עושים כבוד: ערוץ הטלוויזיה CUNY TV בשבוע שידורים מיוחד שמוקדש לאמנות הישראלית
גל גדות, נטע ברזילי, דוד גרוסמן, להקות מחול ואומנים רבים נוספים לקחו חלק בחמישה משדרים מיוחדים שהחליטה רשת הטלוויזיה לשדר לכבוד חגיגות השבעים לישראל

חגיגות יום ההולדת ה- 70 למדינת ישראל רחוקות עוד מלהסתיים, ועכשיו הגיע תורו של ערוץ הטלוויזיה CUNY TV  בניו יורק לחגוג. הערוץ שידר בימים אלו ספיישל תוכניות מיוחדות, 70 שנות אומנות ישראלית. 




ערוץ CUNY TV הינו ערוץ  הטלוויזיה של רשת אוניברסיטת ניו יורק, רשת האוניברסיטאות הציבורית הגדולה ביותר המשדר למעל 7 מיליון בתים בארה"ב וזכה השנה בפרס אמי. במשך חמישה ערבים הקרין הערוץ תוכנית בת חצי שעה, בהנחיית הכתבת דונה הנובר, המציגה את סצנת התרבות הישראלית ובוחנת את השאלה: "כיצד ישראל מפיקה כל כך הרבה תרבות ברמה עולמית?" ניתן לצפות בפרקים גם באתר האינטרנט של הערוץ:  www.tv.cuny.edu/israeliarts.


"אנו נרגשים לחלוק את העושר התרבותי המדהים של ישראל עם הקהל שלנו", אמרה גייל ינקוסק, מנכ"לית  CUNY TV. "הצופים מקבלים הצצה לחלק מהיצירות המרגשות ביותר שיוצאות היום מישראל". שרה פורת, מפיקה בכירה בערוץ ומפיקת הפרויקט מוסיפה "נכנסנו לפרויקט בגישה חיובית ומרגשת. אני חושבת שישראל הפכה לבעלת השפעה בתחום האומנות בעולם, כי האמנים מביאים משהו פתוח וחדש לתחום הזה". פורת מזכירה אמנים רבים מישראל שמשלבים את ההיסטוריה האישית שלהם, את התרבות ממנה הגיעו ויחד עם תרבויות נוספות שפגשו בדרך הם יוצרים משהו חדש, נועז ומפתיע לדבריה "יש כל כך הרבה אמנות ישראלית ניסיונית והיא נמצאת בחוד החנית. זה פנטסטי. אנשים חושבם שיש רק סוג אחד של ישראלי יהודי, הם לא מבינים שיש כל כך הרבה סוגים שונים של יהודים שגרים בישראל, מכל מיני דתות, תרבויות, ארצות ואנחנו מנסים לתת לזה ביטוי התוכנית. זו מדינה מגוונת ויש אינטרקציה בין התרבויות וזו דרך נפלאה כדי ליצור אמנות. אמנים כמו ענת כהן,  נגנית קלרינט וסקסופון מפורסמת ומוערכת בעולם, או ההרכב המוזיקלי ימן בלוז יש להם יכולת לשלב תרבוית שונות, כולל שלהם, להמציא משהו חדש ולפתוח את זה לעולם. זה מציג את הכוח שיש לאומנות לגשר בין עולמות", אומרת פורת.


ענת כהן, צילום: שרבין ליינז


התוכנית כללה ראיונות עם אמנים ישראלים מובילים מתחומי המוסיקה, המחול, הספרות, הטלוויזיה והסרט כמו: גל גדות, נטע בריזילי, דוד גרוסמן, יוצרי פאודה, ענת כהן, קלרנית הג'אז המובילה בעולם, רביד קהלני, להקת המחול "ורטיגו" ועוד אמנים רבים מתחומים שונים.
הפרויקט הוא תוצר של שיתוף פעולה ממושך בין הקונסוליה הכללית בניו יורק לערוץ הטלוויזיה CUNY TV. קונסול התרבות בקונסוליה הכללית בניו יורק, מוטי עמיחי-ביבס אמר " אנחנו מלאי גאווה על כך שרשת הטלוויזיה החינוכית של האוניברסיטה הציבורית של ניו יורק מקדישה תכנית ייעודית ליצירה הישראלית ורואים בכך עדות נוספת לעניין הרב והערכה העמוקה לעושר התרבותי הישראלי בקרב הציבור האמריקאי".


להקת המחול "ורטיגו", צילום: רונה אברו


דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק הוסיך כי "היצירה התרבותית הישראלית היא מהטובות בעולם ומהווה מקור לגאווה. אין לי ספק שהאמנים הישראלים הם השגרירים הטובים ביותר שלנו, התרבות היא על מפלגתית והיא מחברת בין קהלים שונים".
פרויקט זה מציג את ישראל והישראלי היפה באמצעות שפת האומנות האוניברסלית, תורם לא מעט לחיזוק התדמית של ישראל בניו יורק ובעולם. פורת לא שוללת שיתופי פעולה כאלו ותוכניות נוספות על ישראל גם בעתיד.


YOU MIGHT ALSO LIKE