סקר "גאלופ": שני-שליש מתושבי ארה"ב תומכים בלגליזציה של מריחואנה
66% מן המשיבים הביעו תמיכה במריחואנה, הן לצרכי פנאי והן לצרכי רפואה. לשם השוואה, נתון זה עמד על 12% כאשר נסקר בשלהי שנות השישים. מריחואנה הפכה לחסינה בפני דמוגרפיה, והיא זוכה לפופולאריות בקרב צעירים ומבוגרים, רפובליקנים ודמוקרטים וללא קשר גיאוגרפי

רוב תושבי ארצות הברית מעוניינים בלגליזציה של מריחואנה, כך עולה מסקר חדש של חברת גאלופ אשר פורסם ביום שני. 66%, או שני שליש מסך הנשאלים, טענו שהם תומכים במכירת מריחואנה לצרכי פנאי, המספר הגבוה ביותר שנרשם מאז החברה החלה לערוך סקרים בנושא לפני קרוב לחמישים שנים.


מפגינים בעד לגליזציה של מריחואנה מול הבית הלבן, אפריל 2016 (צילום: Shutterstock)


בשנת 1969 ערכה גאלופ את הסקר הראשון שלה בנושא הלגליזציה, אז 12% בלבד השיבו בחיוב כאשר נשאלו אם היו רוצים לראות את הצמח הופך לחוקי. רק לפני קצת פחות מעשור, בשנת 2009, נתון זה עמד על 44%. למעשה, רק בשנת 2011 גברו התומכים על המתנגדים, כך שהעלייה ל-66% מראה על ההתקדמות של החברה בנושא.

מבחינה דמוגרפית, נושא הלגליזציה הפך לרחב היקף ומגיע לכמעט כל הרבדים בחברה. מבחינה פוליטית, התמיכה הגדולה ביותר נמצאת בקרב הדמוקרטים (75%), כאשר העצמאים (71%) והרפובליקנים (53%) נמצאים מאחור. בקרב צעירים מתחת לגיל 35, 78% הביעו תמיכה בלגליזציה. באופן שאינו אמור להפתיע רבים, נתון זה יורד ככל שעולים בגיל. כך למשל, בגילאים 35-54 ישנו שיעור תמיכה של 65% ואילו 59% הביעו תמיכה בקרב אנשים מעל לגיל 55.


מדינות ירוקות בהן המריחואנה לצרכי פנאי חוקית, ומדינות כחולות בהן מריחואנה זמינה לצרכים רפואיים


כזכור, תשע מדינות (אלסקה, וושינגטון, קולורדו, אורגון, קליפורניה, מיין, מסצ'וסטס , נבאדה ו-וורמונט) ו-וושינגטון די. סי. אישרו בחקיקה את המכירה של קנביס לצרכי פנאי. במקביל לכך, מריחואנה לצרכים רפואיים הינה חוקית ביותר ממחצית מהמדינות. על כן, לא מפתיע שהסקר לא מצא בידול גיאוגרפי.

אחד האנשים שאינו מתרשם מהסקר הוא ג'ף סשנס, התובע הכללי של ארה"ב, שנמנה בין המתנגדים הבולטים לתהליך הלגליזציה ברמה הפדרלית. הוא אף חזר ואיים מספר פעמים במהלך כהונתו כי יחריף את המאבק הפדרלי באותן מדינות אשר אישרו את השימוש בצמח. מדינות רבות, לרבות קליפורניה, העבירו חוקים כדי להקשות על פעילות פדרלית בתחומה.


כך נראה פתק ההצבעה בקליפורניה בשנת 2016, אז הקנביס הפך לחוקי (צילום: Shutterstock)


בעוד שבועיים תיערכנה בחירות האמצע, וארבע מדינות נוספות עשויות לאשר חקיקה בנושא המריחואנה. במישיגן וצפון דקוטה יבחרו התושבים אם לאפשר את השימוש לצרכי פנאי, ואילו במיזורי וביוטה יצביעו על מריחואנה רפואית.

YOU MIGHT ALSO LIKE