מטעני חבלה נשלחו אל אובמה וקלינטון; השירות החשאי: הם לא היו בסכנה
לפי ה-FBI המטענים "נראים כמטעני צינור" כאשר בחבילה שהגיעה למשרדי CNN נמצאה גם אבקה לבנה הנבדקת ע"י החוקרים. ההתראה על המטענים במשרדי CNN קטעה שידור של הרשת כאשר כל יושבי הבניין קיבלו הוראה להתפנות. מאוחר יותר התקבלו דיווחים על חבילות נפץ שהגיעו למשרדיהם של פוליטיקאים נוספים, כולל מושל ניו יורק אנדרו קואומו. מייק פנס:"האחראים יובאו לצדק"

שני מטעני נפץ נמצאו בדואר שנשלח למשרדיהם של הנשיא לשעבר ברק אובמה ושל שרת החוץ לשעבר הילארי קלינטון. כך הודיע היום (רביעי) השירות החשאי כאשר בנוסף לכך נמצאו מעטפות נפץ גם בבניין טיים וורנר בניו יורק, שם נמצאים בין השאר משרדי רשת CNN.


שוטרים מחוץ למרכז טיים וורנר היום (צילום: Time)


המטענים שנמצאו בביתם של נשיאי ארה"ב לשעבר היו דומים למטען אחר שנמצא ביום שני בביתו של המיליארדר ג'ורג' סורוס. כך ציינו שני גורמים רשמיים בשירות. בהודעה שפורסמה נמסר כי השירות החשאי "יירט שתי חבילות חשודות שנשלחו ליעדים מוגנים של השירות". לאחר מכן התברר כי מדובר באובמה ובקלינטון.


המטען שנשלח אליו התגלה רק היום בבוקר. ברק אובמה


המטען שנשלח אל מעונה של קלינטון במחוז ווסצ'סטר נמצא אתמול בשעות הלילה על ידי עובד של השירות החשאי שתפקידו לבדוק את דברי הדואר שמגיעים למקום. המטען שנשלח אל אובמה התגלה על ידי עובד של השירות בוושינגטון הבירה היום.


שוטרים מגיעים לבניין טיים וורנר לאחר ההודעה על חבילת הנפץ שנמצאה בו היום (צילום: רויטרס)


זמן קצר לאחר הפרסום על מעטפות הנפץ שנשלחו לקלינטון ואובמה התברר כי זה לא היה הסוף של התופעה הזו היום כאשר גם לבניין טיים וורנר בניו יורק הגיעו מעטפות נפץ שנמצאו בחדר הדואר של הבניין, מה שגרם לפינוי הבניין בו נמצאים בין השאר משרדי רשת CNN, ששידוריה נקטעו בשל התראת הפינוי של הבניין עם הימצאה של חבילת הנפץ. 

משטרת ניו יורק הודיעה כי היא בודקת את החבילה החשודה, ממשרדו של ראש העיר ביל דה-בלאסיו נמסר כי הוא עודכן באירוע המתפתח במרכז טיים וורנר. נשיא CNN ג'ף צוקר כתב במייל שנשלח לכל עובדי הרשת כי הבניין פונה מתוך "שפע של זהירות" וכי מנהלי הרשת "עובדים עם הרשויות כדי לקבוע את חומרת המצב".

האזעקה שקטעה את שידורי CNN:



החבילה החשודה הוצאה ממשרדי CNN והועברה לבדיקה במתקן של משטרת ניו יורק בברונקס כאשר ברשת דיווחו לאחר מכן כי רשויות החוק שבדקו את חבילת הנפץ סיפרו כי היא הייתה ממוענת לראש ה-CIA לשעבר, ג'ון ברנן. בינתיים, המשטרה הגבירה את הסיורים במרכזי חדשות נוספים בניו יורק מחשש להימצאות חבילות נפץ נוספות כאשר גם בערים נוספות ישנה עירנות גבוהה במקומות כאלה, כך דיווחו דוברים של מספר חברות תקשורת.


תיעוד ראשון של תכולת החבילה החשודה שהגיעה למשרדי CNN היום (צילום: CNN)


ראש העיר ביל דה בלאסיו, המושל אנדרו קואומו ומפקד משטרת ניו יורק, ג'יימס פי.אוניל ערכו מסיבת עיתונאים בכיכר קולומבוס במנהטן כדי לספק עדכונים על מה שהתרחש הבוקר בעיר. אוניל סיפר כי בחבילה שהגיעה למשרדי CNN התגלה מטען נפץ חי ואבקה לבנה. בריאן פארמן, סוכן ה-FBI האחראי הוסיף כי מה שהתגלה נראה כמטען צינור.


דה בלאסיו, קואומו ואוניל במסיבת העיתונאים שנערכה בכיכר קולומבוס (צילום: CNN)


המושל קואומו סיפר כי גם למשרדו הגיעה חבילת נפץ שטופלה ע"י הרשויות והוסיף כי הוא לא יהיה מופתע אם יתגלו עוד מטענים בהמשך: "כפי שכבר שמעתם ישנם מספר מטענים ויש כאן ככל הנראה תבנית הקשורה אליהם". קואומו גם הבהיר כי העיר תנקוט בכל אמצעי בטיחות אפשרי והוסיף: "אנו לא ניתן לטרור לנצח, לא היום, לא אף פעם".

