עם החבילה שהגיעה למשרדה של וסרמן שולץ ואמורה הייתה להגיע במקור לאריק הולדר, התובע הכללי לשעבר של ארה"ב שכיהן בתקופת אובמה.


על כל החבילות נרשמה כתובתה של דבי וסרמן שולץ ככתובת המוען 


במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שערכו ראש העיר ביל דה בלאסיו, המושל אנדרו קואומו ומפקד משטרת ניו יורק, ג'יימס פי.אוניל בכיכר קולומבוס הודיע קואומו כי גם למשרדו הגיעה חבילה החשודה כחבילת נפץ אך בסופו של דבר זו התבררה כחבילה בינלאומית רגילה שבתוכה היו ספרים, כך דווח ברשת CNN.

דמוקרטית נוספת אליה נשלחה חבילה היא מקסין ווטרס, חברת קונגרס ותיקה מקליפורניה הנמצאת בבית הנבחרים מאז 1991. גם כאן כמו במקרים הראשונים של קלינטון ואובמה, החבילה נעצרה אצל שירות הדואר שנציגיו הזעיקו את המשטרה המקומית של קפיטול הייטס במרילנד כדי לטפל במטען.


כוחות משטרה מתאספים ליד משרדה של דבי וסרמן שולץ (צילום: רויטרס)


חבילת נפץ התגלתה גם מחוץ למשרדה של הסנאטורית מקליפורניה וחברת המפלגה הדמוקרטית קמלה האריס במקרה מעט שונה מהאחרים מכיוון שהחבילה לא יועדה להאריס או למשרדה כאשר הדוברת שלה הודיעה כי משטרת סן דייגו חוקרת את העניין. בבניין בו נמצא משרדה של האריס נמצאת גם מערכת העיתון "סן דייגו טריביון".

YOU MIGHT ALSO LIKE