רוקח סירב להנפיק תרופה לאישה אחרי הפלה טבעית בגלל אמונתו הדתית
אחרי הצדקת הסירוב להכנת עוגה לזוג גאה, התנגשות נוספת בין חופש הדת ואיסורי אפליה: אישה שאיבדה את עוברה סורבה לטיפול כי הרוקח חשב שהתרופה תשמש להפלה. "ברגע הכי שפל בחייך את לא חושבת שתספגי יחס כל כך מזלזל", אמרה האישה, שמיוצגת על ידי האגודה לזכויות האזרח במישיגן

פסיקת עוגת החתונה הבאה? שלוחת מישיגן של האגודה לזכויות האזרח הגישה תלונה נגד רשת החנויות Meijer לאחר שעובד הרשת סירב למכור ללקוחה תרופה לטיפול אחרי הפלה בטענה כי הדבר נוגד את אמונתו הדתית. האגודה דורשת מהרשת ליצור מדיניות שתחייב את העובדים להנפיק ללקוחות תרופות מרשם ללא קשר לאמונתם הדתית.


נסיעה של שלוש שעות וחצי לבית המרקחת הבא. רייצ'ל פיטרסון ובן זוגה רובי (צילום: האגודה לזכויות האזרח במישיגן)


התלונה הוגשה ביום שלישי האחרון לאחר שרייצ'ל פיטרסון, תושבת המדינה, נאלצה בעקבות הסירוב לנסוע יותר משלוש שעות על מנת לקבל את התרופה שנרשמה עבורה. פיטרסון איבדה את עוברה ביולי האחרון והרופאה שלה רשמה לה מיזופרוסטול, תרופה שמסייעת לגוף להפטר משאריות ההריון ללא צורך בגרידה או הליך פולשני אחר. התרופה משמשת לעתים גם לזירוז לידה, טיפול באולקוס וגרימת הפלה מלאכותית ותזמון נטילתה היה קריטי עבור פיטרסון.

עם זאת, בהגיעה לחנות, הרוקח אמר לה ש "כגבר קתולי טוב" הוא "לא יכול להנפיק את המרשם", משום שהוא חשב כי בכוונתה להשתמש בתרופה כדי לסיים את הריונה. הרוקח זוהה על ידי האגודה לזכויות האזרח כריצ'רד קולקמן, אשר על פי עמוד הלינקדאין שלו עובד ברשת כבר 29 שנים. פיטרסון ניסתה להסביר לו כי הרופאה שלה אמרה שהעובר אינו בר חיים אך הוא הגיב כי "זה רק מה שהיא אומרת". קולקמן אף סירב להעביר את המרשם לרוקח או סניף אחרים ובמקום זה "גער" בפיטרסון, כך לטענת האגודה.

בראיון לחדשות NBC אמרה פיטרסון כי "כשאת באחת מנקודות השפל של חייך, את לא מצפה לכזו התנהגות מזלזלת. בית מרקחת לא יכול לסרב לספק לחולים תרופות שניתנו במרשם רופא רק בגלל אמונה אישית של עובד מסוים".


אפליה מגדרית? סניף Meijer (צילום: שיקגו טריביון)


האגודה לזכויות האזרח טוענת כי פיטרסון נפלה קרבן לאפליה מגדרית. לדבריהם, "אילו הלקוחה שלנו הייתה גבר שקיבל את אותה תרופה, שמשמשת גם לטיפול באולקוס, הרוקח היה מספק לו אותה". ל-Meijer יש מדיניות שאוסרת על אפליה על רקע גזע, צבע, לאום, גיל, נכות ומין, אף באגודה טוענים שזה לא מספיק. "האגודה לזכויות האזרח במישיגן דורשת שהחברה תחיל מדיניות שתבטיח כי כל לקוחות בתי המרקחת יקבלו את תרופותיהם ללא דיחוי, ללא קשר לאמונות האישיות של רוקחיה".

Meijer היא רשת פרטית שמחזיקה בכ-250 סופרמרקטים ו-200 תחנות דלק באזור המערב התיכון. בהצהרה שפרסמה נטען כי קולקמן סיים לעבוד ברשת זמן קצר אחרי התקרית ביולי אך מטעמי צנעת הפרט סירבה לחשוף אם הוא פוטר או עזב מרצונו.

YOU MIGHT ALSO LIKE