ראש העיר דה בלאסיו אמר כי שליחת החבילות היא "בבירור מעשה טרור" והוסיף: "זהו זמן כואב מאוד לאומה. אנו לא יכולים לתת למעשים של מעטים בודדים לשנות את מי שאנחנו".


התקהלות של שוטרים ואנשי CNN סמוך למרכז טיים וורנר לאחר שפונה (צילום: רויטרס)


דוברת הבית הלבן שרה האקבי סאנדרס מסרה את תגובתה לאירועים: "אנו מגנים את ניסיונות ההתקפות האלימות שנעשו נגד הנשיא אובמה, הנשיא קלינטון, מזכירת המדינה קלינטון ודמויות ציבוריות אחרות. מעשי האימה האלו הם נבזים והדין ימוצה עם כל מי שאחראי להם, להיקף המלא של החוק. השירות החשאי של ארה"ב ורשויות אכיפת חוק נוספות חוקרים את המקרים וינקטו בצעדים הולמים כדי להגן על כל  מי שנפגע בידי הפחדנים הללו".

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס הצטרף גם הוא לגינוי האירועים כאשר צייץ בטוויטר: "אנו מגנים את ניסיונות ההתקפות נגד הנשיא לשעבר אובמה, הקלינטונס, CNN ואחרים. המעשים הפחדניים הללו הם מתועבים ואין להם שום מקום בארץ הזאת. אנו אסירי תודה על התגובה המהירה מצד השירות החשאי, ה-FBI ורשויות החוק המקומיות. האחראים למעשים יובאו לצדק". טראמפ צייץ מחדש את תגובת פנס והוסיף: "אני מסכים לגמרי!".


ימסור תגובה מלאה לאירועים בשעות אחר הצהריים. הנשיא טראמפ (צילום: גטי אימג'ס)


טראמפ צפוי למסור תגובה הרבה יותר מפורטת לאירועים בשעות אחר הצהריים או לפני כן, לאחר שיקבל תדריך מעמיק עם כל הפרטים. בינתיים, הדוברת של מלניה טראמפ מסרה הודעה רשמית בשם רעייתו של הנשיא כאשר אמרה: "גברת טראמפ מגנה את כל הצורות של איומים ואלימות ומודה לרשויות החוק על מאמציהם ההירואים".


לא הייתה בסכנה. הילארי קלינטון


"החבילות זוהו מיידית כחשודות כמטענים במהלך בדיקת הדואר השגרתית, וטופלו לפי הנוהל", נמסר בהודעה. "היעדים המוגנים לא קיבלו את החבילות ולא היו בסיכון לקבל אותן".

כעבור זמן קצר לאחר החשיפה על מטעני הנפץ הראשונים התגלה כי חבילה חשודה הגיעה גם למשרדה של חברת הקונגרס דבי וסרמן שולץ בפלורידה. שריף מחוז ברוארד סקוט ישראל אישר את המידע והבהיר כי השוטרים בודקים את החבילה שהגיעה למשרדה של יו"ר הוועדה הדמוקרטית הלאומית לשעבר.


כוחות הביטחון בפלורידה מחוץ למשרדה של חברת הקונגרס דבי וסרמן שולץ (צילום: WSVN) 


מאוחר יותר התגלה כי החבילה יועדה במקור לאריק הולדר, התובע הכללי לשעבר של ארה"ב שכיהן בתקופת אובמה. על החבילה נרשמה כתובת שגויה והיא הוחזרה למשרדה של דבי וסרמן שולץ, שכתובתה נרשמה ככתובת להחזרת החבילה, כפי שנרשם גם על החבילות שהגיעו לביתם של קלינטון ואובמה.


אריק הולדר. החבילה שהוחזרה למשרדה של וסרמן שולץ יועדה במקור עבורו (צילום: EPA)


חבילת נפץ התגלתה גם מחוץ למשרדה של הסנאטורית מקליפורניה וחברת המפלגה הדמוקרטית קמלה האריס. המשרד פונה לאחר מכן והדוברת של האריס צייצה: "המטען לא יועד לסנאטורית או למשרד שלנו. אנו מודים למשטרת סן דייגו על הטיפול המהיר באירוע".

ביום שני התגלתה חבילה שמכילה מטען נפץ בתיבת הדואר מחוץ לביתו של איל ההון ג'ורג' סורוס, אחד מהתורמים הגדולים בעולם לגורמים ליברליים, הפך לדמות שנואה מאוד בקרב אנשי ימין בארצות הברית, במזרח אירופה ואפילו בישראל. הוא גם הפך ליעד של קמפיין שנאה בארץ מוצאו הונגריה. 


שוטרים מחוץ לבית קלינטון היום (צילום: רויטרס)


עובד בביתו של סורוס שנמצא בקטונה, ניו יורק, פתח את החבילה, וגילה בפנים מה שנראה כמו מטען נפץ. סורוס עצמו לא היה בבית באותם שעות. כך דיווח הניו יורק טיימס. משטרת בדפורד הודיעה כי היא קיבלה דיווח על האירוע בשעה 3:45 בצהריים. חבלנים של המשטרה פוצצו את החבילה באזור מיוער סמוך. בנוסף, המשטרה הודיעה כי ה-FBI פתח בחקירת האירוע.

YOU MIGHT ALSO LIKE